רודריגו גולדברג

תאריך לידה:

09/08/71

הופעות:

129

שערים:

45

בישול:

-

אזרחות:

צ'יליאנית

החלוץ הצ'יליאני שבילה שתי קדנציות במכבי ת"א הוא אחד השחקנים הזרים המצליחים והזכורים ביותר שהגיעו לקרית שלום. הרומן של גולדברג עם המדים הצהובים כחולים החל בעונת 1997/98 כאשר החלוץ הגיע מקבוצת הפאר הצ'יליאנית, אוניברסידד דה צ'ילה. הרקורד של גולדברג טרם הגעתו היה מרשים למדי וכלל בין השאר 13 הופעות וארבעה שערים במדי נבחרת צ'ילה בשורותיה שיחקו אז איבן זמוראנו, מרסלו סאלאס ועוד.

גולדברג כבש חמישה שערים בחצי עונה והושאל חזרה לצ'ילה, לקבוצת אוניברסידד קתוליקה. לאחר שנתיים שכללו פציעה קשה חזר גולדברג לקדנציה שנייה במכבי ת"א בשלהי עונת 2000/01. את החזרה המחודשת שלו למדים הצהובים ציין גולדברג עם שער בדרבי נגד הפועל ת"א שהחל חצי עונה מוצלחת בה כבש שמונה שערים. החלוץ כבש בין השאר צמד בניצחון המפורסם על בית"ר ירושלים, 0-7 אך השער החשוב הגיע בגמר גביע המדינה נגד מכבי פתח תקווה. גולדברג כבש את השער הראשון בניצחון 0-3 וחגג תואר ראשון עם מכבי ת"א.

את עונת 2001/02 המשיך באותו הקצב בו סיים את הקודמת במה שהתבררה כעונה הפוריה ביותר של הצ'יליאני. 19 שערים ב-46 משחקים היה היבול של גולדברג שחילק אותו בין המפעלים השונים עם 12 בליגה, 5 בגביע המדינה ו-2 בגביע אופ"א. את העונה סיימה מכבי ת"א עם גביע שני ברציפות כאשר גם לגולדברג היה חלק משמעותי בזכייה. שלושער של החלוץ ברבע הגמר נגד עירוני קרית שמונה וצמד בחצי הגמר נגד הפועל פתח תקווה עזרו למכבי ת"א להגיע לגמר בו גברה על מכבי חיפה לאחר דו קרב מהנקודה.

גולדברג המשיך את התקופה הטובה בקריירה שלו גם בעונה שלאחר מכן. 9 שערי ליגה היו לגולדברג כאשר החשוב מכולם הגיע מול כ-38 אלף צופים באצטדיון רמת גן שהגיעו לחזות בדרבי התל אביבי בתחילת חוש מרץ. שער בודד של גולדברג בדקה ה-22 הכריע את מאבק בין שתיים מהמתחרות העיקריות לתואר האליפות. השער הזה התברר כאחד השערים החשובים ביותר באותה עונה בסיומה הצהובים חגגו אליפות דרמטית במיוחד. מבחינה אישית עבור גולדברג היה זה צעד אחד קדימה עם אליפות ראשונה לאחר שני גביעים רצופים.

לצערו של גולדברג, דווקא אחרי השנים הטובות במכבי ת"א הוא נאלץ לפרוש מכדורגל עקב פציעות חוזרות ונשנות. החלוץ הצי'ליאני עשה קאמבק קצר בעונת 2005/06 אך פרש סופית בתום העונה. 

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים