מכבי תל אביב תנסה להעפיל העונה לשלב הבתים של הליגה האירופית בפעם השלישית ברציפות ובסך הכל בפעם החמישית בתולדות המועדון. היום (רביעי) גילתה הקבוצה שיריבתה הראשונה תהיה פרנצווארוש מהונגריה. בהמשך (15:45) תתקיים גם הגרלת הסיבוב השני ותיקבע יריבת למכבי, במידה ותעפיל אליו.

עוד באתר:

סיבוב המוקדמות הראשון
מכבי הוגרלה כאמור מול פרנצווארוש מהונגריה. המשחק הראשון בסיבוב זה ייערך בהוגנריה ב-12.7, כאשר הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן – 19.7 – בישראל.

פרנצוורוש נחשבת לאחת מקבוצות הפאר של הונגריה. באמצע שנות ה-90 היא אף העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות ושיחקה בבית שכלל גם את אייאקס וריאל מדריד. בשנים האחרונות הקבוצה מהעיר בודפשט שיחקה באירופה באופן די קבוע אך לא הצליחה לעבור את הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית. היא משחקת באיצטדיון 'גרופאמה ארנה' המכיל 23,700 מקומות ישיבה. 

מאמן הקבוצה הוא תומאס דול הגרמני (לשעבר בהמבורג, לאציו ופרנקפורט). אחד השמות המוכרים בסגל שלו הוא הקשר בן ה-39 זולטאן גרה, ששיחק במשך שנים בפרמיירליג ואף היה חלק מנבחרת הונגריה שהופיעה ביורו 2016. בפרנצוורוש משחק גם החלוץ תמאש פרישקין ששיחק בעבר במכבי חיפה.

מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ', אמר לאתר הרשמי לאחר הגרלת שלב המוקדמות הראשון: "פרנצווארוש הוא המועדון הגדול והמפואר בהונגריה, אך כך גם מכבי בישראל. אנו עובדים קשה על מנת להתכונן למפגש הזה עם ההונגרים ונהיה מוכנים למשחק הראשון ב-12 ליולי. המטרה שלנו היא להעפיל לשלב הבא".
סיבוב המוקדמות השני
בנוסף נערכה היום הגרלת הסיבוב השני של המוקדמות. הצהובים יפגשו את המנצחת במפגש בין רדניצ'קי ניש (סרביה) שממתינה בעצמה למנצחת במפגש הכפול בין סנט ג'וליה (אנדורה) לגזירה יונייטד (מלטה).

המשחק הראשון בסיבוב זה ייערך ב-26.7, כאשר הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן – 2.8.

עד לשלב הבתים תצטרך מכבי לעבור בסך הכל 4 סיבובי מוקדמות ובהם גם נכלל שלב הפלייאוף.