בין כל התאריכים, הנקודות והיריבות המדורגות, החלטנו לעשות לכם סדר במסלול של הצהובים אל ליגת האלופות

נתחיל מהשורה הסופית, בשביל להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות תצטרך מכבי תל אביב לחלוף על פני שלוש יריבות בלבד. שישה משחקים בשיטת בית וחוץ, כשהיריבה הראשונה נחותה על הנייר ממכבי תל אביב, לפחות מבחינת הניקוד האירופי. עכשיו נעשה את זה קצת יותר מורכב – עשרה כרטיסי כניסה לשלב הבתים עומדים על הפרק, חמישה כרטיסים לקבוצות שייאבקו במסלול "האלופות", ועוד חמישה כרטיסים במסלול ה"לא אלופות". מסלול האלופות מפגיש אך ורק בין קבוצות שזכו באליפות, בינהן גם מכבי תל אביב, ומכיוון שהקבוצות בליגות הבכירות זוכות לכרטיס כניסה אוטומטי, מכבי תל אביב לא תוכל לפגוש קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה או אפילו אנדרלכט. לעשר הקבוצות שיעפילו מחכים עוד 22 מועדונים שזכו לכרטיס כניסה אוטומטי ובכך משלימים 32 קבוצות שישחקו בשלב הבתים.

מכבי תל אביב תצטרף לסיבוב המשחקים השני, אחרי שבסיבוב הראשון תתמודדנה ארבע קבוצות בלבד: אלופת ארמניה, איי פארו, אנדורה וסן מרינו. לסיבוב השני יצטרפו עוד 32 קבוצות ויחד עם שתי המעפילות מהסיבוב הראשון יאבקו על 17 כרטיסים לסיבוב השלישי. בסיבוב השני מכבי תל אביב נמנית על 17 הקבוצות הבכירות ולכן היא מדורגת וצפויה לקבל יריבה נחותה ממנה על הנייר. אגב, היריבה בעלת הדירוג הגבוה ביותר בקרב הקבוצות שמכבי תל אביב עשויה לקבל היא ז'לז'ניצאר הבוסנית שהפסידה 0-8 לצהובים במוקדמות האירופה ליג לפני שנתיים.

בסיבוב השלישי יצטרפו ל-17 הקבוצות שיעפילו מהסיבוב המוקדם 3 קבוצות נוספות: באזל אלופת שוויץ, אוסטריה וינה אלופת אוסטריה ואפואל ניקוסיה אלופת קפריסין. בסיבוב הזה מכבי תל אביב כבר לא תהיה מדורגת וצפויה לקבל יריבה עדיפה ממנה על הנייר, בין היתר: באטה בוריסוב אלופת בלארוס, סלטיק אלופת סקוטלנד, סטיאווה בוקרשט אלופת רומניה וויקטוריה פלזן אלופת צ'כיה. גם קבוצות כמו לגיה ורשה, פרטיזן בלגראד ודינמו זאגרב הן יריבות אפשריות. אגב, אותן יריבות בדיוק יחכו למכבי תל אביב גם במידה והיא תעלה לסיבוב הפלייאוף, שם תאבקנה 10 קבוצות על חמשת כרטיסי הכניסה לשלב הבתים.

מפחיד? בהחלט, אבל גם אפשרי. ועכשיו לחדשות הקצת יותר אופטימיות, במידה והצהובים יעפילו מהסיבוב השני, כלומר מהסיבוב בו הם יהיו מדורגים, הם יבטיחו את מקומם בסיבוב הפלייאוף של האירופה ליג. בנוסף, אם מכבי תל אביב תעפיל מהסיבוב השלישי לסיבוב הפלייאוף היא לפחות תבטיח את מקומה בשלב הבתים של האירופה ליג. ועכשיו לתאריכים:

24/06 – הגרלת הסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות

16-17/07 – סיבוב שני, המשחק הראשון

19/07 – הגרלת הסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות

23-24/07 – סיבוב שני, משחק הגומלין

30-31/07 – סיבוב שלישי, המשחק הראשון

06-07/08 – סיבוב שלישי, משחק הגומלין

09/08 – הגרלת סיבוב הפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות

20-21/08 – סיבוב הפלייאוף, המשחק הראשון

27-28/08 – סיבוב הפלייאוף, משחק הגומלין