ההישגים של הקבוצה באירופה הקפיצו את המועדון 19 שלבים בדירוג הקבוצות של אופ"א

מכבי תל אביב זינקה בחודש האחרון עד למקום ה- 157 בדירוג הקבוצות של אופ"א, שהתפרסם אחרי מחזור המשחקים הראשון בליגת האלופות ובאירופה ליג. דירוג הקבוצות של אופ"א הוא שקלול של הישגי הקבוצה באירופה בחמש העונות האחרונות בתוספת 20% מהניקוד המצטבר של התאחדות הכדורגל מאותה מדינה. במקרה של מכבי תל אביב דירוג הקבוצה בתום עונת 2012/13 היה 176 עם 8.075 נקודות בחמש העונות האחרונות. אחרי שהתבהרה תמונת המשתתפות בשלב הבתים של המפעלים האירופים ושוחק מחזור המשחקים הראשון, אפשר לקבל תמונת מצב ראשונית למקומה של הקבוצה ביבשת. הדירוג כמובן עוד צפוי להשתנות בהתאם לתוצאות המשחקים בליגת האלופות ובאירופה ליג, אך מסתמן שהצהובים במגמת עלייה.

שיטת הניקוד של אופ"א מעניקה לקבוצות נקודות בהתאם לשלב בו היא הודחה מהתחרות. במקרה של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שמשחקות בשלב הבתים של האירופה ליג, הן תקבלנה את עיקר הניקוד בהתאם לתוצאות של כל אחת מהקבוצות בשלב הבתים של המפעל. על ניצחון מקבלים 2 נקודות, על תיקו נקודה. במקרה של הפסד לא זוכים בנקודות כלל. קבוצות שהודחו בשלבים המוקדמים מקבלות ניקוד בהתאם לשלב בו הן הודחו ובהמשך זוכות לתוספת בהתאם לתוצאות של שאר הקבוצות מאותה מדינה. במקרה של הנציגות הישראליות, הפועל תל אביב והפועל רמת גן הודחו בסיבוב השלישי של מוקדמות האירופה ליג וקיבלו ניקוד של 1.550 כל אחת. נקודה על ההדחה בסיבוב השלישי ועוד 0.550 ניקוד מצטבר זמני של כל הנציגות הישראליות.

נכון למועד העדכון האחרון, יום אחרי המשחק מול אפואל ניקוסיה, הצהובים צברו גם הם ניקוד זמני של 1.550. נקודה על התיקו מול אפואל ניקוסיה וכמו שאר הקבוצות הישראליות עוד 0.550 ניקוד מצטבר זמני של כל הנציגות הישראליות. אגב, גם נציגות שלא שותפו השנה במפעלים האירופים אבל שיחקו בשנים האחרונות, כמו עירוני קרית שמונה או בני יהודה, נהנות מהניקוד המצטבר של ההתאחדות הישראלית. כך למעשה, קבוצה כמו איינטכרט פרנקפורט דורגה בקבוצת הדירוג השלישית של אופ"א, עם 15.992 נקודות, על אף העובדה שהיא נעדרה מאירופה בשנים הללו. למעשה, פרנקפורט נהנתה מההישגים של קבוצות דוגמת באיירן מינכן ודורטמונד כדי להציב אותה המקום נוח יחסית לקראת ההגרלה.

אחרי תוספת הניקוד המעודכנת של הצהובים ובניכוי עונת 08/09 שיוצאת מטווח חמש העונות האחרונות, מכבי תל אביב מחזיקה בניקוד מצטבר של 9.275. הניקוד החדש העלה את המועדון למקום ה-157 כשלזכות הקבוצות עוד תוספת של 2 נקודות על הניצחון מול בורדו. כתוצאה מכך מכבי תל אביב צפויה לחצות את רף 10 הנקודות אחרי שש עונות דלות. בטווח הארוך הניקוד הזה עשוי לסייע לצהובים בהגרלות של הקבוצה באירופה גם בעונות הבאות. בעונה הנוכחית "סבל" המועדון מהגרלות "קשות" יחסית בגלל הניקוד המצטבר הדל מהשנים האחרונות. לצורך המחשה, אלפסבורג השוודית דורגה בקבוצת הדירוג השלישית של האירופה ליג עם 8.125 נקודות, רק 0.050 יותר ממכבי תל אביב. המסקנה היא שכל נקודה שנצבור העונה תשרת אותנו גם בחמש השנים הבאות ובלי קשר, סתם לנצח במשחק זאת גם סיבה מספיק טובה.