21 במאי 2002. איצטדיון רמת גן. מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה בקרב ראש בראש על תואר גביע המדינה. שתי הקבוצות עברו יריבות לא קלות בדרך להזדמנות לפגוש את הנשיא דאז, משה קצב. גם לאחר 120 דקות של משחק, הצהובים והירוקים לא הצליחו ליישב את העימות במשחק רגיל, הרבה בזכות מי שאיישו את עמדות השוער.

14 שנים לאחר אותו גמר, שני המועדונים הגדולים האלו הולכים לשחזר את המפגש הגדול, יש יאמרו הקלאסיקו הישראלי באיצטדיון טדי (20:50) למשחק האחרון בעונה, ואולי החשוב ביותר. לרגל התאריך ההיסטורי לירן שטראובר, שנעל את השער של מכבי באותו גמר נזכר בדרך אל הגמר, בתצוגות הגדולות שלא תורגמו לשערים, בטראש טוק עם ג'ובאני וכמובן בשמחה האינסופית בסיום

 


הדרך אל הגמר

"המשחק הראשון שלנו היה נגד הפועל חיפה אם אני לא טועה והוא היה מהקשים שהיו לנו. הצלחנו לעבור אותו ומשם התפוצצנו בכל השלבים של הגביע עד הגמר. גם מכבי חיפה הגיעה בפורמה טובה. לקחתי שלושה גביעים עם מכבי ובכולם האיצטדיון היה פשוט מפוצץ באוהדים שצבעו את ר"ג בצהוב".

על מהלך המשחק

"היה משחק קשה מאוד. שתי הקבוצות הגיעו להרבה מצבים מול השער. אני לא אגיד על עצמי, אבל אפשר לומר שאנחנו היינו הגורם העיקרי שהקהל התאכזב ולא ראה שערי שדה. האמת שלפני כמה ימים שלחתי לדודו (אוואט) הודעה לגבי הגמר הזה עם סרטון ששלחו לי והעברנו זכרונות ממנו. זה היה אחד הגמרים המהנים ביותר, למרות שהתוצאה הייתה מאופסת".

על דו-קרב הפנדלים מזווית הראייה שלוNegative0579

"הדו קרב הזה העמיד אותי בשער נגד שחקנים מעולים שבועטים כמעט בצורה מושלמת. לאחד הפנדלים הייתי קרוב ועדיין הוא נכנס. בשלב מסוים אתה אומר מישהו פה חייב להחמיץ! אני גם זינקתי לפינות הנכונות אבל הכדורים נכנסו. לפני שג'ובאני רוסו ניגש לבעיטה עשיתי איתו קצת טראש טוק ואמרתי לו 'ג'ובה, עזוב למה אתה צריך זה? תבעט החוצה'. בסוף אני זינקתי לשמאל, הוא בעט החוצה לימין ואז אבי ניגש לקחת את הפנדל האחרון ואני כבר ידעתי שהגביע שלנו. מכל התקופה שלי עם נמני אני יכול לספור על חצי כף יד את בעיטות העונשין שהוא החמיץ. אם יכולתי לבחור שחקן שיבעט במצב כזה זה תמיד היה הוא ורק הייתי צריך לחכות שהרשת תפגוש את הכדור".

על רגעי הטירוף לאחר הזכייה

"רצנו אחרי אבי, היינו בטירוף כל כך גדול שהשכבנו אותו על הדשא. ההתפרקות הייתה כי באמת הMTA__1427807962_Negative0511יה משחק קשה שנמשך לאורך 120 דקות שכל אחת מהן יכלה לזכות. בפנדלים לפעמים הדברים לא תלויים בך, אבל אני שמח שאלילת המזל הייתה איתנו. זכינו בשני גביעים ברציפות באותה תקופה, לזכות שנה אחרי שנה בגביע זה פחות קשה מאליפות כיוון שזה משחק אחד".

אם היה צריך לתת עצה לשחקנים של פיטר בוס לקראת הגמר

"הייתי אומר להם לעשות בדיוק מה שעשו בשבת. פשוט וקל. הרי גם המשחק הזה היה משחק של להיות ולחדול עם הרבה מתח. החוכמה היא לבוא למשחק הזה ולהתפוצץ. לשים את כל הכאבים הפיזיים בצד ולהביא תואר. אם מכבי תחשוב שהיא תפגוש את אותה יריבה בשלישי, היא עלולה לשלם את המחיר אבל אני מאמין במערכת ובשחקנים של מכבי שיודעים שזו תהיה אופרה אחרת".