כדי להכיר טוב יותר את צרכי האוהדים ולהבין את מקומו של המותג מכבי ת"א בספורט הישראלי נעשה בחודשים האחרונים מחקר מקיף מטעם המועדון. המחקר נעשה בשתי מסגרות, האחת כמותית כלומר שאלון אינטרנטי, והשנייה באמצעות קבוצות מיקוד. המחקר נועד בעיקר כדי לקבל פידבק מהאוהדים על שלל רבדיו של המותג וכדי לעמיק את הקשר בין השניים. בשורה הסופית המחקרים חשפו תמונת מצב ברורה, למכבי תל אביב בכדורגל יש למעלה מחצי מיליון אוהדים פוטנציאלים, הכמות הפוטנציאלית הגדולה בישראל.

בהתייחס לאהדה של קבוצת כדורגל המחקר הציג את התמונה הבאה: כמחצית מהנשאלים כלל לא אוהדים קבוצת כדורגל בארץ (51 אחוזים), המחצית השנייה מתחלקת בין ארבע הגדולות שתופסות את מרבית הנתח (38 אחוזים) וקבוצות נוספות (11 אחוזים). מכבי ת"א, היא הקבוצה האהודה בישראל. שיעור זה גבוה במעט מנתח האוהדים את מכבי חיפה ובית"ר י-ם , אך אינו שונה מהן באופן מובהק. במקום הרביעי, בפער מובהק, צויינה הפועל ת"א.

בשלב הבא המחקר מסווג את אוהדי מכבי ת"א לארבע קבוצות מרכזיות:

4% אוהדים "שרופים", כלומר אוהדים שמגיעים אפילו לאימונים וחיים את הקבוצה בכל רגע.
30% אוהדים ברמה גבוהה, כלומר אוהדים שמגיעים למרבית המשחקים ומזדהים לחלוטין עם הקבוצה.
50% אוהדים ברמה בינונית שלא מגיעים לרוב למשחקים ועוקבים בעיקר דרך הטלויזיה והאינטרנט.
16% אוהדים מסווגים ברמה הנמוכה, כלומר אוהדים שמתישהו הגדירו את עצמם כאוהדי מכבי, אבל לא אכפת להם במיוחד.

בקרב בני נוער ההעדפה למכבי ת"א גבוהה מעט יותר מזו של המבוגרים. תופעה דומה נמדדה גם עבור הפועל חיפה, ותופעה הפוכה – לבית"ר ירושלים וקבוצות שונות קטנות יותר.  בקרב מבוגרים, הגילאים בהם קיימת אהדה גבוהה יחסית של מכבי ת"א הם 25-34, כלומר אוהדים שגדלו בשנות התשעים המפורסמות ו- 45-64, כלומר אוהדים שגדלו בשנות השבעים הגדולות.

מניתוח פרופיל של אוהד מכבי ת"א ממוצע עולה התמונה הבאה: באופן טבעי, שיעור האוהדים הגבוה ביותר של מכבי ת"א נמצא באזור גוש דן (33% מבעלי קבוצה אהודה), אך גבוה יחסית גם באזור הדרום והשפלה (28%). אוהדי מכבי ת"א מתרכזים סביב ההכנסה הממוצעת, מרביתם חילוניים וההשכלה לרוב נעה סביב התואר הראשון. בהתייחס לעוצמת האהדה לענף הכדורגל בכלל, ככל שהיא עולה כך עולה גם שיעור ההעדפה למכבי ת"א.

בהמשך למחקר במועדון מתמקדים בלפתוח חלונות לתוך הארגון כדי שהאוהדים יראו ויכירו אותו טוב יותר. בין היתר נפתח אתר חדש שמנפק תוכן אינפורמטיבי ומבדר, דף הפייסבוק חוצה את רף השלושים אלף לייקים ובמועדון יש מאמץ ממוקד ליצור יותר אינטראקציה בין האוהדים לקבוצה.

המטרה היא ברורה – להביא יותר משפחות למגרשים ולהפוך את כל חווית המשחק לנעימה יותר. במשחקי הבית האחרונים האוהדים התבקשו להגיע מוקדם יותר ולהיכנס לפעילויות שנערכו בפאתי האצטדיון. יש משחקונים מחוץ לאצטדיון ויש גם קמע שבמשחקי הבית האחרונים שיצר הרבה אינטראקציה עם האוהדים הצעירים. אגב, האוהדים עצמם בחרו לו את השם "מכביניו" באמצעות דף הפייסבוק של המועדון.