קפטן מכבי תל אביב פתח בהרכב הנבחרת ושותף את מלוא 90 הדקות. עטר נכנס בדקה ה- 63 למשחק הרשמי הראשון.

נבחרת ישראל נפרדה הערב בתיקו 3-3 מול נבחרת פורטוגל לעיני אצטדיון רמת גן מלא ב- 38,000 אוהדים כחולים לבנים. הנבחרת כבר הוליכה ביתרון מבטיח של 1-3 אחרי מהפך של חמד, בן בסט וגרשון, אבל שער מהיר של פושטיגה ועוד אחד של פאביו קונטראו בדקה ה-93 קבעו שוויון נקודות. התיקו שומר על הסטאטוס קוו בטבלת הבית, כאשר רוסיה וצפון אירלנד, כמו גם אזרבייג'אן ולוקסמבורג עם משחק חסר אמורות להיפגש מחר והיום בהתאמה. בתום חמישה משחקים הנבחרת הלאומית ממוקמת שניה עם 8 נקודות, בדיוק כמו הפורטוגלים שמאיישים את המקום השלישי. בעוד יומיים ייצאו שחקני הנבחרת לבלפסט כדי לפגוש את נבחרת צפון אירלנד למשחק הבא שייערך ביום שלישי הקרוב.

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני ערך את הבכורה בנבחרת כאשר זכה לחולצת ההרכב עם הספרה 13 מהמאמן אלי גוטמן. עוד נציג לצהובים היה איתן טיבי שבדיוק כמו ייני שותף את מלוא הדקות ורשם את ההופעה ה-9 בכחול לבן. האורחים עלו ליתרון מהיר כבר אחרי 2 דקות מנגיחה של ברונו אלבש, אבל צמד של תומר חמד (24) ועדן בן בסט (40) קבע את תוצאת המחצית. בדקה ה-63 נרשמה עוד היסטוריה קטנה כאשר אלירן עטר עם שתי הופעות במשחקי הידידות נגד בלארוס ופינלנד ערך את הבכורה במשחק רשמי.

בדקה ה-70 בלם סלטיק רמי גרשון נגח את השלישי, אבל שתי דקות אחר כך פושטיגה צימק אחרי מבצע מרשים של רונאלדו. בדקה ה-93 הגנת הנבחרת התקשתה להרחיק את הכדור, שפגע בקונטראו וחדר לשער. שלושה נציגים נוספים למכבי תל אביב – מהראן ראדי, גל אלברמן וערן זהבי ישבו על ספסל הנבחרת, אך לא זכו ליטול חלק במשחק.

צעירה: נבחרת ישראל – נבחרת הולנד 2-1

נבחרת ישראל הצעירה התייצבה אמש מול הנבחרת ההולנדית המקבילה שלה למשחק ידידות באצטדיון המושבת בפתח תקווה. הנבחרת ההולנדית שתגיע לישראל בקיץ כדי ליטול חלק באליפות אירופה עד גיל 21 צפויה לערוך את אימוניה במהלך הטורניר במתחם האימונים של מכבי תל אביב בקרית שלום. 9,000 הצופים שהגיעו לאצטדיון ראו משחק טוב של הנבחרת הצעירה שבסופו של דבר נכנעה בתוצאה 1-2 לנבחרת ה"אורנג'". מואנס דבור ומושיקו לוגסי פתחו ב-11 של גיא לוזון, כאשר האחרון הוחלף עם פתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-8 קפטן הנבחרת האורחת בראם נויטינק נגח כדור חזק מאוד פנימה, שקליימן פשוט לא היה יכול להגיע אליו, וקבע 0-1. בניגוד למהלך המשחק, הצליחה ישראל להשוות בדקה ה-31 משער של אור ברוך, אחרי בישול נפלא של מואנס דבור, אבל לוק דה יונג קבע את תוצאת המשחק בעקבות פנדל מוצלח בדקה ה-74.

מוקדמות המונדיאל באפריקה: נבחרת ניגריה – נבחרת קניה 1:1

שוער מכבי תל אביב, וינסנט אניימה, שיחק במסגרת נבחרת ניגריה במסגרת מוקדמות המונדיאל. בדקה ה-36 העלה קהאטה את קניה ליתרון מפתיע. ניגריה, שזכתה לפני מספר שבועות באליפות אפריקה, הצליחה להשוות את התוצאה רק בתוספת הזמן של המשחק בשער של אודומאדי שהציל את הסופר-איגלס מהפסד מפתיע.

 

תמונות – ניר קידר