עונת 1996/97

לאחר הדחה מאכזבת ממוקדמות ליגת האלופות מול פנרבחצ'ה הטורקית המשיכה מכבי לגביע אופ"א לצמד משחקים מול טנריפה. המפגש הראשון בהיסטוריה מול קבוצה ספרדית לא האיר פנים לקבוצה של אברהם גרנט למרות ששוב מכבי היוותה יריב שקול למדי לקבוצה עדיפה ממנה על הנייר. במשחק הראשון בספרד הצהובים הפסידו 3-2 אך שערי החוץ של עופר מזרחי ואבי נמני העניקו תקווה לגומלין. שער יתרון של הספרדים ברמת גן הוציא קצת אוויר מהמפרשים של הצהובים אך גדי ברומר השווה ל 1-1 במחצית השנייה והחזיר את הצבע הצהוב ללחיים. למרות התקווה המחודשת השער השני המיוחל לא הגיע והצהובים סיימו את דרכם באירופה.

עונת 1999/00

שלב המוקדמות הראשון של גביע אופ"א זימן למכבי ת"א מפגש ביתי עם ז'לגיריס קובנה שהסתיים בניצחון 1-3 מצמד של אנדז'יי קוביקה ושער נוסף של ולירון בסיס. בגומלין הצהובים כבר נקלעו לפיגור 2-0 שמשמעו הדחה מהמפעל, אך שער דרמטי של לירון בסיס 3 דקות לסיום שלח אתת מכבי לחגוג. לאנס הצרפתית היוותה משוכה קשה יותר עבור מכבי ת"א שהצליחה להתמודד בצורה שקולה עם הקבוצה שהייתה אז אחת מהגדולותת בצרפת. המשחק הראשון ברמת גן הסתיים בתיקו 2-2 לאחר שערים של אנדז'יי קוביקה ודדי בן דיין אך לאחר הפסד 2-1 בצרפת (לירון בסיס)) מכבי הודחה מהמשך המשחקים ולאנס המשיכה עד לחצי הגמר של המפעל.

Europa League

עונת 2001/02

הניצחון הגבוה ביותר של מכבי ת"א באירופה הושג במוקדמות גביע אופ"א של עונת 01/02 עם 0-6 במשחק הראשון מול ז'לגיריס וילנה. דדי בן דיין הקפיץ את האוהדים בבלומפילד עם שער מוקדם, דגו הוסיף שלושער, טל בנין כבש את הראשון שלו במדי מכבי באירופה ואלי ביטון קבע אתת תוצאת המשחק לקראת הסיום. בגומלין בליטא החניכים של ניר לוין הסתפקו בניצחון 0-1 משער של רודריגו גולדברג וזכו בכרטיס למפגש מולל דינאמו זאגרב.

המפגש הראשון בקרואטיה הסתיים בתיקו 2-2 מצמד שערים של רודריגו גולדברג וברוך דגו. המפגש הצמוד הוכרע בגומלין לאחר תיקו  1-1 בבלומפילד (אבי נימני) שסייע לצהובים לעבור שלב בזכות שערי חוץ. ההרפתקה האירופית של אותה עונה הסתיימה בהולנד אצל קבוצת רודהה שניצחה במשחק הראשון 1-4 (פרנץ הורבאט) וקבעה כי צמד של אלי ביטון בניצחון 1-2 בגומלין יהיה חסר משמעות.

עונת 2002/03

העונה האירופית שהסתיימה באליפות המדינה זכורה בעיקר בגלל העובדה שאופ"א אסרה קיום משחקים על אדמת ישראל, בעקבות המצב הביטחוני. למרות המגבלה הצהובים עשו את העבודה כבר במפגש הראשון מול לבדיה טאלין עם ניצחון חוץ 0-2 משערים של אנדראסס פרוחננקובס וראובן עובד. בגומלין שנערך בסופיה – בולגריה, הצהובים ניצחו באותה התוצאה משערים של ברוך דגו ואנדראס פרוחננקובסס והעפילו לסיבוב הבא שם חיכתה להם סגנית אלופת פורטוגל, בואבישטה.

במשחק הראשון אותו אירחו הצהובים שוב באצטדיון בסופיה, ניצחה מכבי ת"א 0-1 משער של ברוך דגו. בגומלין הפורטוגלים הצליחו להפוך את הקערה עם ניצחון 1-4 (עמיר תורג'מן) ולהמשיך הלאה למורת רוחם של הצהובים שסיימו את העונה האירופית.

