מאמן הקבוצה מתכונן למפגש מול מכבי חיפה ומצהיר: "בטוח ביכולת של השחקנים שלי"

מכבי תל אביב קיימה הבוקר את האימון המסכם לקראת מפגש הליגה מחר (20:50, הערוץ הראשון) נגד מכבי חיפה. מאמן הקבוצה, פאולו סוזה, ביקש לפתוח את מסיבת העיתונאים בכמה מילים על יוזביו, מגדולי השחקנים של פורטוגל, שהלך הבוקר לעולמו, "אני מצטער לפתוח בנימה עצובה, אבל עולם הכדורגל איבד היום אדם חשוב. תנחומיי למשפחה, לכדורגל הפורטוגלי ובמיוחד לעולם הכדורגל. מדובר באדם מיוחד מאד עבורי עוד מתחילת הקריירה המקצוענית שלי ואני מקווה שמשפחתו תהיה בסדר".

בנימה אחרת, התייחס המאמן למפגש המסקרן מול הירוקים: "המפתח למשחק מחר הוא להיות עצמנו ולשחק הכי טוב שאנחנו יודעים כיוון שמדובר במשחק שונה לחלוטין מהמשחק הראשון בחיפה. יש הרבה מאד גורמים שהשתנו, אחד מהם הוא העובדה שאז, בדיוק כמונו, שיחקה מכבי חיפה בשתי מסגרות ואני מודע היטב לקשיים ודורש מאיתנו לנסות ולהשיג תוצאות בשתי המסגרות. עכשיו, חיפה מתרכזים רק בליגה ורוצים לצמצם את הפער בינינו ככל האפשר. מספר שחקנים מרכזיים שם החלימו מפציעות, הם מלאים מוטיבציה – כל הגורמים האלה יהפכו את המשחק לקשה עבורינו. מנגד, יש לכל משחק את הבעייתיות שלו אך אני נותר חיובי ובטוח ביכולת של השחקנים שלי להשיג את התוצאה אותה אנחנו מחפשים".

כשנשאל לגבי היריבה, ענה סוזה: "מהמידע שיש בידיי הם עשויים לשנות את סגנון המשחק מולנו, דבר שאנחנו רגילים אליו מול כל היריבות שלנו. זה לא משהו שאני מצפה ממועדון כמו מכבי חיפה שרוצה להיאבק על תארים. מצד שני, זהו רגע חשוב עבורם בו הם מתרכזים בליגה בלבד ומעוניינים לצמצם את פער הנקודות בינינו כך שעליהם לעשות התאמות על מנת להשיג תוצאות. לא ברור לנו בוודאות מה הדרך בה הם עשויים לשחק מחר, אך אנחנו נערכים לכל שינוי אפשרי ומקווים שנבין אותם במהרה ונעשה את ההתאמות הנדרשות. השחקנים שלנו מגוונים מבחינה טקטית ומבינים איך לערוך שינויים מהירים תוך כדי משחק על מנת להשיג את המטרה שלנו – שלוש הנקודות".

http://www.youtube.com/watch?v=ElmnBvsyVfA

לסיכום אמר סוזה: "כפי שאמרתי במסיבת העיתונאים הראשונה שלי במכבי, זכייה באליפות לאחר עשור היא דבר מאד קשה, אבל קשה לא פחות היא החזרה על הישג זה. אחת הסיבות היא ההתחזקות של כל היריבות שמתכוננות אליך מחדש. ממה שראיתי, כל הקבוצות עושות זאת והקרדיט מגיע לשחקנים שלי שעובדים מאוד קשה והגיעו להישגים שלנו עד כה".

טל בן חיים, המתאושש מפציעה בעין וחזר הבוקר לראשונה לאימונים, התייחס למצבו: "היום אני בריא, אבל לא התאמנתי כל השבוע בגלל הפציעה בעין. ביום חמישי טופלתי באמצעות לייזר על מנת לתקן את החור ברשתית. נאמר לי לנוח שלושה ימים ושאוכל לחזור לאימונים ביום ראשון (היום). בנוגע למשחק מחר, אני לא יודע אם אני אשחק. יש מאמן וצוות מקצועי, אבל ברמת העיקרון אני בריא".

החלוץ ביקש לצנן את האווירה לקראת המשחק בבלומפילד: "לא הייתי מסתכל על זה במונחים כאלה דרמטיים. בשורה התחתונה יש לנו עוד משחק ליגה בבלומפילד ואנחנו צריכים לעשות את העבודה ולנצח. כרגע, אנחנו לא מסתכלים על קבוצות אחרות ולא בוחנים את המשחק במונחים "היסטוריים". אנחנו רוצים לנצח את המשחק הקרוב ולעשות עוד צעד לקראת מה שאנחנו מנסים להשיג העונה. אנחנו קבוצה מספיק טובה כדי שנוכל להתרכז רק בעצמנו. בנוגע למכבי חיפה, יש לנו צוות מקצועי ומאמן שאני בטוח שיכינו אותנו בצורה הכי טובה".

עקב הקפאות משטרה האצטדיון צפוי להיות בתפוסה מלאה גם מבלי שנפתחה מכירה: "תמיד כשמועדונים כמו מכבי תל אביב וחיפה נפגשים זה משחק מעניין ויש אווירה טובה", הוסיף בן חיים. "זה שהם רחוקים מאיתנו בטבלה אולי לא הופך את זה ל"משחק עונה", אבל תמיד כשמכבי חיפה באה לשחק בבלומפילד יש אווירה ומשחק טוב ואני בטוח שזה גם מה שיהיה מחר. אמרתי מהרגע הראשון שאני שמח להיות פה וככל שהזמן עובר זה רק מתחזק. אני נהנה מאד להיות חלק ממכבי תל אביב, שמח שהגעתי למועדון כזה טוב ואני שמח על מה שאנחנו עושים".