ליגה אירופית: מכבי הפסידה 2:0 לזניט


פרי גייםaq7a9240

מעל 100 מדינות צפו במכבי תל אביב שהתארחה במסגרת המחזור החמישי בשלב הבתים של הליגה האירופית באיצטדיון פטרבוסקי, עת שהתמודדה נגד זניט סט. פטרסבורג. בסיבוב הקודם המשחק נגמר במפלה גדולה לצהובים שאיבדו יתרון מבטיח, והשחקנים של שוטא ארבלדזה קיוו להשיג תוצאה טובה יותר בקור הרוסי שעמד על ארבע מעלות בשעת המשחק.

המאמן הגיאורגי של הצהובים העלה את עדן בן בסט, טל בן חיים ואוסקר סקאריונה בחוד, ובהגנה היה זה איגור פיליפנקה שחזר להרכב הפותח של מכבי יחד עם אייל גולסה, שחזר לראשונה מאז הפציעה שלו נגד מכבי חיפה.

מחצית ראשונהaq7a9451

מכבי פתחה היטב את המשחק והראתה הרבה ביטחון בהנעת הכדור. הצהובים ניסו להגיע למצבי בעיטה, אך ניסיון בעיטה של נוסא איגיבור נבלם על ידי הרוסים. בדקה ה-27 הכדור פגש לראשונה את הרשת של לודיגין, אבל השער נפסל עקב הנפת הדגל לנבדל.

דווקא בדקות טובות של מכבי המארחים היו אלו שעלו ליתרון. רגע לפני שריקת המחצית של אלכסנדר סטברב, אלי דסה לא הצליח לעצור את רוברט מאק שהעביר רוחב שעבר את כל ההגנה ואפשר לקוקורין לגלגל בקלות אל השער, בגול שהיווה את אקורד הסיום של החצי הראשון.

מחצית שנייה

שתי הקבוצות חידשו את המשחק עם חילופים. בצד הצהוב ארבלדזה ביצע חילוף כפול כשזרק למערכה את שגיב יחזקאל בהופעת בכורה אירופית וגם את יוסי בניון הותיק. טל בן חיים החלוץ ואוסקר סקאריונה פינו את מקומם. אצל המארחים נכנס דזיובה במקום דג'ורג'ביץ'.aq7a9351

יחזקאל הצעיר ביצע שני מהלכים מרשימים כבר בדקות הראשונות שלו, כאשר כמעט ובישל כדור לבניון שלא הצליח להשתלט על הכדור ברחבה.

לאחר הפתיחה המסקרנת שתי הקבוצות לא הצליחו להביא את עצמן לידי ביטוי והשוערים לא עמדו באף מבחן. עשר דקות לסיום אליאל פרץ נכנס למגרש במקומו של האריס מדוניאנין בחילוף שסיים את המכסה של המאמן הצהוב. בסיום, מכבי לא הצליחה לסכן את שערו של לודיגין, ואף ספגה משער בדקות הסיום של המשחק מרגליו של קרז'אקוב המחליף שקבע את תוצאת המשחק על הפסד 2:0 מאכזב.