מפגשים עם בני יהודה מעלים זיכרונות של שערים צהובים בדקה ה-90. האתר הרשמי מנצל את ההזדמנות להתרפק על כמה מהם

אין הרבה רגעים בכדורגל שמשתווים לשער מכריע בדקה האחרונה של המשחק. עבורנו זה מספיק להוציא מהזיכרון הטרי שני משחקים מול היריבה שלנו בשבת (בלומפילד, 20:00) בני יהודה בכדי להבין כמה מרגשת יכולה להיות הדקה התשעים. כשפריצה נגח את הצהובים לניצחון על בני יהודה במחזור השני של העונה הזו הקהל הצהוב קפץ משמחה ועל השער של לוגסי אשתקד אין צורך להכביר במילים. האם אפשר לנחש שגם הפעם תהיה הכרעה בדקה ה-90? קשה לדעת אך בינתיים בואו נכיר קצת יותר לעומק את הרומן של הצהובים עם הדקה ה-90 דרך כמה רגעים דרמטיים נוספים להם אחראית מכבי:

30/08/08 מכבי ת"א – בני יהודה 1-2

אי אפשר שלא להתחיל בעוד שער דרמטי נגד הזהובים, שער עליו אחראי הקפטן של מכבי היום. משחק הפתיחה של עונת 2008/09 החל עם שער מוקדם של יוסי שבחון לזכות הצהובים שעד לדקה האחרונה נראה כמו השער היחיד של המשחק. שערו הראשון של פדרו גלבאן בישראל קבע שוויון דקה לסיום אך המילה האחרונה הייתה של שרן ייני שנגח פנימה בתוספת הזמן וניצח את המשחק לצהובים.

12/10/2001 מכבי ת"א – הפועל פ"ת 1-2

אירוע נדיר למדי התרחש במחזור השישי של עונת 2001/02 כאשר מכבי אירחה משחק בית דווקא בצהרי יום שישי. המועד הלא שגרתי הוליד דרמה גדולה עם שער ניצחון מכובש לא שגרתי. כשלושה חודשים לפני שהתמוטט במהלך משחק נגח מני לוי את שער הליגה היחיד שלו בקריירה מול הקהל המשולהב של שערים 10-11 וניצח את הפועל פתח תקווה. האורחים הובילו במחצית משערו של מיכאל זנדברג ואבי נמני השווה במחצית השנייה לפני שער הניצחון הדרמטי של המגן.

28/04/95 מכבי ת"א – הפועל בית שאן 0-1

המאבק על התואר בין מכבי ת"א למכבי חיפה הגיע לנקודת רתיחה במחזור ה-26 של עונת 1994/95. ארבע נקודות הפרידו בין הקבוצות ובזמן שמכבי חיפה עשתה את שלה וניצחה הצהובים הגיעו לתוספת הזמן מול בית שאן מהתחתית עם התוצאה מאופסת. אחרי לחץ כבד במחצית השנייה הניף יורי שוקאנוב את רגל שמאל ובדקה ה-94 כבש שער חשוב לצהובים ואכזרי לאורחים מבית שאן.

02/02/1985 מכבי ת"א – הפועל ת"א 2-2

אחד עשר מחזורים לסיום עונת 1984/85 אירחה מכבי את הפועל לאחד ממשחקי הדרבי הזכורים ביותר בהיסטוריה. שתי הקבוצות היו רחוקות מאיום על תואר האליפות ויום גשום ובוצי בבלומפילד לא בישר שמשהו מיוחד עומד להתרחש. הפועל הובילה 2-1 כאשר המשחק נכנס לתוספת זמן שהתארכה יותר מהצפוי עקב חוסר תפקוד שעונו של השופט יצחק בן יצחק. חמש דקות מעבר לזמן החוקי הפציץ קשר מכבי אלון נתן שער אדיר מ-25 מטרים ושלח את שחקני מכבי לחגוג סיום דרמטי למשחק.