אחרי התיקו מול ויאריאל בליגה האירופית, מכבי המשיכה אמש (ראשון) את מגמת השיפור עם 0:3 על הפועל כפר סבא במשחק במסגרת המחזור ה-8 של ליגת הבורסה לניירות ערך.

מדובר בניצחון הליגה השלישי ברציפות של האלופה, שהעלתה את מאזנה ל-12 נקודות, לאחר משחק שבעקבותיו מצאנו כמה נתונים מעניינים.

פשיץ' בעקבות קוביקה

כובש השער הראשון של מכבי היה אלכסנדר פשיץ', שהבקיע את שער הליגה השני שלו. 

הנתון המעניין באמת מגלה שהחלוץ הסרבי כבש ב-3 מ-4 המשחקים הראשונים בהם פתח בהרכב מכבי בכל המסגרות. 

לאורך ההיסטוריה של המועדון רק 8 שחקנים נוספים רשמו הישג שכזה כאשר האחרון שבהם היה האריס מדוניאנין בעונת 2010/11. 

פשיץ' נכנס לרשימה מכובדת שכוללת חלוץ זר אחר שזכור לטובה – אנדז'יי קוביקה – שגם הוא כבש ב-3 מ-4 משחקיו הראשונים בצהוב. 

שחקני עבר גדולים נוספים רשמו הישג זהה והרשימה המלאה כוללת את ויקי פרץ, יבגני קשנצב, רפי לוי, בן לוז, איליה יבוריאן ואליעזר וילנסקי. 

הטריפל של יונתן כהן

ערב מוצלח מאוד היה ליונתן כהן. זה התחיל עם בישול לפשיץ', נמשך עם בישול נוסף לדן ביטון והסתיים עם שער נגיחה שהעמיד את מאזנו של יוני על 3 כיבושים בליגה עד כה.

אז למה אנחנו מזכירים את כל זה? מתברר ששחקן מכבי האחרון שהיה מעורב ב-3 שערים במשחק אחד היה… יונתן כהן. הוא עשה זאת בעונה שעברה כאשר בישל 3 שערים בניצחון 0:3 על בני יהודה (24.12.19). 

התאריך שמכבי אוהבת במיוחד

למי שפיספס מכבי שיחקה אמש ב-29.11 הידוע גם בשם כ"ט בנובמבר – היום בו אישרה עצרת האו"ם את תוכנית החלוקה, שסללה את הדרך להקמת מדינת ישראל.  

מתברר שהתאריך הזה מאיר עיניים גם למכבי. ה-0:3 על כפ"ס הוא רק אחת מבין שלל תוצאות חיוביות שהשיגה הקבוצה לאורך השנים בתאריך זה. 

ב-29.11.2015 ניצחנו 0:4 את בני יהודה, שנה לפני כן הסתפקנו ב-0:3 על הפועל חיפה וכאשר שיחקנו נגד מכבי נתניה ב-29.11.2010 לוח התוצאות הראה על 0:2. חדי העין בוודאי שמו לב כי כל הניצחונות הושגו "על האפס".