מכבי תל אביב באזל


המשחק נפתח, באופן טבעי, עם לחץ של הקבוצה הביתית מבאזל, כשההזדמנות הראשונה נרשמה בדקה ה-6 עם בעיטה של ביארנסון מ-17 מטרים, כשחואן פאבלו היה במקום. השוויצרים המשיכו ללחוץ מהאגפים, מצד אחד אמבולו מן העבר השני דלגאדו, אך המסירות שלהם לא מצאו את הרגל המסיימת.

השוויצרים  ערכו חילוף ראשון מוקדם עם פציעתו של החלוץ מארק יאנקו כשאת מקומו תפס שקלזן גאשי. מוחמד אלנני היה הראשון לספוג כרטיס צהוב כבר בדקה ה-20 אחרי שתפס בחולצתו של טל בן חיים ומנע התקפה מתפרצת של הצהובים. מכבי התחילה להרגיש נוח יותר על כר הדשא, ואז הגיעה הדקה ה-31. כדור חופשי לזכות הצהובים סמוך לקו הקרן בצד ימין. תרגיל של אבי ריקן את ערן זהבי מצא את האחרון חופשי במרכז הרוחבה, וזהבי כמו זהבי לא מחמיץ מהמצבים האלה. 0:1 למכבי!

שש דקות בלבד חלפו עד שמתיאס דלגאדו סחט כדור עונשים מ-11 מטרים אחרי עבירה של טל בן חיים על החלוץ השווייצרי ברחבה. דלגאדו השלים את המשימה כשהכניע אל חואן פאבלו מהנקודה הלבנה והוריד את שתי הקבוצות למחצית מאוזנת, 1:1.

המחצית השנייה נפתחה באותה מגמה כמו שנפתח המשחק – לחץ של באזל להשיג את שער היתרון, כשמהעבר השני, חואן פאבלו שמר על ערנות ומנע שער של איתן טיבי. יוקאנוביץ' ביקש להשיג קצת יותר שליטה בכדור במרכז המגרש ועל כן הכניס בדקה ה-51 את ניקולה מיטרוביץ' על חשבונו של עדן בן בסט.

בדקה ה-57 רשמו הצהובים מתפרצת ראשונה במחצית השנייה כשערן זהבי קיבל כדור מניקולה מיטרוביץ', העביר רוחב מצד ימין לאיגיבור שהגיח מאחור, אך המשיך את הכדור מעל לשערה של באזל.

בדקה ה-71 נאלץ יוקאנוביץ' לערוך חילוף כפוי, אחרי שנוסא איגיבור נפצע בברכו ומי שתפס את מקומו היה דור פרץ, שערך הופעת בכורה במדי מכבי במפעל אירופי. מכבי המשיכה להתמקד בשמירה על שערה בעוד השווייצרים הצליחו לכבוש שער מכדור קרן, אך השופט הסקוטי וויליאם רולום, קבע שהיית העבירה על גל אלברמן וביטל את השער.

ההזדמנות הגדולה ביותר של מכבי במחצית השנייה הגיעה מרגליו של טל בן חיים בדקה ה-83.  התקפה מתפרצת של מכבי הסתיימה במסירה של זהבי לבן חיים שחדר לרחבה ובעט מעולה, הכדור פגש את רגלו של אחד משחקני ההגנה של באזל ונהדף לקרן.

הניסיון שלל מכבי לשמור על התוצאה עד לסיום עלו בתוהו שי דקות לסיום המשחק, אחרי שכדור עומק שקיבל אמבולו, שלא היה בנבדל, העמיד את החלוץ השווייצרי מול חואן פאבלו, והאחרון לא התקשה כדי לעלות את באזל ליתרון 1:2.

כשהכל כבר היה נראה גמור, הגיע, מי עם לא ערן זהבי. מספר שבע התרומם לכדור שהרים דור מיכה בהתקפה האחרונה של המשחק ומ-16 מטרים נגח אל בין חיבורי הקורות של באזל וחתם את תוצאת המשחק -2:2 מדהים. ההכרעה עוברת לבלומפילד.