מתקרבים לצלחת: 0:1 למכבי על חיפה בסמי עופר. צפו


מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ בסמי עופר נגד מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-33 בליגת ONE ZERO. כל תוצאה מלבד הפסד תקרב את צלחת האליפות לקרית שלום.

המאמן רובי קין ערך שינויים בהרכב מזה ששיחק במחזור האחרון. משפתי פתח בשער, כשלפניו שלושה בלמים, מתן בלטקסה, רז שלמה ואנריק סבוריט. לצידם אופיר דוידזאדה ורוי רביבו. בקישור פתח עדן קארצב יחד עם דור פרץ וגבי קניקובסקי ודן ביטון. בחוד פתח ערן זהבי.

הבעלים, מיץ' גולדהאר, שנחת בארץ בסוף השבוע צפה במשחק מהיציע.

מחצית ראשונה

מכבי חיפה פתחה את המשחק בלחץ גבוהה על שערו של רועי משפתי ורק סגירה נכונה בהגנת הצהובים מנעה מהירוקים לעלות ליתרון מוקדם. מן העבר השני בדקה ה-15 רשמה מכבי את ההזדמנות הראשונה במשחק כשרוי רביבו בעט מחוץ לרחבה לידיו של כיוף.

בזמן שחיפה לחצה את הגנת הצהובים מכבי חיפשה את התקפות המעבר המהירות כדי למצוא את הגנת חיפה לא מוכנה וזה קרה בדקה ה-25 כשדן ביטון פרץ מצד ימין והעביר כדור עומק לזהבי שהקדים את המגן שלו והוכשל ברחבה. ריינשרייבר הורה על הנקודה הלבנה ואישר את הפנדל אחרי בדיקת שופטי ה-VAR. זהבי תרגם את כדור העונשין ליתרון. 0:1 למכבי!

בדקה ה-36 הצהובים יצאו לעוד התקפת מעבר מהירה הפעם מצד ימין שהסתיימה בהכנסת כדור של קניקובסקי לדוידזאדה. האחרון המשיך ברוחב וזהבי עם השפיץ של הנעל הדביק את הכדור לגוף של כיוף. בסיום המחצית מכבי ירדה ביתרון.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכב שתי הקבוצות. כבר בכדור החופשי הראשון של חיפה מצד שמאל דין דויד דחק עם העקב את שער השיוויון אבל ריישרייבר בעזרת ה-VAR קבע שהשער הובקע מאופסייד והשער בוטל.

בדקה ה-50 התקפה של מכבי מצד ימין הסתיימה בהכנסת כדור של ביטון ועבירה שנעשתה על רביבו ברחבה. ריינשרייבר תחילה לא הורה על הנקודה הלבנה אבל אחרי התערבות ה-VAR קבע פנדל למכבי. זהבי ניגש לבעיטה והפעם כיוף בחר בפינה הנכונה ומנע ממכבי לעלות ליתרון כפול.

בדקה ה-66 ערך קין שני חילופים, זהבי וביטון יצאו ונכנסו במקומם דור תורג'מן ויוריס אובריים. בהמשך הכניס קין גם את עידן נחמיאס במקומו של אופיר דוידזאדה. בדקה ה-80 דרק לוקאסן החליף את אנריק סבוריט שנפצע.

הדקות האחרונות היו בשליטת חיפה כשמכבי רצתה לשמור על היתרון ומנסה לצאת למתפרצות מהירות עם קניקובסקי ודור תורג'מן. בדקה ה-90 חיפה כמעט ומצאה את השיוויון אבל נגיחה של גדי קינדה אבל קורת שערו של משפתי מנעה את שער השיוויון. מן העבר השני התקפה מתפרצת של מכבי הסתיימה בבעיטה של דור תורג'מן שמצאה את כיוף במקום.