יוסל'ה מרימוביץ'

תאריך לידה:

24/07/24

הופעות:

81

שערים:

77

בישול:

-

אזרחות:

ישראלית

יוסל'ה מרימוביץ' השתלב בקבוצה הבוגרת כבר בגיל 16 ושיחק במדים הצהובים עד סוף שנות החמישים. מרימוביץ הצליח הרשים מהר מאוד על המגרש אך ייזכר לעד לא רק בשל יכולתו על המגרש אלא גם בשל ההשפעה ההיסטורית שהייתה לו על מדי הקבוצה והזהות שלה. בשנת 1942 כאשר מדי הקבוצה היו בצבע כחול הציע מרימוביץ', בהשראת הטלאי הצהוב וכאות הזדהות עם יהודי אירופה שנרדפו בידי הנאצים, להמיר את צבע החולצות לצהוב. הצעתו של יוסל'ה לשנות את צבע החולצות לצהוב התקבלה אז ברוב קולות ע"י ההנהלה ומלווה את הקבוצה עד עצם היום הזה עם המשמעות הגדולה הזו מאחריה. 

mirimovic

מרימוביץ' היה חלק מ"תור הזהב" של הצהובים בשנות החמישים כאשר זכה עם הקבוצה בארבעה תארי אליפות ובעוד שלושה גביעים. משחקו הראשון של מרימוביץ בקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א היה בשנת 1943 כאשר ברגע האחרון הכניס אגון פולאק את מרימוביץ להרכב. שחקן ההתקפה בן ה-19 לא איכזב וכבש צמד במשחקו הראשון וקבע את מקומו בהרכב של מכבי ת"א. התואר הראשון של מרימוביץ במדים הצהובים כחולים הגיע ב-1946 כאשר כבש ועזר למכבי ת"א לזכות בגביע המדינה על חשבונה של הפועל ראשון לציון. 

mirimovic

גמר גביע נוסף בו מרימוביץ הטביע את חותמו הגיע שנה לאחר מכן, במשחק שזכור גם מהסיבות הלא נכונות. מכבי ת"א התמודדה נגד בית"ר ת"א בגמר בו מרימוביץ כבש צמד וראה את המשחק מופסק 5 דקות לסיום במצב של 2-3 למכבי. קהל בית"ר לא אהב החלטה של השופט, פרץ למגרש ופוצץ את המשחק. מרימוביץ הבקיע שערים רבים לזכות מכבי ת"א, בין השאר אהב לכבוש נגד מכבי ראשון לציון. זה התחיל עם רביעיה במשחק נגד הקבוצה מעיר היין בעונת 1949/50 והמשיך עם חמישיה ושישיה בעונת 1951/12. גם במשחקי דרבי מרימוביץ תרם את חלקו עם שלושה שערים בדרבים מאז קום המדינה, אחד מהם שער האליפות של עונת 1949/50 בניצחון 0-1. מאז קום המדינה כבש מרימוביץ 76 שערים במדי מכבי ת"א.

mirimovic

תקופתו של מרימוביץ כשחקן במכבי ת"א נמשכה עד ל-1958 ולאחר 15 שנה כשחקן בוגרים תלה את הנעליים ופנה לקריירת אימון. במרוצת השנים מרימוביץ חזר למכבי ת"א גם כמאמן ובסך הכול רשם הישגים נאים כולל זכיות בגביע אסיה כמאמן מכבי והפועל ת"א וגם כמאמן נבחרת ישראל. כשחקן בנבחרת רשם החלוץ המחונן 14 הופעות כאשר משחקו הראשון היה ב-1948 בהפסד הנבחרת לארה"ב, 3-1. 

תמונות - ארכיון ההתאחדות לכדורגל

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים
    22/06/1957
    גביע המדינה
    הפועל פתח תקווה
    חוץ
    90
    -
    -
    -
    1