מכבי תל אביב רשמה עוד ציון דרך העונה הזו אחרי שהעפילה לשמינית גמר גביע המדינה אחרי ניצחון הערב (א') 0:1 על הפועל ב"ש בטרנר. זה לקח 65 דקות עד שדור פרץ מצא את הרשת של לויטה וקבע את תוצאת המשחק.

הרכב פותח:

שלושה ימים אחרי המפגש עם שחטאר, ואן לוון ערך לא מעט שינויים בהרכב הצהובים. בחלק האחורי פתחו קנדיל, ייני, פיבן, בלטקסה וסבוריט. גולסה שב להרכב הפותח לצידו של דור פרץ. בחלק הקידמי, איילון, יחד עם שכטר ובלקמן.

מחצית ראשונה

אחרי פתיחה שקולה מכבי רשמה הזדמנות ראשונה של איילון אלמוג בדקה ה-8 אחרי שכדור שהוגבה מצד שמאל, מצא אותו ממוקם היטב ברחבה, אך הבעיטה שלו נעצרה בידיים של לויטה.

מכבי המשיכה לשלוט במשחק והפגינה כדורגל איכותי עם שלובים יצירתיים כשגם סבוריט היה קרוב לכבוש אחרי דאבל פס מרשים עם גולסה אבל לויטה היה במקום.

בדקה ה-28 ב"ש נהנתה מטעות שיפוט של פפיר שאמנם שרק על עבירה  שנעשתה על איילון אבל לא שלף את הכרטיס הצהוב השני לטוויטו. אלמוג הרים את הכדור החופשי ובלטקסה כמעט והעניק בשער.

גם פריצה נהדרת של גולסה ובעיטה שכבר חלפה על פניו של לויטה לא הצליחו להעניק לצהובים את היתרון אחרי הצלה נהדרת של בריירה על קו השער. גם שגיב יחזקאל היה קרוב להבקיע מן העבר השני אחי שהשתחרר יפה מההגנה הצהובה ובעט אבל לא למסגרת. בסיום המחצית הראשונה ירדו שתי הקבוצות ללא יתרון.

מחצית שנייה

פיבן, שנפצע במהלך המחצית הראשונה, פינה את מקומו עם פתיחת המחצית השנייה לטובת אבי ריקן. בדקה ה-60 ריקן היה קרוב לכבוש את הראשון אחרי שפריצה משמאל של בלקמן הסתיימה בהרמת כדור לראשו של ריקן אבל לויטה שוב היה במקום. עוד לפני כן , שגיב יחזקאל רשם החמצה אחרי שבעט סמוך לקורה באחד על אחד עם טננבאום.

בדקה ה-63 ערך ואן לוון חילוף משלוש: פשיץ', חוזז וגררו נכנסו על חשבונם שף שכטר, בלקמן ואלמוג. בדקה ה-65 זה קרה. הלחץ של מכבי על שערה של ב"ש הניב פרי ראשון אחרי הרמה של קנדיל מצד ימין. דור פרץ היה במקום כדי להניף את רגל ימין ולהמשיך את הכדור לפינה ופנימה. 0:1 למכבי!

המשחק המשיך להיות אירוע רודף אירוע. חטואל כמעט וכבש את שער השיוויון אחרי שכדור רוחב על קו השער שהעביר יחזקאל היה מוצא את חטואל מול שער ריק אם טננבאום לא היה מקדים אותו בקצות האצבעות.

ככל שחלפו הדקות ב"ש ניסתה לשלוט יותר במרכז המגרש וללחוץ לשערו של טננבאום ושבירו היה קרוב לכבוש בנגיחה, אך הכדור שלו חמק קרוב לקורה של מכבי. מן העבר פשיץ' וריקן עם התקפות מעבר מהירות מימין ומשמאל כמעט וכפילה את התוצאה.

בסיום מכבי רשמה ניצחון קטן אבל גדול ואת הכרטיס לשלב שמינית גמר גביע המדינה.