עונת 2005/06

מכבי ת"א פגשה במוקדמות גביע אופ"א יריבה מהאי השכן, אפואל ניקוסיה הקפריסאית. המשוכה התבררה כקשה מהצפוי והצהובים הגיעו למשחק הגומלין בבלומפילד עם הפסד 1-0 בקפריסין. שער של אבי נמני במחצית השנייה הביא לשוויון בסיכום שני המשחקים. הקפריסאים הצליחו להפוךך את התוצאה בהארכה וגם שוויון של ארז מסיקה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי בתיקו 2-2 שסיים את הדרך האירופית של מכבי ת"א.

Europa League

עונת 2007/08

הפרק האירופי של מוקדמות גביע אופ"א החל עם אחד ההפסדים הצורבים באירופה, 1-0 באנדורה לקבוצת סנטה קולומה. הצהובים לא רצו לסיים את המפגש אדומים מבושה ובגומלין בבלומפילד גברו על האנדורים 0-4 מצמד של יאניק קמאנאן ושערים נוספים של ארז מסיקה ויוסי שבחון.. בשלב הבא נכנעה מכבי ת"א לקבוצת ארצ'יאספור הטורקית אחרי שסיימה בתיקו 1-1 במשחק הראשון בבלומפילד (יאניק קמאנאן) והפסידה 3-1 בגומלין (רודי חדד).

Santa Coloma 07/08

עונת 2010/11

אחרי היעדרות בת שלוש שנים מאירופה, חזרו הצהובים לשלושה סיבובים במוקדמות הליגה האירופית שהחליפה את גביע אופ"א. בסיבוב המשחקים הראשון התמודדה הקבוצה מול מוגרן המונטנגרית, ניצחה 0-2 בבלומפילד (יואב זיו, האריס מדוניאנין) והפסידה 2-1 בחוץ (מדוניאנין).. בסיבוב הבא פגשה מכבי ת"א יריבה חזקה מאוד בדמות אולימפיאקוס היוונית אך הצהובים הוכיחו שהם מוכנים לאתגר. המשחק הראשון ביווןן נערך ללא קהל בגלל עונש של אופ"א ולמרות הפסד 2-1 (מדוניאנין) הצהובים נתנו לעצמם סיכוי טוב לקראת הגומלין.

החניכים של אבי נימני ויוסי מזרחי ידעו שניצחון 0-1 יספיק להם בשביל הכרטיס לשלב הבא ורוברטו קולאוטי מימש את התקווה עם שער לקראת המחצית. בקרב הפלייאוף על הכרטיס לשלב הבתים פגשו החניכים של אבי נימני את פאריס סן ז'רמן האימתנית. הצרפתים ניצחו 2-0 בפאריז ובגומלין בבלומפילד הציגו שתי הקבוצות משחק התקפי ומצוין שהסתיים בניצחון מאכזב 3-4 למכבי ת"א (אלירן עטר (2), יובל אבידור והאריס מדוניאנין).

Europa League

עונת 2011/12

בדומה לעונה שקדמה לה מכבי ת"א פגשה שלוש יריבות במוקדמות האירופה ליג, אך הפעם הסוף היה מוצלח הרבה יותר. בסיבוב המשחקים הראשון אירחה מכבי ת"א את חאזאר לנקאראן מאזרבייג'אן וניצחה בבלומפילד 1-3 (מוסא קונאטה, אלירן עטר וגיז'רמו ישראלביץ'). אחרי שוויוןן ללא שערים בגומלין הוגרלו הצהובים למפגש עם קבוצת ז'לז'ניצ'אר הבוסנית וניצחו 0-2 במשחק החוץ מצמד של רוברטו קולאוטי. בגומלין החניכים של מוטי איוניר התפוצצו על היריבה עם 0-6 שהשווה את ניצחון השיא של הקבוצה באירופה. קולאוטי עם צמד נוסף, אלירן עטר עם צמד משלו, בעיטה חופשית נהדרת של רפי דהן ושער עצמי של הבלם ואסיליץ' היו אמונים על התוצאה.

ההגרלה בשוויץ קבעה שמכבי ת"א תפגוש שוב קבוצה יוונית בדומה לעונה הקודמת אך הפעם הייתה זו פנאתינייקוס. על כף המאזניים היה מונח כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית ובמשחק הראשון בבלומפילד הצהובים הראו כמה הם רוצים אותו. אחרי מחצית ראשונה מאופסת בבלומפילד, מוסא קונאטה ואלירן עטר צמד קבעו 0-3 מהמם למכבי. שער של האריס מדוניאנין בגומלין באתונה סגר את הסיפור למרות שהיווניי הצליחו להפוך את התוצאה ולנצח במשחק. בסיום מכבי תל אביב משלימה היסטוריה עם העפלה ראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של האירופה ליג.

