23 שנים עברו מאז שמכבי ת"א הצטרפה למפעל האירופי שנקרא אז 'גביע לאלופות'. עכשיו הצהובים סוגרים מעגל, כשהם חוזרים לאי בו החלו את דרכם במפעלים האירופים

2 ביוני 1992. מכבי תל אביב חותמת את המחזור האחרון בליגה עם ניצחון 1:4 על בית"ר תל אביב רמלה באיצטדיון רמת גן. הניצחון מבטיח אליפות דורסנית במיוחד כאשר מכבי מסיימת עם פער גדול מהשנייה בטבלה.

עוד באתר:

סלבישה יוקאנוביץ' מוכן להיברניאנס

בעונה הקרובה כולנו צהוב כחול! בואו לרכוש את החולצה החדשה

19 באוגוסט 1992. מכבי תל אביב הופכת לקבוצה הישראלית הראשונה שמשחקת במפעל אירופאי, כאשר הצהובים של אברהם גרנט טסים למלטה למפגש מול האלופה המלטזית, ואלטה.

23 שנה אחרי שעשתה היסטוריה עם ההופעה הראשונה של קבוצה ישראלית במפעל אירופי, מכבי תל אביב תפגוש למשחק ראש בראש אלופה מלטזית, הפעם במקום ואלטה, תתייצב האלופה הטרייה היברניאנס. באותה תקופה הכדורגל הישראלי ובמיוחד מכבי תל אביב החלו להשתייך למפעלים האירופים והצהובים של אברהם גרנט היו הראשונים שנרשמו בהיסטוריה.

Grant

איצטדיון הטה-האלי בבמרכז האי המלטזי אירח את 1,500 הצופים שהגיעו לראות את האלופה הישראלית מתמודדת מול ה'לוחמים הלבנים', הכינוי של הקבוצה ממלטה שבאמת עלתה עם המדים הלבנים, אך נתקלו בחבורה של לוחמים לא פחות בצבע הצהוב.

36 מעלות ואחוזי לחות גבוהים ליוו את המשחק שהתקיים באמצע היום שעון מלטה. המארחים לא התכוונו לעשות הנחות לצהובים ופחות מדקה משריקת הפתיחה המגן המלטזי בריפה תיקל חזק את אבי נמני והראה על הכוונות של הקבוצה המארחת. המשחק הפיזי אפיין את המשחק רוב שלבי המשחק אך דבר אחד היה ברור, מכבי התעלתה בכמה דרגות על יריבתה המלטזית. הזדמנות אחר הזדמנות הלכו מחוץ למסגרת של השוער המחליף קורטיס. 75 דקות מהפתיחה ובניגוד למהלך המשחק, ואלטה הייתה זו שעלתה ליתרון לאחר טעות של אמיר שלח בהגנה הצהובה.

Avi Cohen

בדיוק כשהיה נראה שהסיפמטום הלאומי יחול גם על הצהובים, החלה התעוררות במשחק של מכבי. קרן מדוייקת של איציק זוהר מצד שמאל פגשה את הקפטן של מכבי תל אביב, אבי כהן הירושלמי. כהן עלה גבוה מעל המגן ואיזן את התוצאה בדקה ה-81. 

Nimni

רוח הלחימה של הצהובים הובילה ללחץ כבד על המלטזים, כאשר בדקה ה-87 אבי כהן שלפני שש דקות בלבד נגח חזק את הכדור לרשת, הפעם החליף תפקיד ועבר לבשל. לאחר שבעט מספר לא מבוטל של פעמים לעבר השער באותו משחק, הטעה כהן את הבלמים שיצאו לעברו כדי לחסום את הכדור, דבר שאפשר לו להניח כדור עומק נהדר לרגליו של אבי נמני.  נמני, אז קשר צעיר ומוכשר, לא התרגש מהמעמד ואחרי הטעייה נהדרת שהפילה את השוער, כבש מספר שמונה את השער השני לזכות מכבי שהעלה אותה ליתרון 1:2, והוביל לניצחון הבכורה של הצהובים באירופה.