היסטוריה בקטנה
אנדראס פרוחורנקובס היה אחד משחקני ההתקפה הבולטים של מכבי תל אביב בתחילת שנות ה-2000. החלוץ הלטבי הגיע למועדון בפתיחת בעונת 2002/03 לאחר שהרשים עונה לפני כן במכבי קרית גת שירדה מליגת העל.

כבר במשחקו הראשון במדי מכבי ת"א כבש פרוחורנקובס ועזר לצהובים לנצח את לבאדיה טאלין 0:2 במסגרת גביע אופ"א. פרוחורנקובס הותיר חותם גדול בעונתו הראשונה בקרית שלום עם כמה שערים מכריעים שתרמו לאליפות שהושגה באותה עונה.  נקודת הציון הראשונה באותה עונה הגיעה בתחילת הסיבוב השני כאשר הצהובים יצאו למשחק חוץ נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר.

לאחר 1:1 בתום 45 דקות פרוחורנקובס כבש והחזיר את היתרון לצהובים שבסופו של דבר ניצחו את יריבתם העיקרית לאליפות 2:3. גם במשחק השני בין הקבוצות, לפרוחננקובס הייתה תרומה חשובה כאשר רבע שעה לסיום כבש את הראשון של הצהובים בניצחון 0-2. גם ברגע המכריע ביותר של העונה, במחזור האחרון נגד הפועל פתח תקווה היה זה פרוחננקובס ששבר את הקרח. אצטדיון רמת גן מלא עד אפס מקום באוהדים צהובים חיכה 63 דקות עד שהלטבי כבש את הראשון בניצחון 0:3 שהעניק לצהובים אליפות דרמטית. 

את העונה שלאחר מכן החל פרוחורנקובס רק בחודש פברואר עקב פציעה קשה שעבר. 15 משחקי ליגה היו ללטבי בעונת 2003/04 בהם כבש 4 שערי ליגה שעזרו לקבוצה לסיים במקום השני ולהיכנס למוקדמות ליגת האלופות. בתום העונה השתתף ביורו 2004 בפורטוגל עם נבחרת לטביה ובתום הטורניר קיבל הצעה מדינמו מוסקבה ועבר לשחק ברוסיה. לאחר חצי שנה חזר פרוחננקובס לקדנציה שנייה במכבי באמצע עונת 2004/05, לאחר שהקבוצה סיימה את קמפיין ליגת האלופות. הלטבי הוסיף עוד שלושה שערים במדים הצהובים וחגג בתום העונה תואר שני עם מכבי, שזכתה בגביע המדינה לאחר ניצחון בפנדלים על מכבי הרצליה.

ארון הגביעים
אליפות: 2002/03
גביע המדינה: 2004/05
הופעות: 92
שערים: 22

רגע גדול מהעבר
השער של הלטבי נגד הפועל פ"ת היה קריטי במחזור האחרון, אך עוד קודם לכן פרוחורנקובס כבש שער משמעותי מאוד. לקראת סיום העונה אירחה מכבי את מכבי חיפה למשחק עונה באיצטדיון ר"ג. גם הפעם הראש של הלטבי עשה את ההבדל, העלה את והוביל את הצהובים ל-0:2 שקירב אותם לצלחת. כך זה נראה אז: