ביום שישי תיערך במונאקו הגרלת שלב הבתים של האירופה ליג, הכירו את היריבות שבדרך

שנתיים אחרי ההעפלה ההיסטורית לשלב הבתים של האירופה ליג מכבי תל אביב חוזרת להגרלת שלב הבתים של המפעל היוקרתי. בפעם האחרונה שהצהובים הגיעו למעמד הם גם חזרו עם שלוש יריבות חזקות בדמות סטוק סיטי האנגלית, בשיקטאש הטורקית ודינאמו קייב מאוקראינה. השתיים האחרונות עשויות להשתחל גם הפעם להגרלה אחרי שדינמו קייב מגיעה למשחק הגומלין מול אקטובה הקזחית עם יתרון חוץ 2-3 ובשיקטאש חוזרת לטורקיה עם פיגור 2-1 מול טורמסו הנורווגית. ביום חמישי בלילה תיסגר רשימת 48 המשתתפות בשלב הבתים, כאשר מכבי תל אביב ועוד 7 נציגות מהליגות הבכירות של היבשת כבר הבטיחו את מקומן במפעל. מיד עם סגירת הרשימה הקבוצות ישובצו לארבע קבוצות דירוג בהתאם לניקוד המצטבר שלהן במפעלים, כאשר מכבי תל אביב ככל הנראה תשובץ לקבוצת הדירוג הרביעית והאחרונה.

לקראת ההגרלה חשבנו לעשות לכם סדר בחלק מהיריבות הפוטנציאליות, כאשר יש לקחת בחשבון כי במהלך הימים הקרובים ישוחקו משחקי הגומלין בסיבוב הפלייאוף של ליגת האלופות והאירופה ליג ודברים כאמור עשויים להשתנות.

היריבות הבטוחות

אופ"א מעניקה מקום אוטומטי בשלב הבתים של המפעל ל-7 מחזיקות הגביע בשבע הליגות הבכירות של היבשת. במידה ומחזיקת הגביע משחקת בשלב הבתים של ליגת האלופות, מקומה נלקח על ידי נציגה אחרת מאותה מדינה. היריבות הבטוחות: וולנסיה (מקום 5 ספרד), וויגאן (מחזיקת הגביע האנגלי), פרייבורג (מקום 5 גרמניה), לאציו (מחזיקת הגביע האיטלקי), ויטוריה דה גימארייש (מחזיקת הגביע הפורטוגלי), בורדו (מחזיקת הגביע הצרפתי) ואנז'י מחצ'קאלה (מקום 3 רוסיה).

היריבות האלופות

עשרה מועדונים שיפסידו בסיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות ישחקו אוטומטית בשלב הבתים של האירופה ליג. ערב משחקי הגומלין מספר יריבות אטרקטיביות במיוחד נמצאות בעמדת נחיתות לקראת המפגש השני. סלטיק של בירם כיאל הפסידה 0-2 בחוץ לאלופת קזחסטן וחייבת ניצחון בן שלושה שערים בבית כדי שלא תנשור לאירופה ליג. אצל ליון הצרפתית המצב גרוע יותר אחרי הפסד 2-0 ביתי לריאל סוסיאדד וגם היא עלולה להגיע לשלב הבתים של האירופה ליג. מילאן ואיינדהובן סיימו בתיקו 1-1 בהולנד ומי מהן שלא תנשור לאירופה ליג תהיה יריבה מעניינת וחזקה. פאוק סלוניקי שאמורה היתה לשחק מול הצהובים בפלייאוף סיימה בתיקו 1-1 מול שאלקה בגרמניה ותנסה להדיח אותה ביוון מול יציעים ריקים. יריבות אפשריות נוספות: פאקוס פריירה הפורטוגלית הפסידה 4-1 לזניט בבית, מאריבור מסלובניה הפסידה 3-1 בצ'כיה לויטוריה פלזן ולודוגורטס מבולגריה הפסידה 4-2 בבית לבאזל.

היריבות ה"ישראליות"

בראש רשימת הקבוצות ה"ישראליות" במפעל נמצאת סטאנדרד ליאז' של גיא לוזון, טל בן חיים ודודו ביטון שגברה 0-2 ביוון על אטרומיטוס וחוזרת להשלים את המלאכה בבית. בדומה למושבה הישראלית בבלגיה גם רובין קאזאן של ביברס נאתכו ניצחה בחוץ באותה תוצאה ותחזור לרוסיה כדי להשיג את התוצאה המבוקשת. שריף טיראספול עם קובי מויאל סיימה בסרביה בתיקו 1-1 מול וויודינה ותחזור לגומלין במולדובה בידיעה שגם תיקו ללא שערים יספיק לה לשלב הבא. שלאסק וורוצלאב הפולנית הפסידה לסביליה 1-4 עם עודד גביש שנכנס כמחליף ואלרואי כהן ביציע, ועושה רושם שאת שלב הבתים היא עשויה לראות בטלוויזיה.

היריבות המוכרות

ארבע יריבות פוטנציאליות פגשה מכבי תל אביב כבר בעבר. גראסהופרס השוויצרית שהדיחה את הצהובים רגע לפני שלב הבתים של האלופות בעונת 1995/96 הפסידה 2-1 בבית לפיורנטינה ועושה רושם שיהיה לה קשה למדי לנצח באיטליה. אפואל ניקוסיה שהדיחה את הצהובים במוקדמות גביע אופ"א 2005/06 סיימה בתיקו 1-1 בחוץ מול זולטה וורגם ותארח את הבלגים בגומלין. ממוקדמות האלופות עשויות לנשור שתי יריבות מוכרות נוספות. פנרבחצ'ה שהדיחה את מכבי לפני שלב הבתים של האלופות בעונת 1996/97 הפסידה 3-0 בבית לארסנל, ואם לא דיי בצרות שלה עומדים נגדה הליכים משפטיים שעשויים להרחיק אותה מהמפעל. גם דינאמו זאגרב שהודחה על ידי הצהובים במוקדמות גביע אופ"א 2001/02 הפסידה 2-0 בבית לאוסטריה וינה ועשויה גם היא למצוא את עצמה בשלב הבתים של האירופה ליג.

ההגרלה תיערך ביום שישי ה- 30/08 במונאקו בשעה 14:00 ותשודר בשידור ישיר בספורט1 וספורט2. עדכונים חיים מההגרלה יועברו בעמוד הפייסבוק של המועדון.

לרכישת מנוי למשחקי הבית באירופה ליג לחצו כאן