ניפגש בספליט: צפו ב-1:2 של מכבי על היידוק ספליט


פרי גיים

מכבי תל אביב אירחה את המשחק הראשון בפלייאוף הליגה האירופית נגד היידוק ספליט הקרואטית. לאחר שעברה שלושה סיבובים, הצהובים אירחו באיצטדיון נתניה את הקבוצה שסיימה אשתקד שלישי בקרואטיה והעפילה מהסיבוב השני של המוקדמות. שוטא ארבלדזה הציב את אוסקר סקאריונה בחוד, כשמצדדיו דור מיכה וטל בן חיים החלוץ.

מריאן פושניק עמד על הקווים של היידוק, אשר הגיעה עם סגל צעיר מאוד אשר גילו הממוצע לא עולה על 26, אף עם שחקנים מנוסים שרצים כבר שתי עונות בהרכב הפותח.

מחצית ראשונה

מכבי התחילה את המשחק מצוין. דור מיכה בפעולה נהדרת הסתובב בין שלושה שחקנים ומצא את טל בן חיים פנוי לגמרי. החלוץ בחר לבעוט בנגיעה, אך לוברן קאליניץ' הדף היטב החוצה. דקה לאחר מכן שוב בן חיים היה במוקד העניAD0Y7199ינים, ולאחר שניער את המגן איסמעילי, נהדף שוב על ידי קאליניץ'.

הלחץ של הצהובים תורגם לשער בדקה ה-8. תרגיל קרן מבריק של מכבי הוביל לכך שמדוניאנין קיבל קרן קצרה ומצא את גל אלברמן שהגיח מאחור, בעט חזק לשער והבקיע את השער הראשון במשחק. 0:1 למכבי.

הצהובים המשיכו לשלוט במשחק, אך הקרואטים לא היו רחוקים מלהשוות את התוצאה אחרי שתי קרנות מדויקות של סוסיץ', אבל ראייקוביץ' היה עירני וקלט את הכדורים. דור מיכה המשיך לספק כדורים נהדרים כשהוא מעביר את שחקני היריבה, אבל מכבי לא הצליחה לייצר מצבים אמיתיים אל מול קאליניץ'.

מחצית שנייה 

שתי הקבוצות עלו לחצי השני ללא חילופים. בניגוד לחצי הראשון, את החלק השני של המשחק מכבי לא פתחה בצורה טובה, כאשר היידוק שלטה ברוב שלבי המשחק ורק יכולת טובה של פיליפנקו מנעה מהקרואטים להגיע למצבים מול ראייקוביץ'. בדקה ה-56 היידוק ספליט ניצלה את השליטה שלה במשחק והצליחה לעלות ליתרון מרגליו של אחמד סעיד, לאחר סדרת טעויות בהגנת מכבי.

מכבי החזירה את השליטה בכדור וכתוצאה מכך גם הגיעה להזדמנות גדולה לשער. אלי דסה שנכנס דקות ספורות לפני כן במקומו AD0Y7228של דור פרץ קיבל כדור עומק נהדר ממיכה, חדר לרחבה והוציא רוחב נהדר לסקאריונה, אך הארגנטיני בעט חלש והכדור נהדף על ידי הגנת האורחים.

מספר דקות לאחר מכן היה זה שוב בן חיים שקיבל כדור עומק מצוין מריקן, עבר שני מגנים אך נהדף על ידי קליניץ'. הריבאונד הגיע ישירות לרגליו של בן חיים שהוציא אחורה לאיגיבור, אך הקשר בעט גבוה מעל השער.

בדקה ה-78 האוויר חזר לריאות היושבים בנתניה. נוסא איגיבור מצא את טל בן חיים שחדר לרחבה והעביר רוחב נקי לסקאריונה. הארגנטיני לא התבלבל הפעם, דחק את הכדור לרשת והעלה את הצהובים ליתרון 1:2. המשחק הסתיים באותה התוצאה, וההכרעה עוברת לשבוע הבא לאיצטדיון הפוליוד בספליט.