הגרלת השלב הבא באירופה ליג סידרה לצהובים מפגש כפול שני העונה עם פ.צ באזל

בהגרלת שלב 32 האחרונות של האירופה ליג שנערכה במשרדי אופ"א בניון, שוויץ נקבע כי מכבי תפגוש את פ.צ באזל. ההגרלה חולקה לחצי קבוצות מדורגות וחצי לא מדורגות כאשר הצהובים היו בצד של שש עשרה הקבוצות הלא מדורגות. הצהובים חיכו לאחת מתוך חמש עשרה יריבות אפשריות (את פרנקפורט לא יכלו לפגוש שוב) וקיבלו בפעם השנייה העונה את אלופת שוויץ שנשרה מליגת האלופות. הצהובים יארחו את המשחק הראשון ב-20 לפברואר ויתארחו באצטדיון סנט יאקוב פארק שבוע לאחר מכן, ב-27 לפברואר. ביחד עם הגרלת שלב 32 האחרונות נערכה גם הגרלת שמינית הגמר בה נקבע שהמנצחת בין מכבי תל אביב לפ.צ באזל תפגוש את המנצחת בין אייאקס לרד בול זלצבורג. משחקי שמינית הגמר ייערכו ב-13 וב-20 למרץ.

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף הגיב מיד לאחר ההגרלה: "ליריבה שלנו היה קמפיין מוצלח בליגת האלופות אך תמיד יכולים להיות שינויים בסגלי הקבוצות בחלון ההעברות בינואר לכן אי אפשר עדיין להעריך את כוחה של באזל. אני לא חושב שמכבי תל אביב נמצאת בעמדה שהיא יכולה להרגיש פייבוריטית במשחקים אירופים כאלה, במיוחד בשלב כזה. הדבר היחידי שאנו יכולים לעשות הוא לתת את המקסימום, אנו נצטרך לתת מאה אחוז מהיכולת שלנו. בכל מקרה המשחק הכי חשוב הוא תמיד המשחק הבא והמשחקים נגד באזל הם רק בעוד כחודשיים ויש הרבה זמן להתכונן אליהם".

באזל, שעברה את מכבי במוקדמות ליגת האלופות, רשמה קמפיין מרשים במסגרת בית E של ליגת האלופות עם צ'לסי, שאלקה וסטיאווה בוקרשט. במסגרת הקמפיין שלה הצליחה להפתיע פעמיים את מחזיקת האירופה ליג, צ'לסי. במשחק הראשון בסטמפורד ברידג' ניצחו השוויצרים 2-1 משערים של שטרלר וסלאח ובמשחק השני בסנט יאקוב פארק ניצחה 0-1 שוב משער של סלאח. השוויצרים התמודדו עד המחזור האחרון על העליה לשלב הנוקאאוט בליגת האלופות אולם נכנעו במחזור האחרון 2-0 לשאלקה הגרמנית ולכן ירדו לשחק באירופה ליג, שם כאמור תפגוש את היריבה המוכרת מתל אביב.