שישה כרטיסים אחרונים עומדים על מדף האירופה ליג בדרך לשלב 32 האחרונות. תמונת מצב.

שלושה עשר מועדונים עושים בימים אלו מתיחות אחרונות לקראת הספרינט האחרון בשלב התים של האירופה ליג. בתום חמישה מחזורי משחקים, שמונה עשרה קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הנוק אאוט של המפעל ועוד שבע עשרה כבר איבדו עניין בתחרות. בעוד שבליגת האלופות זהות שמונה הנושרות מהמקום השלישי טרם ידועה, באירופה ליג מחצית הבתים כבר סגורים לחלוטין והמחזור האחרון ייערך לפרוטוקול בלבד. בשאר הבתים יש לפחות כרטיס פנוי אחד, כאשר הדרמה האמיתית שייכת לבית 4 בו רובין קאזאן כבר הבטיחה את העלייה, אך שלוש הקבוצות הנותרות נאבקות ראש בראש על הכרטיס הנוסף.  בואו נעשה לכם סדר בבלאגן.

בית F

הבית "שלנו", מכבי תל אביב עם שלוש נקודות יתרון על פני אפואל ניקוסיה זקוקה לתיקו ביתי מול בורדו כדי להצטרף לפרנקפורט בשלב הבא.  גם הפסד עשוי להספיק במידה ואפואל לא תנצח בגרמניה וההפרש בין שתי התוצאות לא יעלה על ארבעה שערים.

בית A

סוונסי (אנגליה) עם שלוש נקודות יתרון על פני קובאן קרסנודאר (רוסיה) זקוקה לתיקו כדי להצטרף לוולנסיה בשלב הבא. סנט גאלן (שוויץ) יצאה מהמירוץ.

בית B

איינדהובן (הולנד) עם שבע נקודות תארח את אודסה (אוקראינה) לה מאזן נקודות זהה. אחרי שההולנדים ניצחו באוקראינה גם תיקו יספיק לשלב הבא. דינאמו זאגרב תארח את לודוגורץ הבולגרית, שכבר הבטיחה את השלב הבא, למשחק חסר חשיבות.

בית C

רד בול זלצבורג (אוסטריה) ואסביירג (דנמרק) הבטיחו את מקומן בשלב הבא על חשבון ליאז' של לוזון ואלפסבורג השוודית. הדנים זקוקים לניצחון בשני שערים על זלצבורג באוסטריה, כל תוצאה אחרת וזלצבורג תסיים ראשונה.

בית D

רובין קאזאן (רוסיה) הבטיחה את המקום הראשון ותצא לבלגיה להתארח אצל זולטה וורגם שכרגע שניה. מאריבור (סלובניה) תארח את וויגאן (אנגליה) למשחק בו המנצחת תעלה במידה והבלגים יפסידו בבית.

בית E

פיורנטינה (איטליה) ודנייפרו (אוקראינה) הבטיחו את מקומן בשלב הבא על חשבון פאסוס פריירה הפורטוגלית ופנדורי הרומנית. דנייפרו זקוקים לניצחון 2-3 ומעלה באיטליה כדי לזכות במקום הראשון, בכל תוצאה אחרת פיורנטינה תסיים ראשונה.

בית G

דינאמו קייב (אוקראינה) תארח את ראפיד וינה (אוסטריה) עם נקודה יתרון וזקוקה לתיקו כדי להצטרף לגנק הבלגית בשלב הבא. ת'ון  השוויצרית יצאה מהמירוץ.

בית H

פרייבורג (גרמניה) עם מאזן נקודות זהה לסלובאן ליברץ' (צ'כיה) תארח את סביליה שהבטיחה את הכרטיס לשלב הבא. סלובאן ליברץ' תתארח בפורטוגל אצל אסטוריל, שאיבדה סיכוי לעלות, והיא זקוקה ליותר נקודות ממה שפרייבורג תצבור במשחק האחרון.

בית I

ליון (צרפת) ובטיס (ספרד) הבטיחו את מקומן בשלב הבא על חשבון ויטוריה הפורטוגלית ורייקה הקרואטית. רק ניצחון של בטיס, שתארח את רייקה, לצד הפסד של ליון בפורטוגל יסייע לה לסיים ראשונה.

בית J

טראבזונספור (טורקיה) ולאציו (איטליה) הבטיחו את מקומן בשלב הבא על חשבון אפולון הקפריסאית ולגיה וורשה הפולנית. ניצחון ביתי של לאציו על טראבזונספור יעניק לה את המקום הראשון.

בית K

הבית הכי "סגור". טוטנהאם (אנגליה), עם מאזן מושלם, ואנז'י מחצ'קלה (רוסיה) הבטיחו את מקומן בהתאמה בשלב הבא על חשבון שריף טיראספול המולדבית וטרומסו הנורווגית.

בית L

פאוק (יוון) ואלקמאר (הולנד) עם ניקוד זהה הבטיחו את מקומן בשלב הבא על חשבון מכבי חיפה ושחטאר קרגנדי. פאוק תארח את אלקמאר לקרב על המקום הראשון, כאשר תיקו 0-0 או 1-1 יספיק לפאוק ותיקו רב שערים יעלה את אלקמאר מהמקום הראשון.