8 בדצמבר 2004. אצטדיון רמת גן גם היה מלא עד אפס מקום. בכל זאת, לא בכל יום לאוהדים של מכבי תל אביב יוצא לראות את קובי מוסא מנסה להצר את צעדיו של כוכב יובנטוס, אלסנדרו דל פיירו.

מכבי תל אביב נפרדה באותו הערב משלב הבתים של ליגת האלופות, בהופעה ההיסטורית של המועדון במפעל היוקרתי. אחרי סיבוב ראשון לא מרשים שכלל שלושה הפסדים, רשמו הצהובים ובראשם מלך השערים של הקבוצה בשלב הבתים, ברוך דגו, ניצחון  מרשים 1:2 על אייאקס.MTA__1340873699_0981236

ניצחון על יובנטוס, שלא היה בתוכניות אם לומר את האמת, ואפילו תיקו, והפסד של אייאקס, ומכבי תל אביב תוכל להעפיל מהמקום השלישי בבית לגביע אופ"א.

המאמן דאז ניר קלינגר בחר לערוך מספר שינויים בהרכב, כשהבולט מכולם היה החילוף בעמדת השוער. גל ניר תפס את מקומו של לירן שטראובר. מושיקו מישאלוב פתח בחלק האחורי של הקישור לצידם של אורן זיתוני ותמיר כהן, ולמעשה קלינגר פתח עם חמישה קשרים ועיבה את הקישור ההגנתי שנאלץ להתמודד מול פאבל נדבד' דל פיירו ומרסלו סלאייטה האורוגוואי. MTA__1340873724_0981239

כבר עם שריקת הפתיחה, היה זה אורן זיתוני שבעט מ-20 מטרים כדור שחלף סמוך לחיבורים של אנטוניו קימנטי. זה היה האיתות הראשון למה שאמור להיו המשחק הטוב ביותר של הצהובים במפעל. בזמן שרוי מקאיי העלה את באיירן ליתרון על אייאקס במינכן, חלוץ הצהובים, אמיל אמבמבה, באחת ההתקפות הבודדות באותן הדקות, נפל ברחבה, והשופט הורה על כדור עונשין מהנקודה הלבנה. ברוך דגו לא התבלבל וכבש את שערו הרביעי במפעל והראשון במשחק. 0:1 מכבי. זו גם היית התוצאת המחצית שעוררה את הר הגעש הצהוב ביציעים.

שתי הקבוצות עלו למחצית השנייה בידיעה שאייאקס הצליחה להשוות את התוצאה במינכן לקראת סיום המחצית, אבל עם זאת, התחושה הייתה שהכל עוד פתוח.

MTA__1415024416_Baruch

נקודת הציון במחצית השנייה הייתה משחק ההגנה של הצהובים. חרף הלחץ הכבד של יובה על שערו של גל ניר, מוסא, סטרול, ג'ובניני ואבו סיאם הצליחו  לעמוד בלחץ. עד לדקה ה-71. כדור שהוגבה לרחבה על ידי ג'יאנלוקה זמברוטה המצוין (אלוף עולם לעתיד), הורד עם הראש על ידי סלאייטה לרגליו של דל פיירו. האחרון לא התקשה להבקיע מקרוב ולהשוות ל-1:1.

בינתיים, אייאקס הספיקה לעלות ליתרון 1:2 ובשלב הזה מכבי התרחקה מהמקום השלישי. בהמשך מינכן עוד הצליחה להשוות, אבל ברמת גן נגיחה מעולה של ג'ובניני לא הספיקה כדי להכריע את המשחק ואולי לעשות סנסציה נוספת. מכבי נותרה עם המחמאות ועם נקודה נוספת בדרך לשלב בתים שהסתיים עם 4 נקודות שהושגו מול 3 ממועדוני הפאר של היבשת..