הקבוצה ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר. פאולו סוזה: "אנחנו במוטיבציה מלאה"

מכבי תל אביב קיימה הבוקר את האימון המסכם לקראת המפגש מול הפועל תל אביב במזג אוויר נוח יחסית. עוד לפני האימון הגיעו מאמן הקבוצה פאולו סוזה והבלם קרלוס גארסיה למסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "מגיל שבע עשרה, כשהפכתי לשחקן כדורגל מקצועי, חוויתי הרבה משחקי דרבי", סיפר פאולו סוזה. "אני יודע את החשיבות של הדרבי, במיוחד לאוהדים, כמובן גם לשחקנים, לצוות המקצועי ולכל האנשים המעורבים, במיוחד כאן. זה משהו שכבר מהיום הראשון אני שומע ואני חושב שמועדון שרוצה להיות גדול לא יכול להתרכז רק בדרבים. דרבי הוא חלק בלתי נפרד, בייחוד עבור האוהדים, ואנחנו רוצים לשמח אותם, אבל ההיסטוריה זה הליגה, זה מה שהשחקנים האלה עשו ביום חמישי האחרון כשהעפילו משלב הבתים של האירופה ליג עם 11 נקודות. כמובן שאנחנו רוצים להבטיח שגם בדרבי ננצח ונעניק הרבה אושר עבור מי שעובד בתהליך הזה".

http://www.youtube.com/watch?v=kpo2oHopnCs&feature=youtu.be

בהתייחס לעונה שעברה אמר המאמן: "אסור לשכוח את ההפסד בדרבי הראשון של העונה וזה משהו שנרצה לשנות. בנוסף, ליריב שלנו יש יתרונות במספר מרכיבים שנרצה להתמודד איתם. ראשית, נרצה להימנע מהפסד במשחק הראשון כפי שהיה בעונה שעברה. שנית, אחוזי ההצלחה של קבוצות שמשחקות באירופה הוא נמוך יותר במשחק שאחרי וזה משהו שנרצה לעבוד עליו. הניצחון של הפועל בדקות הסיום של המשחק האחרון תעניק להם הרבה מוטיבציה, מה עוד שהם לא התחילו טוב את הליגה וזאת יכולה להיות נקודת מפנה עבורם. אבל אנחנו במוטיבציה מלאה להיות "מכבי", לכבד את היריב שלנו ולהביא את כל עקרונות המשחק שלנו. בנוסף, נאלץ להתמודד עם הקושי בהכנות שלנו למשחק, אבל זה חלק מהכדורגל ושוב, אנחנו "מכבי" ואנחנו רוצים לדאוג שהמשחק והתוצאה יהיו לטובתינו".

סוזה המשיך: "אני חושב שהמוטיבציה היא מאד גבוהה ומכאן זה כבר תלוי באישיות של השחקנים, יש כאלה שזה מרים אותם לרמה גבוהה של אנרגיה ואחרים שהופכים לחוצים מאד, אבל כמאמן במשחקים מסוג כזה אנחנו לא צריכים לדאוג למוטיבציה. אני בוחר את השחקנים שלי לקראת כל משחק בהתאם למספר מרכיבים אבל קודם כל בהתאם לעקרונות המשחק שלנו. בנוסף, אנחנו לומדים את היריב ובוחנים את זה בהתאם לאופי השחקנים שלנו ומנסים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר על ההרכב הפותח כד להשיג את התוצאה. לדוגמא, במשחק האחרון מול בורדו היינו חייבים לקחת בחשבון את המשטח והתנאים כשבחרנו את ההרכב".

סוזה נשאל גם על מנהג האוהדים "לפוצץ" את האימון לפני משחק חשוב: "זה משהו שאנחנו נאלצים להתמודד איתו, זה משהו שהפך לרגיל בתרבות הישראלית. כמובן שאני ארצה להימנע ממנו וכשהם כבר פורצים אז שיעשו את זה בסיום או בתחילת האימון. אני רואה באימון חשיבות גדולה, זאת הדרך שלנו לעבוד ולהתכונן באופן הטוב ביותר למשחק וכאשר האימון נעצר זה מקשה על המאמן והשחקנים לעבוד באופן הטוב ביותר. אבל זאת התרבות ונצטרך להתמודד גם עם זה".

בלם הקבוצה קרלוס גארסיה כבר רשם שלושה ניצחונות בעונה שעברה אבל הוא כבר עם הפנים למשחק הקרוב: "הניצחונות בעונה החולפת הם כבר עבר, גם בורדו זה כבר עברו בשבילנו, אנחנו מרוכזים רק במשחק הזה ולא רוצים לחשוב מה שקרה בעונה שעברה. זאת ליגה חדשה, תחרות חדשה ומה שעשינו בשנה שעברה לא ישנה את מה שיהיה במשחק הזה. אנחנו נבזבז זמן אם נתעסק בעונה שעברה, אם אתם רוצים להתעסק בעונה שעברה זה בסדר, אבל עבורינו זה כבר לא משנה".

הבלם גם התייחס ליריבה: "הפועל תל אביב היא קבוצה טובה, יש להם שחקנים טובים בהתקפה ובהגנה והם מסוכנים. כל שחקן שלהם עשוי להיות מסוכן ברחבה שלנו ואנחנו חייבים להיות מרוכזים כדי שזה לא יקרה. אם נסתכל על הטבלה אז אולי אנחנו פייבוריטים, אבל בדרבי זה כלל לא משנה, גם אם היריבה שלנו תהיה אחרונה בטבלה וגם אם הם יפסידו חמישה משחקים. דרבי זה משחק אחר, לא משנה מה קרה לפני ומה יקרה אחרי, זה פשוט אחרת. אנחנו לא רואים את עצמינו כפייבוריטים, אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח את המשחק ונעשה את זה".

לקראת סיום איך אפשר בלי מילה על מזג האוויר: "כשהמשטח לא במצב הכי טוב אתה צריך להתנהג אחרת, בדיוק כמו שאתה מתמודד מול חלוצים שונים עם סגנון שוני אתה צריך להתנהג אחרת. העיקרון המרכזי במגרש בעייתי הוא להעביר את הכדור רחוק מאיזור השער שלך כדי להימנע מטעויות. צריך לנהוג בזהירות ככל האפשר במצבים כאלה".