בעקבות התוצאות שהושגו במחזור ה-24 מכבי תל אביב חזרה למקום הראשון בליגת העל עם מספר נקודות זהה לזה של הפועל ב"ש. כזכור, הצהובים גברו בשבת 0:4 על הפועל חיפה וכעת אנחנו מביאים לכם כמה מהנקודות הסטטיסטיות המעניינות שעלו מאותו משחק.

מה עשתה ההתקפה?
לאורך 90 הדקות מכבי הצליחה לייצר 10 מצבים שמוגדרים כהזדמנויות לכיבוש שער. מסירות של אלי דסה היו אחראיות ל-3 מאותן הזדמנויות כאשר גם ניק בלקמן (שני בישולים) ואבי ריקן היו פעילים ועם מסירות טובות יצרו 2 הזדמנויות. חוסה רודריגס, שכבש צמד, עמד על 100 אחוז מהשדה כשהצליח לתרגם לשערים את שתי ההזדמנויות שקיבל.

אופיר דויזאדה אמנם נכנס כמחליף, אך בדקות בהן בילה על המגרש היה פעיל והגיע לשתי הזדמנויות לכיבוש, שאחת מהן גם הפכה לשער הליגה השני שלו העונה.

תפקיד חשוב היה גם לדור מיכה שמסר 5 מסירות מפתח לאורך ההתמודדות – כולן מדוייקות. גם בלקמן השיג נתון טוב בקטגוריה זו ודייק ב-3 מתוך 4 מסירות המפתח שלו.

השער שכבש בלקמן העלה את מאזנו ל-8 שערי ליגה ובכך הציב אותו במקום השני בטבלת הכובשים של מכבי אחר וידאר קיארטנסון (10). החלוץ גם בישל כאמור פעמיים ועלה לראש טבלת המבשלים העונה בליגה עם 5 כאלה, אחד יותר מלדור מיכה.

מה עשתה ההגנה?
דור פרץ
שהוצב שוב כקשר דפנסיבי גילה עליונות בכל הקשור לתיקולים ובמהלך המשחק ביצע בהצלחה 7 מ-8 התיקולים אליהם נכנס. בנוסף, הקשר הצעיר ניצח גם בכל 5 מאבקי האוויר בהם היה מעורב. בסך הכל בכל סוגי המאבקים על הכדור הצליח פרץ לצאת עם ידו על העליונה ב-15 מ-20 מקרים. חוסה רודריגס השיג נתון טוב של ניצחון ב-5 מ-6 תיקולים.

מערך 3 הבלמים מאפשר גם לשחקני ההגנה לקחת חלק פעיל יותר בצד ההתקפי ומי שעשה זאת במשחק האחרון היה איתן טיבי, שגם הגיע להזדמנות לכיבוש. לטיבי היו לא פחות מ-41 מסירות שמוגדרות כ'התקפיות' – 34 גם מדויקות. מדובר בנתון גבוה יחסית לבלם, כשלשם השוואה לשחקן בעל אופי התקפי כמו מיכה היו 46 מסירות כאלה ולדסה 42. 

נתון מעניין מגלה שה-0:4 הוא למעשה הניצחון של מכבי בהפרש הגדול ביותר מאז ה-0:5 על הפועל ת"א בדרבי בספטמבר 2016. למרות זאת, מבחינת כמות השערים למכבי כבר היו משחקים טובים יותר, כאשר העונה הצהובים כבשו כזכור חמישיה ב-2:5 על הפועל עכו.

הסכנה שמכבי הצליחה למנוע
הפועל חיפה ידועה כקבוצה שמייצרת התקפות מתפרצות טובות ומדורגת במקום השני בליגה בכמות השערים שהשיגה כתוצאה מהן (12). אלא שמכבי הצליחה לעצור את משחק המעבר של החיפאים ובמפגש בשבת האחרונה אף בעיטה לשער של ראיקוביץ' (7 בסך הכל) לא הגיעה כתוצאה מהתקפה מתפרצת של היריבה (12 מתפרצות לאורך המשחק).