התקשורת המקומית לא חסכה ביקורת מאלופת שוויץ, אבל מסופקת מהעובדה שבאזל לא ספגה: "קריטי לגומלין".

את היום שאחרי המשחק בין פ.צ. באזל ומכבי תל אביב העבירו עיתוני הספורט המקומיים בשוויץ בין ביקורת על אופן המשחק של באזל במחצית השנייה, לשאלת שני השחקנים המצרים בגומלין. מרבית הכותרות התייחסו לשליטה של המקומיים במחצית הראשונה אל מול העובדה שהם השכילו לכבוש שער בודד. "באזל ניצחה בעזרת רוח לחימה ומזל", נכתב באתר 20 Minutes, "רק במזל האורחים לא כבשו את שער השוויון במחצית השנייה". האתר הגדיר את השער של שטוקר כ"שער זהב" והציג אותו כשער של שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. ובכל זאת, "האלופה השווייצרית נתנה הרבה חופש פעולה לאורחים במחצית השנייה ונחלצה בתוך 6 דקות משתי הזדמנויות טובות של ראדה פריצה".

"משחק מקומם", זעקה הכותרת בעיתון Der Bund, "הזדמנויות בשפע, אבל רק שער אחד הפכו את משחק הגומלין למשימה מורכבת". העיתון שיוצא לאור בבירת שוויץ שם דגש מיוחד לעובדת חסרונם הצפוי של שני השחקנים המצרים של באזל: "בגומלין השווייצרים ייאלצו להתמודד עם מגבלה גדולה, כתוצאה מההיעדרות הצפויה של שני המצרים מוחמד סאלח ומוחמד אלנני. ההיעדרות של השניים תהיה חיסרון עצום עבור הקבוצה, במיוחד לאור העובדה שסלאח היה המצטיין במגרש". העיתון Blick אפילו עלה עם הכותרת: "מי יחליף את סלאח?" ואף הגדיל לעשות ופירט על יחסי ישראל ומצרים, בצל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "עושה רושם שהקיצוני של באזל, מוחמד סלאח, לא יגיע לישראל בשבוע הבא. דויד דגן וסטפאן אנדריסט כבר ממתינים".

בהתייחס למשחק עצמו, רבות דובר חוסר ניצול המצבים של באזל בעיקר במחצית הראשונה ועל השיפור שיצטרך להגיע בגומלין. "באזל השקיעה המון מאמץ והניבה תפוקה מעטה", נכתב בעיתון Aargauer Zeitung שגם הוסיף: "באזל ניצחה את המשחק הראשון אבל משחק הגומלין בישראל יחייב מאמץ גדול מהקבוצה". אם מחפשים בשוויץ סיבות לאופטימיות תולים אותם בעיקר בעובדה שהקבוצה המקומית שמרה על שער נקי: "העובדה שבאזל שמרה אמש על שער נקי עשויה להיות קריטית במשחק הגומלין", נכתב ב- Aargauer Zeitung ובעיתון Der Bund סיכמו "השווייצרים היו צריכים לנצח בתוצאה הרבה יותר גבוהה אחרי שהגיעו להזדמנויות טובות. היתרון בתוצאה הוא העובדה שמכבי תל אביב לא כבשה שער חוץ".

ומה אצלינו? ידיעות אחרונות, ישראל היום ואתרי הספורט שמרו על קו אחיד בכל הנוגע להופעה ובעיקר לקראת משחק הגומלין. בדומה לעיתונות בשווייץ גם בישראל לא נפלו מהכיסא לאור התצוגה מאמש, אך השאירו פתח לתקווה לקראת הגומלין בשבוע הבא, כל קבוצה מהסיבות שלה. אפשר לסכם את זה בין אופטימיות זעירה לאופטימיות זהירה. נתראה בבלומפילד.