שנה מוזרה עוברת על כולנו. נגיף הקורונה משפיע גם על ענף הכדורגל, גרם להפסקת האימונים בצורה פתאומית וגם לשחקנים שנעדרו לתקופות ארוכות. כל זה תוך כדי שגרה של לוח משחקים עמוס במיוחד, אימונים בעצימות גבוהה ולא מעט לחץ ומתחים שמופעלים על השחקנים.

חלק מהתפקיד שלי, של צוות מאמני הכושר והפיזיולוגיים במועדון הוא לדעת לווסת את העומס על השחקנים ולתת להם את הכלים להיות מצד אחד בכושר הכי טוב שניתן, אך יחד עם זאת גם למנוע פציעות – שלא פעם הן תוצאה ישירה של העומס הרב שמופעל על גוף השחקן.

במהלך הקריירה הארוכה שלי לא פעם נשאלתי לגבי חשיבות ויעילות המשקה האיזוטוני. עד כמה הוא משפיע? האם הוא באמת מסייע? באיזה שלב באימון כדאי לצרוך אותו? אלה הן רק חלק מהשאלות שעלו. כעת, החלטתי לעשות סדר באינפורמציה ולתת לכם את התשובות והמידע, שכולו מתבסס על הניסיון רב השנים שלי בעבודתי במכבי תל אביב.

שחקני מכבי למשל הם דוגמא לספורטאים שמתמודדים עם דרישות גופניות ברמה הגבוהה ביותר. הם מתאמנים כמעט בכל יום ובנוסף מקיימים כשני משחקים בשבוע במשך חלקים נרחבים של העונה, כשהכל בעצימות הנדרשת מספורטאי מקצועני. המשקה האיזוטוני של POWERADE הוא אחת מהדרכים שלנו לספק ולהחזיר את האנרגיה והמלחים לגופם ולדאוג לשגרה בריאה והתאוששות מהירה עד כמה שניתן.

השימוש של השחקנים במשקה הוא נרחב. לעיתים הם צורכים POWERADE לפני האימון. הסיבה העיקרית לכך היא הכנסת אנרגיה ונוזלים לגוף, שמקדימים תרופה למכה ומסייעים למנוע התייבשות. בנוסף המשקה האיזוטוני מספק לספורטאי פחמימות ואנרגיה שיישרפו במהלך האימון ובכך עוזרים לו להתחיל את הפעילות בנקודת הפתיחה האופטימלית.

בנוסף לכך, כמובן שבזמן האימון מאגרי האנרגיה של הגוף מתרוקנים, העייפות מצטברת והקושי עולה. לכן אנחנו ממליצים על צריכה של המשקה תוך כדי הפעילות, במידה ובמינון הנכון כפי שב- POWERADE יודעים לספק לנו עם משקה שמכיל את שילוב הרכיבים האופטימלי כדי להחזיר את איבודי הנוזלים, הפחמימות והמלחים וכדי לחפות על איבודם בזיעה.

ומה קורה האחרי האימון? אני באופן אישי, גם באימונים האישיים שאני מעביר לשחקנים, גם באימונים בחדר הכושר וגם באלה על כר הדשא, ממליץ על צריכה של POWERADE . המשקה מסייע מאוד לשחקנים, שכבר רגילים לצרוך אותו במהלך שלבי הפעילות השונים. כך אנחנו גם מסייעים לשחקן להתאושש במהירות.

בדרך כלל לאחר האימון חלון ההזדמנויות להשבת סוכרים ונוזלים לגוף הוא בערך עד 4 שעות. לכן כדאי, בטח לספורטאים שמוציאים כמות רבה של אנרגיה ונוזלים, לצרוך את המשקה בפרק הזמן הזה. כמובן שאנחנו יודעים להגיד ש-POWERADE עומד בכל הקריטריונים המחמירים שלנו ועוזר לשחקנים לנצל את חלון ההזדמנויות הזה על מנת להשיב לעצמם את המלחים והאנרגיה.

לסיום, אתן לכם טיפ מאיתנו. גם אם אתם לא ספורטאים מקצועיים כנראה שבזמן פעילות ספורטיבית אנחנו מרגישים לא פעם את הקושי של הגוף והעייפות המתגברת ככל שמתקדם האימון. שתייה של משקה דוגמת POWERADE , שמכיל סוכרים ומלחים, יכולה להיות כלי שיעזור לכם מאוד להתאושש בצורה המיטבית.