אחרי למעלה מחודש ללא כדורגל, מכבי תל אביב תשוב מחר למגרשים בצל המלחמה המתנהלת בישראל. הצהובים יתארחו בלובלין שבפולין במפגש החוץ נגד זוריה האוקראינית במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים בקונפרנס ליג.

 

אחרי שהגיעו ללובלין ממחנה אימונים קצר, ערן זהבי השחקנים והצוות המקצועי הגיע ללובלין ארנה בו יערך המשחק ולאחר מכן קיימו מסיבת עיתונאים בה התייחס זהבי תחילה להכנות בצל המלחמה: "עברנו חודש קשה מאוד מאז ה-7 באוקטובר. מבחינתנו העולם נעצר. אנחנו תמיד מדברים בכדורגל במונחים של "מלחמה" ואומרים בואו נלחם, בואו ננצח אבל המלחמה האמיתית היא בישראל. השארנו את המשפחות שלנו שם, את האנשים שאנחנו אוהבים. החיילים שלנו נלחמים שם. אנחנו לא הולכים להילחם אלא ליהנות על המגרש כמה שאפשר . זו העבודה שלנו. אני לא רוצה להשתמש במונחים של מלחמה בהקשרים האלה יותר. כדורגל הוא לא הדבר החשוב ביותר כרגע בהשוואה למציאות שלנו".

על משחק החוץ בפולין אמר: "כל פעם שאנחנו משחקים באירופה אנחנו לא מייצגים רק את מכבי אלא גם את המדינה שלנו, אבל מחר זה יהיה שונה ומיוחד יותר בגלל מה שקרה והמצב בישראל. ננסה לעשות את הכי טוב שלנו כדי לשמח את האוהדים שלנו וכל מי שאוהב כדורגל בישראל. הרבה אוהדי מכבי נפגעו ממתקפת הטרור שהייתה ונקווה לשמח אותם".

זהבי התייחס גם למצב של הקבוצה בתקופ ההזו והבהיר: "הרוח הקבוצתית שהתאחדנו כולם יחד בימים האחרונים זה מרגיש מיוחד מאוד. רק מי שהיה איתנו לפני ה-7 באוקטובר ועכשיו יכול להרגיש את זה. אנחנו עושים את הטוב ביותר שלנו. מקווים שהמצב הזה יסתיים כמה שיותר מהר ושהחטופים שלנו יחזרו הביתה – זה הדבר החשוב ביותר לדעתי".