קריירה מפוארת הפכה את אורי מלמיליאן לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי והשנה הקשר האגדי גם יזכה לכבוד ששמור למעטים בלבד. מלמיליאן יהיה אחד ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות בהר הרצל בירושלים. לכבוד האירוע מועדון שחקני העבר חוזר אל הרגעים המרכזיים שלו במדי מכבי ת"א.

ההיסטוריה הפכה כידוע את מלמיליאן לאחד הסמלים הגדולים של בית"ר ירושלים, אך בקיץ 1989 הגיע הקשר המוכשר לשורות מכבי תל אביב וסייע להחזיר את המועדון אל ימיו היפים. לאחר לא מעט שנים של כישלונות במכבי ניסו להבריא את המועדון ואחד המהלכים המשמעותיים באותו תהליך הגיע בתחילת קיץ 1989, כאשר היו"ר דני לאופר ביצע שתי החתמות ענק בכדורגל הישראלי של אז. אורי מלמיליאן ואבי כהן הירושלמי, שני הכוכבים של בית"ר בשנות ה-80, עברו למכבי במהלך שהרעיד את עולם הספורט הישראלי.

הכוכבים מהבירה הגיעו לא רק על תקן שחקנים מוכשרים, אלא גם כמבוגרים אחראים שפרסו את חסותם על צעירים מוכשרים ואנונימיים שלימים יהפכו לכוכבים הבלתי מוערערים של מכבי כמו אבי נמני, איציק זוהר, ניר קלינגר ועוד.

טופס החתימה של מלמיליאן ואבי כהן ()

כבר בעונתו הראשונה הספיק מלמיליאן להציג לראווה את כשרונו בקריעת רשתות. הקשר הוותיק הספיק לכבוש לא פחות מ-16 שערים, שהפכו אותו למלך השערים של עונת 1989/90. תהליך הבנייה של אותה קבוצה הגיע לשיאו בעונת 1991/92. השילוב בין הצעירים המוכשרים לשחקנים הוותיקים, תחת המאמן אברהם גרנט, הביא למכבי את אליפות המדינה לאחר בצורת של 13 שנים. עבור מלמיליאן היה זה תואר אליפות אישי ראשון במכבי ושני בקריירה (במדי בית"ר ירושלים).

לאחר אותה שנה עזב מלמיליאן את מכבי והמשיך לשחק עוד עונה אחת פני שפרש ממשחק פעיל. במהלך הקריירה כבש הקשר 159 שערים בליגה הבכירה, שהציבו אותו במקום השביעי בטבלת כובשי כל הזמנים. בנוסף, "הנער מממילא" עשה לו שם גם בזכות הבעיטות החופשיות שלו, שהגיעו עד לז'רגון של שוק מחנה יהודה וכונו "בננות". מלמיליאן היה בורג חשוב גם במדי נבחרת ישראל ובתום קריירה בינלאומית שנמשכה כ-15 שנים רשם 62 הופעות וכבש 16 שערים במדים הכחולים-לבנים.

מאזן במכבי ת"א
אליפות: 1991/92
הופעות: 67
שערים: 32

בעונת 1991/92 משחק ההכתרה של מכבי זימן לה מפגש מול בית"ר ת"א שהסתיים ב-1:4 לזכות הצהובים. השער הרביעי של אריק שריקי הגיע כתוצאה מבישול מבריק של מלמיליאן. כך זה נראה אז: