היסטוריה בקטנה

הטלנבולה של גולדברג במכבי תל אביב החלה בעונת 1997/98 כאשר החלוץ הגיע מקבוצת הפאר הצ'יליאנית, אוניברסידד דה צ'ילה. גולדברג הגיע כהבטחה גדולה למכבי, כשהגיע עם רקורד מרשים למדי שכלל בין היתר 13 הופעות וארבעה שערים במדי נבחרת צ'ילה.

הפרק הראשון של גולדברג בקרית שלום עלה על סרטון כבר לאחר חצי שנה. הצ'ילאני לא סיפק את הקבלות וכבר לאחר חצי עונה חזר לצ'ילה בהשאלה. החלוץ הושאל לארץ מולדתו כשהוא עדיין בחוזה עם הצהובים, עד שהגיע הטלפון ממכבי שבישר: "אתה חוזר לישראל". הזמנים היו לקראת סוף עונת 2000/01, ניר לוין אימן אז את מכבי והחל לתרגל את גולדברג בקבוצת המילואים. את החזרה הרשמית שלו לקבוצה הראשונה ציין במשחק הדרבי נגד הפועל כאשר כבש את השער הראשון במשחק.

משם, המשיך גולדברג לתקופה של שלוש עונות נוספות במדים הצהובים. בסך הכל רשם גולדברג 129 הופעות בהן הרשית 45 שערים.

ארון הגביעים

אליפויות (1): 2002/03

גביע המדינה (2): 2000/01, 2001/02

הרגע הגדול

אם יש משהו שגולדברג אהב, זה היה ללא ספק דרבים. לא מעט שערים הובקעו על ידי הצ'ילאני במשחקים בין מכבי להפועל, אבל הזכור ביותר, ואולי החשוב ביותר, היה בדרבי של עונת 2002/03. היה זה המחזור ה-22, הצהובים נוצחו מחזור קודם לכן על ידי בני יהודה והפסד נוסף היה גורם לחלום האליפות להתרחק. אם זה לא מספיק, ההפסד 3:1 לאדומים בסיבוב הקודם עוד הדהד ברחבי קרית שלום.

מעל ל-37 אלף צופים הגיעו לאיצטדיון רמת גן, ולאחר 22 דקות בלבד רודריגו גולדברג הרים את הצהובים ביציעים לשמיים. אנדראס פרוחננקובס פרץ באגף ימין והרים כדור שחלף מעל ברונו הייס, ונחת היישר לרגליו של הצ'ילאני שעצר את הכדור בקור רוח ושלח אותו לפינה של שביט אלימלך. 0:1 למכבי שנשמר עד תום 90 ה-דקות, בדרך לאליפות נוספת של מכבי תל אביב.