איציק זוהר

תאריך לידה:

31/10/70

הופעות:

275

שערים:

87

בישול:

-

אזרחות:

ישראלית

איציק זוהר גדל במחלקת הנוער של מכבי יפו ונרכש על ידי מכבי תל אביב בקיץ 1988 אחרי עונה אחת בלבד בבוגרים. הקשר המחונן בעל הבעיטה העוצמתית והמדויקת מרחוק עשה לעצמו שם בעיקר בזכות דיוק מפליא בבעיטות החופשיות הקטלניות שלו. את משחק הבכורה שלו ערך זוהר בספטמבר 1988 במסגרת משחק "אלוף האלופים" בו ניצחה מכבי תל אביב 0:3 את הפועל ת"א. את שער הבכורה שלו כבש זוהר בתיקו 1-1 נגד שמשון תל אביב מעט אחרי שמלאו לו 18 בנובמבר 1988.

2

בעונותיו הראשונות זוהר הצעיר לא הרבה לכבוש אך השחקן הצעיר הבשיל מהר לשחקן בוגר ונתן לכישרון שלו להתפרץ במלואו בעונת האליפות של 1991/92. זוהר כבש 17 שערים ב-44 משחקים בכל המסגרות כולל שער במשחק האליפות נגד בני יהודה ועזר לקבוצתו לזכות באליפות ראשונה מזה 13 שנה. זוהר המשיך להציג יכולת טובה בעונה שלאחר מכן עם 18 שערים וזכייה בגביע הטוטו ובעונת 1993/94 העלה את הרמה שלו עם העונה הטובה ביותר שלו בקריירה. 23 שערי ליגה ו-4 בגביע המדינה הזניקו את זוהר לפסגת הכדורגל הישראלי כאחד השחקנים הטובים של אותה עונה.

לצערו של זוהר, בליגה זה לא הספיק עקב העונה הנדירה של מכבי חיפה שלא הפסידה ב-39 מחזורים והקדימה את הצהובים במרוץ לאליפות. בגביע המדינה לעומת זאת זה כן הספיק כאשר שער טיפוסי ונהדר של זוהר מבעיטה חופשית הצעיד את הצהובים לניצחון 0-2 בגמר על הפועל ת"א. העונה המצוינת של זוהר סידרה לו מעבר לליגה הבלגית ולקבוצת אנטוורפן. לאחר עונה אחת בה כבש שישה שערים חזר זוהר למועדון בו התפתח כשחקן בוגרים ותרם את חלקו לדאבל של הצהובים בעונת 1995/96. 

zohar

שער בלתי נשכח בניצחון 0-2 בדרבי ושער בחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה היו רגעיו הבולטים של זוהר באותה עונה. בסיום אותה עונה עזב זוהר את מכבי ת"א ועבר לבית"ר ירושלים כאשר חזרתו הנוספת לקרית שלום הגיעה בעונת 1998/99 שהופרעה עקב פציעה שהשביתה אותו לזמן ארוך. בסך הכול כבש הקשר 70 שערי ליגה וזכה בשתי אליפויות ושני גביעי מדינה במדי מכבי תל אביב. במדי הנבחרת שותף זוהר ב-31 משחקים וכבש תשעה שערים כולל צמד במשחק הראשון של ישראל אי פעם במסגרת אירופית בהפסד 5-2 לאוסטריה באוקטובר 1992.

תמונות - ארכיון ההתאחדות לכדורגל

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים