מדינה שלמה תחזיק מחר אצבעות לכחולים לבנים עם פתיחת אליפות אירופה עד גיל 21. בהצלחה למואנס דבור וברק לוי.

אחת הבדיחות השחוקות בין אוהדי הכדורגל מספרת שהנבחרת הלאומית שלנו תעפיל למונדיאל רק כשנארח אותו. אז נכון, המונדיאל עדיין לא הגיע לישראל, ונכון שמדובר בטורניר לנבחרות צעירות, וכן, את כרטיס הכניסה שלנו לטורניר הזה השגנו רק מעצם העובדה שאנחנו מארחים אותו, אבל זה לא מוריד במאום מקמפיין המוקדמות הנפלא שערכנו בשביל להגיע לרגע הזה. בקמפיין ה"מוקדמות" גברנו על מעצמת כדורגל כמו אנגליה ויריבות אירופאיות מכובדות דוגמת צ'כיה, ווילס ובולגריה, כשחברי הוועד הפועל של אופ"א הצביעו ברוב מוחץ לטובת אירוח המשחקים בארץ הקודש. התאחדות הכדורגל התחייבה וגם עמדה בהתחייבויותיה כאשר העמידה ארבעה אצטדיונים חדשים או משודרגים ערב פתיחת המשחקים: טדי, בלומפילד, המושבה והאצטדיון החדש בנתניה.

נוסף על החניכים של גיא לוזון, שבע מדינות נוספות הבטיחו את מקומן בטורניר אחרי שלב מוקדמות שכלל 52 נבחרות. עשר הנבחרות שסיימו ראשונות בשלב המוקדמות וארבע הסגניות בעלות המאזן הטוב ביותר העפילו למשחקי הפלייאוף שנערכו בשיטת בית וחוץ. בתום צמד המשחקים נקבעו שבע העולות שהצטרפו לנבחרת ישראל והוגרלו לשני בתים: בבית A ישחקו ישראל, אנגליה, איטליה ונורווגיה, ובבית B תשחקנה ספרד, גרמניה, הולנד ורוסיה. כל נבחרת תשחק מול שלוש היריבות שלה לבית ובתום המשחקים תפגשנה מנצחת בית A עם סגנית בית B ולהפך. משחק הגמר ייערך ביום שלישי ה- 18/06 באצטדיון טדי, אבל עד אז כדאי שנלמד את הסיכויים של כל נבחרת להיות שם.

נבחרת ספרד

האלופה המכהנת היא אולי גם הנבחרת הפופולארית בקרב אוהדי הכדורגל הישראלים, ולראיה מרבית הכרטיסים למשחקיה נחטפו בתוך שבועות ספורים. בשדה התעופה חיכו ל'רוחוס' מאות אוהדים עם חולצות של ברצלונה, ריאל מדריד ואפילו מנצ'סטר יונייטד לכבוד השוער דויד דה חאה. הימור שלנו? חצי גמר.

נבחרת גרמניה

הנבחרת הגרמנית חוזרת לטורניר אחרי שנעדרה מהאליפות הקודמת, אמנם ללא מריו גצה המדובר, אבל תסמכו על הגרמנים שיהיו הראשונים להביא את 'הדבר הבא'. גמר כל גרמני כמו בליגת האליפות לא יהיה, אבל נציגה גרמנית אחת בגמר זה בהחלט דבר אפשרי. הימור שלנו? פינאליסטית.

נבחרת הולנד

ההולנדים תמיד התגאו בפס הייצור שלהם בכל מה שקשור לשחקנים צעירים ולכן גם הפעם אוהדי הכדורגל בארץ צפויים ליהנות ממה שיש לכתומים להציע. עם שתי זכיות רצופות בשלוש הטורנירים האחרונים לנבחרת הולנד יש מקום של כבוד בפסגת הכדורגל האירופי, לרעתה היא נפלה לבית הלא נכון. הימור שלנו? לא תעפיל לחצי הגמר.

נבחרת רוסיה

בניגוד לדעה הרווחת, את הדרך לישראל עשתה הנבחרת הרוסית בעיקר דרך משחקי החוץ שלה. החניכים של ניקולאי פיסרב ניצחו שלושה מארבעת משחקי החוץ שלה בשלב הבתים וגם בשלב הפלייאוף גברו 0-2 על צ'כיה בפראג. למרות הכל, להיות הצלע הרביעית בבית המוות זה קצת יותר מידי. הימור שלנו?  לא תעפיל לחצי הגמר.

נבחרת איטליה

שיאנית הזכיות באליפות אירופה עד גיל 21 עם חמש זכיות היא תמיד מועמדת אוטומטית לזכייה. מצד אחד, מריו בלוטאלי שכבר ביקר פה בעבר וויתר על התענוג, מצד שני סטפן אל שארוואי כבר מתרגל למזג האוויר ולצמרת הליגה האיטלקית לא חסרים נציגים. הימור שלנו? פינאליסטית.

נבחרת אנגליה

אחרי האכזבה באליפות הקודמת האנגלים מגיעים לישראל עם סגל שחקנים איכותי מספיק, לפחות בשביל להתמודד עם נבחרות ישראל ונורווגיה בבית A. ההערכות מדברות על הקהל האנגלי כבעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להגיע לישראל, אבל גם זה לא יספיק בקרב מול מזג האויר הים תיכוני. הימור שלנו? אכזבה נוספת לאנגלים.

נבחרת נורווגיה

הסינדרלה של האליפות העפילה לטורניר אחרי שכבר הפסידה לצרפת 0-1 בשלב הפלייאוף, אבל ניצחה 5-3 בגומלין וזכתה לכרטיס הנחשף. רצה הגורל והמשחק הראשון של נבחרת ישראל נקבע מול הנורווגים ואולי אם יהיה קצת מזל נשיג גם נקודות ראשונות בטורניר. הימור שלנו? העיקר הכוונה.

נבחרת ישראל

אם הקמפיין של הנבחרת יראה כמו ההכנות הלוגיסטיות לטורניר אנחנו יכולים להיות רגועים. מאד רצינו לא לקפוץ מעל הפופיק, אבל לאור התכונה במדינה ובהלת הכרטיסים, אנחנו לא יכולים שלא להאמין שיהיה טוב. מחזיקים אצבעות למואנס דבור, ברק לוי ושאר החברים. הימור שלנו? חצי גמר.