אבי כהן ז"ל נחשב מאז ומעולם לאחד הסמלים הגדולים של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב. כשאומרים מכביסט, התמונה של אבי'לה כפי שכונה בפיהם של רבים, היא הראשונה שעולה לראש. עם משפטים אלמותיים כמו "להיות מכבי ת"א זה להיות הכי גדול, הכי יפה, הכי מצליח", נכנס אבי לפנתיאון הצהוב גם מחוץ למגרש.

אך מה שבאמת ייחד את מספר 5 בצהוב הייתה היכולת שלו על כר הדשא. לכבוד ציון יום השנה ה-13 ללכתו של הקפטן האגדי, לפניכם שלושה רגעים גדולים של אבי שאף אחד לא ישכח.

23.03.1974 – תחילתה של האגדה

לעיניי 6,000 צופים באיצטדיון רמת גן, עלה לראשונה ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב ילד צעיר בן 18 בהרכב הצהובים למשחק מול הכח ר"ג.  אותו ילד היה אבי כהן, שעלה להופעה הראשונה שלו במדים הצהובים באופן רשמי. המשחק הסתיים עם צמד של דרור בר נור, כשהצהובים שומרים על רשת נקייה. מאותו משחק, שמר אבי על המקום בהרכב, תוך כדי שהוא מגדיר מחדש את את התפקיד שלו על מגרש הכדורגל.

01.06.1977 – הגביע מונף, הדאבל הושלם

אחת מהקבוצות האגדיות של מכבי תל אביב בכל הזמנים הייתה זו של עונת 76/77. בעמדת השוער התחזקה הקבוצה ביוז'י סורינוב שהגיע באותה עונה, ההתקפה בראשותם של ויקי פרץ ובני טבק הייתה הפורה ביותר מבין קבוצות הליגה, סרט הקפטן אויש על ידי מיקי בלו האגדי וההגנה של הצהובים הונהגה על ידי אבי כהן, אותו שחקן שעלה לפני פחות משלוש שנים. אותה עונה היסטורית הסתיימה באליפות המדינה שנצבעה בצהוב, ובאותו תאריך, 01.06.1977 הניף בלו את הגביע. אבי כהן זוכה לראשונה בחייו בשני התארים.

02.12.1978 – השער הגדול בדרבי המטריות

כל אוהד אשר מגדיר עצמו כמכביסט ודאי צפה בשער הזה עשרות פעמים. בגשם זלעפות שלא חדל, חזו 20 אלף צופים במחצית ראשונה ללא שערים באיצטדיון בלומפילד. את המחצית השנייה פתח שער של משה גולדנברג בדקה ה-67. את השער הזה אף אחד כמעט לא זוכר, רבות בגלל השער האדיר שהגיע אחריו. המהלך החל בכלל בקרן של האדומים. הרחקה מהרחבה שלחה את אלון קפלן לריצה מחוף לחוף. הכדור כמעט אבד לצהובים, אך משה שוויצר השתלט על הכדור. הרמה מדויקת של שוויצר  מצאה את אבי כהן עם רגל מונפת לשער שלא ישכח לעולמים.