ניר קלינגר

תאריך לידה:

25/05/66

הופעות:

319

שערים:

65

בישול:

-

אזרחות:

ישראלית

הלב והנשמה של מכבי תל אביב בשנות התשעים הגיע למכבי תל אביב בעונת 1990/91 אחרי שתי אליפויות עם מכבי חיפה. העברתו מחיפה לתל אביב עשתה הדים בגלל מחיר ההעברה שהיה גבוה וגם מעצם העובדה ששחקנים לא הרבו לעבור בין שני המועדונים הללו. קלינגר שגדל בחיפה כבר היה שחקן מוביל במכבי חיפה אך גם כאשר הגיע לקרית שלום הפך מהר מאוד לבן בית במועדון ושחקן משפיע. משחקו האחראי מחד והבלתי מתפשר מאידך העניקו לו את סרט הקפטן, עליו שמר במשך כל תקופתו בקבוצה כאשר בחלק מהתקופה היה קפטן משותף ביחד עם אלי דריקס.

קלינגר שהגיע למכבי ת"א כאלוף עם מכבי חיפה, מצא קבוצה המחכה 13 שנים לתואר וכבר בעונתו השנייה במועדון חגג אליפות גם בצהוב כחול. תרומתו של קלינגר לא הייתה רק בתיקולים ובארגון המשחק ממרכז המגרש כאשר הקשר האחורי הראה בעונה הזו גם יכולות התקפיות. 9 שערים בכל המסגרות כולל שער במשחק האליפות נגד בני יהודה היו לקלינגר בעונת 1991/92. שערים במשחקים מכריעים היו לקלינגר גם כאשר מכבי ת"א זכתה בגביע הטוטו ובגביע המדינה בעונות הבאות.

klinger

בגמר גביע הטוטו של עונת 1992/93 פתח קלינגר את מסכת הכיבושים בניצחון 0-4 על הפועל פתח תקווה. בגמר גביע המדינה בעונה שלאחר מכן קלינגר כבשר את השער השני בניצחון 0-2 בדרבי על הפועל ת"א. הקשר הקשוח המשיך בקצב צבירת תארים נהדר במכבי ת"א עם אליפות שנייה בעונת 1994/95 ודאבל של אליפות בגביע בעונת 1995/96. במשחק האליפות הזכור בבאר שבע במחזור האחרון של עונת 1994/95 קלינגר בישל את שער הניצחון של אלון ברומר וגם בעונת הדאבל היה לקלינגר רגע אחד זכור מכל.

חמישה מחזורים לסיום הגיע משחק העונה נגד קבוצתו לשעבר של קלינגר והטוענת לכתר ביחד עם הצהובים, מכבי חיפה. במצב של 1-1 מול יציעים מלאים בקרית אליעזר גלש קלינגר בנחישות אופיינית לעבר כדור ברחבה וגלגל אותו לקורה ופנימה. מכבי ת"א ניצחה לבסוף 1-3 ולא הסתכלה אחורה מאז. קלינגר כבש שער נוסף מול מכבי חיפה בחצי גמר הגביע כאשר מכבי ת"א ניצחה 1-2 והמשיכה לזכייה גם בגביע לאחר 1-4 בגמר על עירוני ראשון לציון.

קלינגר המשיך לשחק עד למאי 1998, אז ערך את משחק הפרישה שלו בניצחון 1-7 על עירוני אשדוד בו גם זכה לכבוש שער אחרון במדים הצהובים. בסך הכול זכה קלינגר בשלוש אליפויות, שני גביעים וגביע הטוטו, הספק מצוין לכל שחקן. סך שעריו של קלינגר בשמונה עונותיו במדי מכבי ת"א בליגה מסתכם ב-47 שערים, על אף העובדה שתופקד כאמור כקשר אחורי ובלט בעיקר במשחקו הפיזי. לקלינגר קריירה עשירה גם במדי הנבחרת הלאומית, בה שימש כקפטן ורשם 83 הופעות בין לאומיות. למכבי ת"א חזר גם כמאמן בעונת 2002/03 בה זכה באליפות וזכה גם להשתתף איתה בליגת האלופות בעונת 2004/05.

תמונות - ארכיון ההתאחדות לכדורגל

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים