מאמנה החדש של קבוצת הנוער ייחל הערב את דרכו כמאמן קבוצת הנוער: "ננסה לשלב דרך עם תוצאות"

עונה חדשה מתחילה בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, עונה חדשה עם מאמן חדש. מכבי ת"א 'שחר' תפתח הערב באופן רשמי את עונת 13/14 במשחק אלוף האלופים נגד מכבי חיפה (אצטדיון ר"ג, 19:35, כניסה חופשית) ומי שיעמוד על הקווים של הצהובים הוא זיו אריה. לאחר ארבע עונות כמאמן מכבי ת"א 'שחר' עבר עמיר תורג'מן לתפקיד הסקאוט הראשי במועדון ואריה הוא זה שנבחר להוביל את קבוצת הנוער. המאמן בן ה-41 ממשיך את מסלול ההתקדמות בקבוצות המחלקה לאחר שאשתקד אימן את קבוצת נערים א' של המועדון ולפני כן במשך שלוש שנים את קבוצת נערים ב': "אני מאמן כדורגל קרוב ל- 16 שנה כאשר חוץ משנתיים כמנהל מקצועי במחלקת הנוער את כל קריירת האימון העברתי כאן במכבי ת"א ואימנתי בכל השנתונים".

המשחק של מכבי ת"א 'שחר' הערב נגד מכבי חיפה יסמן את תחילתו של אתגר חדש עבור אריה: "לאמן קבוצת נוער זה משהו אחר לגמרי, אך מבחינה מקצועית הייתי מוכן לזה. אני מכיר את המחלקה כאן על בוריה ולא הייתי מופתע ממה שראיתי כשהתחלנו את האימונים. אני מקווה שהקבוצה תהיה בצלמי ובדמותי ותשחק כדורגל קצבי ומהיר עם צירופים טובים ובמקביל תגלה בגרות טקטית ותדע להביא תוצאות. זו שנה ראשונה שלי כמאמן נוער ואני מקווה שלא יהיו הפתעות, אך אם כן נדע להתמודד איתן בעזרת הצוות הרחב והמקצועי שיש לנו".

הסגל של קבוצת הנוער לעונה הקרובה עבר מתיחת פנים גדולה לעומת אשתקד כאשר מרבית השחקנים החדשים עלו עם אריה מנערים א': "התפיסה של המחלקה היא להעדיף שחקנים צעירים יותר עם פוטנציאל בוגרים על פני שחקנים מעט בוגרים יותר שיכולים לעזור בטווח הקצר. יכולנו להשאיר יותר חריגי גיל אך העדפנו ללכת על תמהיל שמשלב מספר גדול של שחקנים משנתון 96 וכמה שחקנים משנתון 95. במונחים של קבוצות נוער זה נחשב סגל צעיר אך לא נשתמש בזה כתירוץ".

הציפיות של המאמן מהסגל שלו ברורות: "המטרות שלנו הן להיראות כמו קבוצת בוגרים והלוואי שחלק מהשחקנים גם יקבלו דקות העונה בבוגרים, זה יהיה הכי גדול. מעבר לזה כמובן ללכת על כל התארים, אנחנו לא בורחים מזה, אנחנו מכבי תל אביב. אין ספק שחלק מההכנה של קבוצת הנוער מכוון לעבר זכייה בתארים אך זה לא יהיה על חשבון הדרך. אם צריך לחנך שחקן או לתת למישהו צעיר יותר ועם פוטנציאל לשחק אנחנו נעשה זאת. אם כתוצאה מהחלטות כאלה נפסיד משחק או שניים אנחנו לא נאהב את זה אך ניצמד לעקרונות שלנו שלנו ונעשה את המיטב בכדי לשלב אותם עם תוצאות. אם הדרך לא נכונה אתה לא תנצח משחקים לאורך זמן וביחד עם החומר והכישרון שיש בקבוצה אין סיבה שלא נהיה למעלה ולשם אנחנו שואפים".

בכל הקשור לצד הטקטי אריה מנסה ללמוד מהטובים ביותר: "בקבוצות נערים ב' ו-א' שאימנתי בשנים האחרונות המודל היה עם כל הצניעות ברצלונה וניסינו ליישם בעיקר אלמנטים של הנעת כדור ולחץ על היריב. אמנם אנחנו לא ברמה הזו אך זה היה הקו המוביל עם כמה התאמות". הכדורגל הוא לא ברמה של ברצלונה אך לפחות בכל הקשור לתנאים מסביב אריה בטוח כי לקבוצתו לא יחסר כלום במהלך העונה: " במכבי ת"א מתייחסים לנוער כמו בוגרים ויש לנו כאן תנאים לפחות כמו קבוצת בוגרים בליגה הלאומית. בנוסף המועדון בא לעזרתנו ומימן את מערכת ה"טים סיסטם" שמשפרת את ההכנה הגופנית וכבר מרגישים שזה עושה משהו. כמובן שיש גם שיתוף פעולה מלא עם קבוצת הבוגרים, אנו מנהלים קשר שוטף עם פאולו ועם בני טבק בכל הקשור לשחקנים שלנו".

לאחר אלוף האלופים הערב תחל מכבי ת"א 'שחר' את העונה החדשה בליגת העל לנוער עם משחק ביתי ביום שלישי הבא (17.9) נגד הפועל רעננה. לאחר מספר משחקי אימון נגד קבוצות אחרות מהליגה לנוער מנסה אריה להעריך את תמונת המצב בליגה לעונה הקרובה: "משחקי אימון זה לא ממש מדד ליכולת של הקבוצות במהלך העונה אך רוב הסיכויים שאותן קבוצות שהיו בצמרת בשנים האחרונות יהיו שם גם העונה. מכבי חיפה כמובן תהיה יריבה חזקה, יש להם שנתון 96 מאוד איכותי וגם חריגי הגיל שיש להם בסגל מוכשרים מאוד. מעבר אליהם בית"ר טוברוק או מכבי נתניה יכולות לעשות עונה טובה וגם מ.ס אשדוד שלה יש חומר שחקנים טוב מאוד".