פאולו סוזה מתכונן למשחק מול בורדו: "נעשה הכל כדי להפוך את המשחק הזה להיסטורי"

מכבי תל אביב קיימה הערב את מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות מחר מול בורדו במחזור האחרון של שלב הבתים באירופה ליג. בזמן ששחקני בורדו ניסו להתמודד עם הממטרים שליוו את האימון המסכם, פאולו סוזה ושרן ייני הגיעו לאוהל התקשורת ולא יכלו שלא להתייחס למזג האוויר. "אם אני אוהב את מזג האוויר? כן, בשביל להיות בבית, אבל בחוץ זה קצת קר", התלוצץ סוזה."אנחנו צריכים לשחק בכל התנאים, בעיקר לאור התוצאות וההזדמנויות שעומדות בפנינו, וזה משהו שנצטרך להתמקד בו, וכמובן גם להתמודד עם התנאים במגרש. אני תמיד צריך לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים בשביל להשיג את התוצאה שאותה אנחנו רוצים להשיג ואם אלו התנאים שנאלץ להתמודד איתם אז למה לא".

http://www.youtube.com/watch?v=OBzoUhUBdLs&feature=youtu.be

המאמן לא התרגש במיוחד מהעובדה שמספר רב של שחקני בורדו ייעדרו מהסגל למשחק: "אני בטוח שהם ישחקו עם אחד עשר שחקנים ואנחנו צריכים להבטיח שנשיג את התוצאה שאנחנו מחפשים. אני בטוח שלשחקנים שלא בהכרח בהרכב יש שווי שוק גבוה בהרבה משלנו וגם הליגה בה הם משחקים היא הרבה יותר טובה משלנו. לפעמים אנחנו צריכים להבין את המקום שלנו ולהיות מציאותיים, והמציאות היא ששרן ייני והחברים שלו עשו הכל בשביל להפוך את הרגע הזה להיסטורי עבור הקריירה שלהם ואת זה נרצה להשיג מחר".

סוזה המשיך: "אותי מעניינים רק עקרונות המשחק שלי כמאמן ומה שהשחקנים שלי צריכים להפיק. אני רוצה לראות את המנטאליות של השחקנים שלי, המנטאליות המנצחת אותה אני מבקש מהיום הראשון ואת זה אני מחפש בכל משחק ומול כל יריב. האסטרטגיה אמנם משתנה בין משחקים אבל עקרונות המשחק נשמרים".

רגע לפני משחק עם פוטנציאל היסטורי ביקש המאמן להעניק את הקרדיט לשחקנים שלו: "אני מאושר כאדם וכמאמן לעבוד עם השחקנים האלו. יש להם ביטחון מלא במה שאנחנו עושים, הם עובדים מאד קשה והם אלו שראויים כי הם אלו שעל המגרש. הם מנסים ללמוד, הם מנסים להבין ולהעביר את זה למגרש. עד כה הם העבירו את זה בצורה טובה, הם השיגו תוצאות טובות באירופה ולכן הם ראויים להשיג מחר את התוצאה שתסייע לנו לעבור לשלב הבא. מגיע להם כל הקרדיט כי הם עשו הופעות מצוינות, עם תוצאות טובות, בתקווה להשיג מחר הישג היסטורי עבורם, עבור המועדון ועבור הכדורגל הישראלי".

הקפטן שרן ייני התייחס להישגים של הקבוצה לאורך הקמפיין האירופי הנוכחי: "בהתחלה פשוט היינו מבסוטים לעלות ולהשתתף ובשבילנו זה ניסיון אדיר. כמובן שאנחנו רוצים להשתפר ולחוות כמה שיותר חוויות אירופאיות. איך שהתפתחו המשחקים הבנו שיש לנו סיכוי ושאנחנו משחקים טוב. אנחנו מרגישים שמגיע לנו ויש לנו עוד משחק אחד בו אנחנו צריכים להתרכז ולהביא את הנקודות. כבר עכשיו מדובר בהישג גדול מבחינת כמות הנקודות במפעל, אנחנו חושבים רק על המשחק ואחרי המשחק נוכל לדבר על תחושות ומה לגבי השלב הבא".

"יש הבדלים גדולים בין הליגה שלנו ושל בורדו, ולא רק שאסור לנו לזלזל אלא אסור לנו להרגיש גאים. זאת ליגה מצוינת והשחקנים שם מעולים, גם בקבוצות מהמקום האחרון. גם אם השחקנים שעולים הם שחקנים מאד צעירים הם עדיין שחקנים מאד מוכשרים, הם חזקים, הם מהירים, הם שיחקו בנבחרות ואני בטוח שהם שחקנים מעולים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לא לבוא במלוא הרצינות למשחק. אנחנו יודעים את החשיבות של המשחק ומדברים על זה הרבה בינינו. זאת במה גדולה וזאת ההזדמנות להראות את עצמינו".