דרכו של כל ילד המגיע למכבי תל אביב בדרך לקריירה של שחקן כדורגל מקצועני עוברת בכמה תחנות חשובות המקרבת את השחקן ליעד הסופי: קבוצת הבוגרים. תחנות אלה מיוצגות ע"י מסגרות הגיל השונות בהן עושים את ההתאמות הדרושות שיסייעו להתפתחות נכונה של כל שחקן ובניית דור העתיד של מכבי תל אביב בפרט והכדורגל הישראלי בכלל. מלבד ההיבט הספורטיבי, הילדים יקבלו ערכים חינוכיים על פי ערכי הדגל של אקדמיית הנוער.

 

גילאים 5-8

המטרה העיקרית של אימון בביה"ס לכדורגל היא טיפוח אהבת המשחק של הילדים, תוך הקניית מיומנויות בסיסיות של טכניקות ותנועה. המסגרת כוללת מספר אימונים בשבוע וטורנירים תקופתיים. את הילדים ידריכו מאמנים ותיקים ובעלי ניסיון רב באימון ילדים בגילאים נמוכים והקניית יסודות כדורגל ראשוניים שיעזרו להם להתפתח כמו שצריך בהמשך הקריירה.

גילאים 9-12

מסגרת ליגה תחרותית-רשמית של ההתאחדות לכדורגל (קבוצות טרום ג', טרום ב', טרום א' וילדים ג'), חלק מהקבוצות משחקות בליגות של מחוז מרכז והחל מעונת המשחקים וחלק מהקבוצות משחקות בליגות של מחוז שרון. בגילאים אלה משחקים הילדים 8×8, לרוחב המגרש ובשני חצאיו תוך צבירת סה"כ השערים המובקעים בכל צד. הדגש בגילאים אלו מושם על טיפוח יכולותיו האישיות של הילד יחד עם תנועתיות מתקדמת (קואורדינציה, אתלטיות, ניתורים, כוח משקל גוף, מהירות תגובה ועוד). בגילאים אלה המסגרת היא חובבנית, כשהשחקנים בקבוצות הגיל השונות מתאמנים במהלך השבוע ובשבת מקיימים משחקים במסגרת הליגה. בכל אחת מקבוצות הגילאים 9-12 מחזיק המועדון 2 קבוצות מקבילות, האחת בצפון העיר והשנייה בדרומה.

 

גילאים 13-14

מסגרת ליגה תחרותית-רשמית של ההתאחדות לכדורגל (קבוצות ילדים ב' וילדים א'). חלק מהקבוצות משחקות בליגות של מחוז מרכז והחל מעונת המשחקים וחלק מהקבוצות משחקות בליגות של מחוז שרון. בגילאים אלה משחקים הילדים והנערים על מגרש שלם 11×11 על פי חוקים המותאמים לכל קבוצת גיל (משך המשחק, כמות החילופים ועוד). הדגש בגילאים אלו מושם על המשך טיפוח יכולות אישיות ותנועתיות מתקדמת תוך שילוב יכולות טקטיות קבוצתיות בסיסיות, הגברת הדגש על תחרותיות ואימון בתנאי משחק. בגילאים אלה המסגרת הופכת לחצי-מקצוענית, השחקנים מתאמנים במהלך השבוע ובימי שבת מקיימים משחקים במסגרת הליגה. בנוסף לאימונים הסטנדרטים, מקבלים השחקנים יחידות העשרה אישיות המותאמות לצרכיו האישיים של השחקן ו/או על פי תפקידם במגרש. בקבוצות ילדים א' ו-ב' מחזיק המועדון 2 קבוצות מקבילות, האחת בצפון העיר והשנייה בדרומה.

גילאים 15-19

מסגרת ליגה תחרותית-רשמית של ההתאחדות לכדורגל (קבוצות נערים ג׳, נערים ב', נערים א' ונוער). הנערים והנוער משחקים על מגרש שלם 11×11 על פי חוקים המותאמים לכל קבוצת גיל (משך המשחק, כמות החילופים וכדומה). קבוצת הנוער של המועדון מונה שחקנים בשני שנתונים שונים ומשחקת 90 דקות בדומה לקבוצת בוגרים. כמו כן משולבים בקבוצת הנוער (בהתאם לתקנון ההתאחדות לכדורגל) שחקנים משנתון שלישי, בוגר יותר, המוגדרים כ-"חריגי גיל נוער". הדגש בגילאים אלו מושם על אימון קרוב ככל האפשר לתנאי המשחק על כל מרכיביו, הגברת העצימות והקצב עם דגש על הכנה גופנית לקבוצת הבוגרים. כמו כן מוענקת חשיבות גדולה ליישום עקרונות משחק אחידים תוך יצירת מבנים טקטיים דומים בכל הקבוצות. בגילאים אלו מונהגת גישה מקצוענית כשהמועדון מפנה משאבים רבים לפיתוח וטיפוח שחקני קבוצות אלו בעזרת בעלי מקצוע שונים מתחום הספורט (פסיכולוג, פיזיולוג, צוות רחב של בניה גופנית, פיזיותרפיסט, רופאים, מאמני שוערים, סקאוטים ועוד).

השחקנים בקבוצות הגיל אלה עורכים עד 7 אימונים בשבוע ומקבלים בנוסף יחידות העשרה אישיות המותאמות לצרכיו האישיים של כל שחקן (טקטיים, גופניים, טכניים ומנטאליים). בימי שבת משחקות הקבוצות נגד יריבות בליגות הרשמיות. המועדון מחזיק קבוצה אחת בכל קבוצות הנערים כאשר כל אחת מהן מונה 20-22 שחקנים. בקבוצת הנוער הסגל מעט רחב יותר ומונה 24-26 שחקנים בגילאי 18-20.