גדי ברומר

תאריך לידה:

05/11/73

הופעות:

372

שערים:

8

בישול:

-

אזרחות:

ישראלית

התאום הצעיר (בעשר דקות) לבית משפחת ברומר, החל לשחק בקבוצת ילדים צפון של מכבי תל אביב יחד עם אחיו התאום אלון. גדי המשיך את המסלול בקבוצות מחלקת הנוער ובמחזור האחרון של עונת 1990/91, בטרם מלאו לו 18, הוקפץ להרכב הפותח של קבוצת הבוגרים על ידי צביקה רוזן. בעונת האליפות שהגיעה לאחר מכן ברומר שותף ב-13 משחקים, ליגה וגביע הטוטו והחל להראות מעט מהפוטנציאל שקיים בו.

ברומר נחשב לבלם מודרני בתקופתו, בלם בעל טכניקה טובה שיודע להתנהל עם הכדור, לצאת קדימה ובמקרה שלו, גם לבעוט טוב מרחוק. השער הזכור ביותר של ברומר הגיע דווקא במדי נבחרת ישראל במשחק הידידות בר"ג נגד נבחרת ברזיל ב-1995 בו כבש ברומר שער נפלא מרחוק. העונה המלאה הראשונה של ברומר, בה קבע את מקומו ב-11 של מכבי ת"א במשך כל העונה הייתה בעונת 1991/92. מהעונה שלאחר מכן ברומר השתלט על חולצת ההרכב ולמעט מספר פציעות שהשביתו אותו החזיק בה במשך 12 עונות רצופות.

בשנותיו במכבי ת"א שיתף ברומר פעולה במרכז ההגנה עם בלמים גדולים נוספים שפיארו את הרכב הצהובים כמו אלכסנדר פולוקארוב ואמיר שלח. ברומר היה כמובן שותף מלא לזכייה בגביע המדינה בעונת 1993/94 ולשתי האליפויות הרצופות ב-1994/95 ובעונת הדאבל של 1995/96, העונה שחתמה את התקופה הטובה ביותר שלו בקבוצה. לאחר הדאבל גילתה אלופת אנגליה דאז, מנצ'סטר יונייטד, עניין בברומר שהגיע למבחנים בקבוצה בקיץ 1996. ברומר התאמן לצד הכוכבים הגדולים של יונייטד, אריק קנטונה, ראיין גיגס, דיוויד בקהאם ועוד והצליח להרשים את הצוות המקצועי בראשות סר אלכס פרגוסון.בסופו של דבר רק פציעה מנעה מברומר לקבל הזדמנות באחת הקבוצות הגדולות של אירופה והוא חזר למכבי ת"א.

ב- 13 עונותיו של ברומר כעמוד התווך של הגנת הצהובים רשם הבלם בסך הכול ארבע אליפויות, ארבעה גביעי מדינה ושני גביעי טוטו. לברומר היו גם שמונה שערים במדים הצהובים כחולים. במדי הנבחרת רשם ברומר 24 משחקים וכבש שני שערים כאשר חוץ מהשער נגד ברזיל כבש גם את שער השוויון בתיקו 1:1 הביתי נגד נבחרת רוסיה במסגרת מוקדמות גביע העולם בצרפת 1998.

 

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים