המפגש הערב הוא הזדמנות עבור הצהובים לסגור מעגל שהחל באשדוד לפני 8 עונות ומסרב להסתיים

המחזור החמישי של עונת 2005/06 בליגת העל זימן למכבי תל אביב מפגש חוץ קשה באצטדיון הי"א באשדוד. אחרי 74 דקות עקרות שלח מאמן מכבי תל אביב דאז, ניר קלינגר, את לירן כהן לעמדת החלופים כדי להיכנס במקום אופיר חיים ולרענן את ההתקפה. חיים כנראה הרגיש משהו וביקש מקלינגר להשהות את החילוף עד אחרי שיבוצע כדור הקרן, המאמן הקשיב וחיים נגח את שער הניצחון. אבל משהו גדול יותר קרה באותו משחק, מאז ועד היום הקבוצה לא הצליחה לעבור בשלום את המחזור החמישי של הליגה. הניצחון היחיד של הצהובים בשמונה השנים האחרונות היה לפני שלוש שנים משער ניצחון של האריס מדוניאנין 4 דקות בתוך תוספת הזמן. האם מדובר בקללה או שמא צירוף מקרים בלתי מתקבל על הדעת? ואולי בכלל יש משהו עם המספר חמש שלא מסתדר לצהובים? שחקנים ומאמנים הולכים ובאים, קלינגר כבר עומד על הקווים של אשדוד, אבל התוצאות מסרבות לעזוב.

רמז ראשון ל"קללת המחזור החמישי" הגיע בעונה שאחרי הניצחון ההוא באשדוד, עונת 2006/07 עם אלי כהן "השריף" על הקווים של מכבי תל אביב. הפסד 1-2 למכבי פתח תקווה ב'אורווה' התחיל רצף של 20 משחקים ללא הפסד, אז איך זה שדווקא במחזור הזה הצהובים רשמו הפסד כל כך מרגיז? אגב, לשם ההשוואה, בשני המפגשים הבאים מול אותה מכבי פתח תקווה באותה עונה, סיימו הצהובים עם שני ניצחונות חלקים. זה נמשך גם לעונה שאחרי עם הפסד 0-1 לעולה החדשה עירוני קרית שמונה במשחק הליגה הראשון אי פעם בין המועדונים, אבל זה הפך למרגיז במיוחד בשנים הבאות.

עונות 2008/09 ו- 2009/10 היו כבר עליית מדרגה, עם אכזבה כפולה של שערים בדקות הסיום של המשחק. הראשון מהשניים שוחק מול מכבי נתניה באצטדיון הלאומי ברמת גן בעקבות שזרוע שנערך באצטדיון בלומפילד. אחרי 88 דקות מייאשות בלם מכבי נתניה, ביבאן פרנסמן, בעט כדור נייח מ-30 מטרים לקורה של דרגוסלב יבריץ' ומשם לרשת של מכבי תל אביב. שנה אחר כך האוהדים הצהובים בבלומפילד היו בטוחים שהנה "המנחוס נגמר" אחרי שער יתרון של ציון צמח בדקה ה-82, אבל שלוש דקות לסיום גבע ברקאי איזן את התוצאה וחילק את הנקודות.

בשנתיים האחרונות מה שהחל כצירוף מקרים והפך לתופעה, השתדרג וזכה לתואר הלא מחמיא במיוחד – "קללה". לפני שנתיים זה החל עם הפסד חוץ 1-3 ברמת השרון מול העולה החדשה, הפסד שקטע ארבעה מחזורים ראשונים מושלמים ו-12 נקודות. בעונה שעברה שוב הגיעו הצהובים עם מאזן מושלם ושוב זה נגמר עם הפסד 1-3 בחוץ, הפעם להפועל באר שבע. העובדה שכל אחת מהעונות המשיכה ובעיקר הסתיימה אחרת מעידה יותר מכל שמדובר בבעיה נקודתית עם המחזור החמישי ולא משהו עמוק יותר. אפילו באירופה הקבוצה הפסידה במחזור החמישי של שלב הבתים 1-5 לבאיירן מינכן בליגת האלופות ו- 2-3 לבשיקטאש באירופה ליג. הערב לצהובים יש הזדמנות לשבור את הקללה כשבאמתחתא מאזן מושלם ואפס שערי חובה. ואם זה לא יקרה גם הערב? נתנחם בעובדה שאת המחזור השישי מכבי נוהגת לנצח.