מועדון הכדורגל מכבי תל אביב שמח להודיע על מינויו של קלאודיו בראגה, כמנהל המקצועי של אקדמיית הנוער.

בראגה (46) שאת רוב קריירת האימון שלו עשה בהולנד ובפורטוגל עבד בעונה הקודמת כמנהל הטכני של קבוצת אל וואחדה מאיחוד האמירויות.  

לאחר מינויו, בראגה, שיצטרף לקבוצת הנוער, מכבי תל אביב 'שחר' במחנה האימונים אליו יצאה בבולגריה, אמר לאחר הרשמי: "אני שמח להצטרף למועדון הטוב והגדול ביותר בישראל, מועדון עם  היסטוריה כה עשירה. יש לי שאיפות גדולות ומוטיבציה רבה להמשיך את החזון של האקדמיה – לעזור לטפח ולפתח את הכישרונות הצעירים שלנו כל הדרך אל הקבוצה הבוגרת. אני מצפה להתחיל בתפקידי החדש ומרגיש כבר תחושת גאווה להשתייך למשפחת מכבי".

ברק יצחקי, מנהל מחלקת הכדורגל של מכבי תל הוסיף: "אנחנו שמחים על הצטרפותו של קלאודיו למכבי כמנהל הספורטיבי של אקדמיית הנוער. קלאודיו היה אחראי על קידום שחקנים במחלקות הנוער הגדולות באירופה בעשור האחרון. מחלקת הנוער של מכבי שואפת להמשיך וליצר את הדור הבא של המועדון והכדורגל הישראלי. אנחנו בטוחים שהניסיון של קלאודיו בניהול אקדמיות ובאימון בהולנד ובפורטוגל יועילו להמשיך בתהליך החשוב של פיתוח וקידום שחקנים וצוותים מקצועיים באקדמיה של מכבי".   

בראגה, החל את דרכו כמאמן באקדמיות נוער מובילות בהולנד בהן: אקסלסיור (1998-2001) ספרטה רוטרדם (2001-2004) ובמועדוני הפאר ההולנדיים פיינורד רוטרדם (2004-2006), פ.ס.וו איינדהובן (2010-2013) ואוטרכט (2013/14).

בעונת 2009/10 מונה בראגה לתפקיד עוזר המאמן של קבוצת ויטוריה שטובאל מהליגה הראשונה בפורטוגל ולאחר מספר שנים בהולנד חזר שוב לפורטוגל בעונת 2014/15 כמאמנה של סנטה קלרה מהליגה השנייה. בראגה שב להולנד ב-2015 כמנהל האקדמייה ומאמן הקבוצה הבוגרת של וי.וי ניוורקרק וכעבור שנתיים בתפקיד מונה לאותו התפקיד בפורטונה סיטארד אותה הצעיד להעפלה לליגה הבכירה בהולנד.

ב-2018/19 חזר בראגה שוב לפורטוגל כמאמנה של קבוצת מאריטימו מהליגה הבכירה, לפני שעזב שוב להולנד לטובת אותו התפקיד בפ.צ דורדרכט. איחוד האמירויות הפכה למדינה השלישית בה עבד בראגה כשב-2020 מונה למנהל הטכני של אל וואחדה.