Europa

עונת 2014/15

לאחר ההדחה ממוקדמות ליגת האלופות בידי מאריבור הסלובנית הצטרפה מכבי למעגל המשחקים באירופה ליג בשלב הפלייאוף. היריבה הייתה אסטרס טריפוליס היוונית שניצחה את המשחק הראשון 2-0 ביוון משערים של מאצה וזיסופולוס. הצהובים הגיעו לגומלין בלרנקה עם הגב אלל הקיר והסיכויים פחתו עוד יותר לאחר יתרון מוקדם של דורין גויאן. דווקא אז שחקני מכבי התעוררו והובילו קאמבק שכמעט הספיק למהפךך מדהים. ברק בדש קבע 1-1 במחצית הראשונה ולאחר ההפסקה ערן זהבי וראדה פריצה קבעו 1-3 במשחק ו 3-3 בסיכום הכללי. היתרון היה אצלל היוונים בעקבות שער החוץ שלהם ולמרות לחץ כבד של הצהובים השער הרביעי לא הגיע ומכבי סיימה את דרכה באירופה.

Barak Badash


עונת 2016/17

הצהובים החלו את דרכם כבר בסיבוב המוקדמות הראשון ואחרי מסע שכלל 4 שלבים העפילו לשלב הבתים. תחילת הדרך היתה מול גוריצה הסלובנית כאשר מכבי לא התקשתה לנצח 0:3 במשחק הראשון בבית (נוסא איגיבור (צמד) ואורלנדו סה). בגומלין הסתפקה ב-0:1 משער של יוסי בניון. השלב הבא זימן מפגש נגד קייראט מקזחסטן. המשחק הראשון בחוץ הסתיים ב-1:1 כאשר בניון כובש שער שיוויון בדקה ה-90. גם הגומלין היה דרמטי ובסיומו ניצחה מכבי 1:2 משערים של טל בן חיים ושער ניצחון של גל אלברמן (86).

המשך המסע כלל צמד מפגשים מול פנאדורי הרומנית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי. הצהובים השיגו מקדמה גדולה כאשר חגגו 1:3 בחוץ במשחק הראשון (בן חיים, איגיבור, דור מיכה) והשלימו את המלאכה עם 1:2 ביתי (איגיבור, אוסקר סקאריונה). בשלב הפלייאוף התמודדה מכבי מול היידוק ספליט מקרואטיה. אחרי ניצחון 1:2 בנתניה (אלברמן, סקאריונה) הקבוצה נכנעה 2:1 במשחק הגומלין בספליט (שער של סקאריונה), אך עלתה לשלב הבתים לאחר ניצחון דרמטי 3:4 בדו קרב בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

עונת 2017/18

גם את עונה זו החלה מכבי בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית ועונה שנייה ברציפות הצליחה לעבור את כל 4 הסיבובים בדרך להעפלה שניה ברציפות לשלב הבתים. הדרך החלה במפגש מול טיראנה מאלבניה, שהתארחה באיצטדיון בנתניה במשחק הראשון. הצהובים השיגו מקדמה בדמות ניצחון 0:2 וסגרו עניין עם 0:3 במשחק הגומלין שנערך במדינה מהבלקן. הסיבוב השני זימן לקבוצה מפגש פיקנטי משהו מול רייקיאוויק מאיסלנד – המדינה ממנה הגיע החלוץ וידאר קיארטנסון. המשחק הראשון נערך בנתניה ומכבי השיגה 1:3 כשקיארטנסון בעצמו היה אחד הכובשים. המשימה הושלמה במשחק הגומלין בו ניצחו הצהובים 0:2 בחוץ.

בסיבוב השלישי הוגרלה הקבוצה מול פאניוניוס מיוון. גם הפעם המפגש הראשון מבין שניים נערך בישראל ושער של קיארטנסון העניק 0:1 קטן לקראת הגומלין. משחק החוץ התקיים באתונה, אך למרות קהל ביתי רועש שחקני מכבי עמדו בלחץ ולבסוף שער עצמי של היוונים קבע ניצחון 0:1 נוסף שסגר עניין. המשוכה האחרונה לפני שלב הבתים היתה אלטאך האוסטרית. הפעם המפגש הראשון נערך בחוץ וגם האיר למכבי פנים עם ניצחון 0:1 חשוב. במשחק הגומלין בישראל האוסטרים כבר הצליחו לעלות ליתרון 1:2, שבאופן זמני גם העלה אותם לשלב הבתים, אך שער שיוויון של שרן ייני בדקה ה-73 קבע 2:2 בסיום ושלח את מכבי לעונה נוספת בין 48 הגדולות של הליגה האירופית.