*פורסם לראשונה במאי 2019

3 שנים חיכה אביב לרגע הזה. לחגוג אליפות נוספת עם מכבי תל אביב. 3 שנים בהם פיקד על חיילים, יצא למשימות בשטח האויב אבל תמיד התעדכן בכל מה שקורה סביב הקבוצה האהודה עליו.

ב-20 ביולי הקיץ, בזמן שהוא נח במחנה שליד כיסופים, בזמן שהחיילים שלו נמצאים בשטח, אביב לא יכול היה לשכב בשקט. הוא היה חייב לקום, לשים עליו את האפוד, לקחת את הנשק והפק"ל ולצאת לעמדה של החיילים שלו. הוא רק רצה לראות שהכל בסדר.

צפו: שיר שכתבה נוי לוי לאחיה

רגע לפני שפסע פנימה לעמדה, כדור פילח את האוויר וגם את האפוד. חדר ישירות ללב. וגדע חיים של "ילד שכל מה שרצה זה לחייך".

הילד שגדל לתוך מכבי

"אביב היה הבכור במשפחה וגם הנכד הראשון ככה שהיה סוג של אתרוג", סיפר הדוד, נועם לוי, ,שנזכר באותו יום שישי ארור. "הייתי בבית והטלפון צלצל. מן העבר השני הייתה על הקו אמא שלי. היא לא ממש הצליחה לדבר אבל הצליחה לומר את המילים הקשות. ישר עפנו לבית החולים, אפילו שבהודעה סיפרו לנו שאביב נהרג". 

מספרים על אביב שאהב כמעט כל ספורט אתגרי. אבל בכל הקשור לכדור, נועם הדביק אותו מגיל ילדות באהבה לכדורגל ובאופן טבעי, כשהמשפחה מפ"ת הייתה צבועה בצהוב, אביב הפך באותו השלב גם לאוהד הדוק שמלווה את הקבוצה יחד עם כל המשפחה שמנויה לתא כסף.

"אביב אמנם היה בחור ביישן אבל בשיחות הסלון אצל אמא שלי, סבתא שלו, בימי שישי בערב הוא לא חשש להתבטא בכל פעם שמכבי תל אביב עלתה לדיון", סיפר נועם, "וזה כמעט הדבר היחיד עליו היינו מדברים בערב".

כשנולדו אחיו של אביב הוא גילה את המטרה הראשונה שלו – ללמד אותם כדורגל. "אביב היה משחק עם אחיו הקטן כדורגל על בסיס קבוע. אחרי שאביב נהרג, דן, האח קטן התחיל להתאמן עם הבנים שלי במכבי. ההחלטה נבעה בעיקר בגלל האהדה של אביב למכבי. לצערנו אביב כבר לא יוכל לראות אותו עם המדים הצהובים".

"כשאוהדי מכבי וחיפה מחאו כפיים התרגשנו"

האהדה של המשפחה למכבי הובילה את אביב לעשות מנוי יחד איתנו כבר מגיל צעיר. "הוא לא היה מפספס משחקים", מספר נועם ונזכר, "כשמכבי העפילה לליגת האלופות ושיחקה בסמי עופר עשינו את המיני מנוי וכל משחק בחיפה הייתה חוויה גדולה בשביל אביב. היינו יוצאים מוקדם, עושים יום כיף. זוכר שאלו היו רגעים שהחיוך לא ירד לאביו מהפנים". 

ב-21 במרץ 2016 התגייס אביב לצבא ושירת בגדוד צבר של חטיבת גבעתי. "מהצו הראשון הוא רצה לגבעתי", אמר נועם, "אנחנו ידענו שכשאביב מציב לעצמו מטרה הוא משיג אותה וזה מה שקרה".

מרבית המשחקים של מכבי במהלך תקופת שרותו שוחקו בימי ראשון ושני, מה שמנע ממנו להגיע ולצפות באצטדיון ועם זאת לא הפסיק לעקוב ולהיות מעורב בכל מה שקורה עם הקבוצה.

במשחק הליגה שפתח את העונה נגד מכבי חיפה קיים המועדון טקס לזכרו של אביב. " זה היה מאוד מרגש. מצד אחד שהקהל עמד ומחא כפיים לכבודו, כולל הקהל של חיפה, ומצד שני זה היה מאוד עצוב שמגיעים למשחק והכיסא שלו נותר ריק. הוא חסר לנו בכל יום ובכל רגע וכמובן בכל משחק שהוא לא איתנו. אני יודע שאם הוא היה יודע על האליפות בה זכתה הקבוצה העונה הוא היה מחייך את החיוך הרחב שלו. היה מאושר כמו שתמיד היה. אנחנו מתגעגעים אליו".