עם בעלים עשיר, מאמן מנוסה ורכש מבטיח, פאוק סלוניקי מודל 2013/14 היא לא מה שהכרתם

מועדון הכדורגל של אגודת הספורט פ.א.ו.ק נוסד באפריל 1926 על ידי פליטים יוונים מאיסטנבול וכבר אחרי שלוש שנים התמזג עם א.א.ק סלוניקי. מאז מיסוד הסופר-ליג היוונית בשנת 1959 הקבוצה משחקת באצטדיון 'טומבה' המכיל 28,803 מקומות ישיבה והוא האצטדיון הגדול בעיר סלוניקי. היריבה העירונית של פאוק היא אריס סלוניקי, אך מאז הקמת הליגה היוונית המודרנית פאוק היא הקבוצה הבכירה בעיר. אחרי שהפסידה בגמר הגביע של 1939, 1951 ו-1955 זכתה פאוק בתואר הראשון שלה כשהניפה את הגביע היווני בעונת 1971/72. מאז זכה המועדון בעוד שלושה גביעים, כאשר האחרון שבהם הונף לפני ארבע שנים בעונת 2009/10. בין לבין זכה המועדון גם בשתי אליפויות, האחרונה שבהם לפני 29 שנים כאשר הקבוצה סיימה כבלתי מנוצחת במשחקי הבית שלה.

בקיץ שעבר נרכשה פאוק בידי איש העסקים והפוליטיקאי איבאן סאבידיס שהציל את הקבוצה ממשבר כלכלי ומהסנקציות של אופ"א. בתום העונה סיימה הקבוצה במקום השני והבעלים החליט שלא להסתפק בסגנות והחתים את הוב סטיבנס שעזב את שאלקה הגרמנית בדצמבר האחרון. ההולנדי החזיר את הבינלאומיים ציוליס וספירופולוס ממונאקו וקייבו, ויחד עם סאלפאנגידיס וקצוראניס הם משלימים את השלד שהוביל בין היתר את נבחרת יוון לרבע גמר אליפות אירופה בקיץ שעבר. לארבעה צורפו סאקו אוליסה ותומאש נשיד מצסקא מוסקבה, מיגל ויטור ואיניגיו לופז מבנפיקה וגראנדה, ובשבוע החולף גם הסלובקי הבינלאומי מירוסלאב סטוך ששיחק בפנרבחצ'ה.

לאורך שנים משתרכת פאוק אחר שלוש הקבוצות הבכירות של יוון: אולימפיאקוס הדומיננטית, פנאתנאיקוס הסגנית וא.א.ק אתונה. בעונה האחרונה סיימה פאוק שנייה לאולימפיאקוס בהפרש של 18 נקודות וזכתה בכרטיס למשחקי מוקדמות ליגת האלופות. את העונה האירופית שלה החלה פאוק בסיבוב השלישי של מוקדמות האלופות, אבל הודחה אחרי הפסד ביתי ותיקו למטאליסט מאוקראינה. באירופה ליג המועדון הצליח קצת יותר, אחרי שרשם שתי העפלות רצופות משלב הבתים ל-32 הגדולות של המפעל בעונות 2010/11 ו-2011/12. בסך הכל רשמה פאוק 96 הופעות במסגרת גביע אופ"א, מתוכן 16 משחקים במסגרת האירופה ליג. במועדון מאד רוצים לרשום את ההופעה ה-100 כבר העונה, בתל אביב מכוונים להופעה ה-50. התשובות בקרוב.

*התמונות באדיבות האתר הרשמי של פאוק סלוניקי