מאמן הצהובים נותן כבוד ליריבה אך מאמין כי המשימה אפשרית: "הם פייבוריטים אך אנחנו מסוגלים להעפיל"

לאחר האימון המסכם בבוקר וקצת יותר מ-24 שעות לפני שמכבי תל אביב ובאזל עולות בפעם השנייה העונה על כר הדשא בבלומפילד, כינסה מכבי את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק. הצהובים יארחו מחר (22:05) את המפגש הראשון מבין שניים בשלב 32 האחרונות, עובדה שלפי המאמן פאולו סוזה לא תשפיע על ההתמודדות כולה: "בפעמים מסוימות זה עושה הבדל אם המשחק הראשון בבית או בחוץ ופעמים אחרות לא, הפעם זה לא ישנה. כמובן שבשבילנו לשחק בבית זה דבר חיובי, קרוב לאוהדים שלנו שנותנים אנרגיה גדולה לשחקנים בכדי שיוכלו להחזיר להם את התחושות על המגרש. אני מקווה שזה מה שאכן יקרה מחר והאוהדים יתמכו בשחקנים בכדי שיהיה להם משחק טוב".

את המפגש הקודם עם באזל בבלומפילד קשה לשכוח אך לפי סוזה מאז השתנו מספר דברים בשתי הקבוצות: "בשבילי הפעם שעברה שהתמודדנו נגדם הייתה תחילת העונה, תחילת ההשתלבות שלי עם השחקנים והעברת העקרונות של המשחק. בשביל השחקנים זה היה מאוד תובעני וזה עדיין כך כי כל יום אני דורש הרבה החלטות טקטיות חשובות באופן קבוצתי ואישי. עכשיו אני רואה את השחקנים שלי כבעלי ידע טקטי גדול יותר והם יכולים להבין את המשחק יותר טוב ולקבל החלטות. אני חושב שיהיה משחק שונה לגמרי כי זה רגע שונה, היריבים שלנו נהנו מפגרת חורף שאפשרה להם להתרענן ולרכוש עקרונות משחק נוספים. לפי הניתוחים שעשינו אנחנו רואים אצלם שיטה שונה, עקרונות שונים ודינמיות שונה של המשחק".

"מה שעוד יהיה שונה עבור באזל היא העובדה שהם משחקים משחק ראשון בחוץ ובדרך כלל זה נותן ציפייה גדולה למשחק השני שיהיה אצלם בבית, שם הם מאוד חזקים. בכדי להעפיל האחריות היא עלינו לשחק טוב ולספוג כמה שפחות. אנחנו תמיד עובדים בכדי לשמור על רשתות נקיות, במיוחד במשחקי נוקאאוט כאלה ולספק את השערים. הקבוצה שלנו כמו שמי שעוקב אחרינו יודע, יוצרת בכל משחק מספר גדול של הזדמנויות ואני מקווה שמחר נמשיך ככה והפעם ננצל את ההזדמנויות שניצור".

http://www.youtube.com/watch?v=IemVACQSd1E

אלופת שוויץ הגיעה היום לישראל עם כמה חיסורים בולטים בסגל. צמד הבלמים איבן איבאנוב (מושעה ופצוע, סיים את העונה) ופביאן שר (מושעה) וגם החלוץ מרקו שטרלר הפצוע לא יעמדו לרשותו של המאמן מוראט יאקין בנוסף למוחמד סלאח שנמכר לצ'לסי בחלון ההעברות האחרון. סוזה בטוח כי חסרונות אלו לא יהוו פקטור במשחק מחר: "קבוצה כמו באזל היא קבוצה עם סגל עשיר בשחקנים טובים שיכולים לספק פתרונות לאלה שלא משחקים. דוגמה לכוח שלהם אפשר לקחת מהמכירה של מוחמד סלאח בסכום שהוא גדול יותר מהשווי של כל הסגל שלנו. מהסיבות הללו אנחנו צריכים להיות מציאותיים, אנחנו חולמים אך כמו שאמרתי מהיום הראשון שלנו אנחנו צריכים לשחק עם אמביציה גדולה. באזל פייבוריטים אך אנחנו רוצים להילחם על ההעפלה לשלב הבא כי אנחנו חושבים שאנחנו מסוגלים לעשות זאת ולהעפיל. בעזרת אמביציה, אומץ, אמוציות וכדורגל חיובי נוכל לעשות את המקסימום מצמד המשחקים".

"האסטרטגיה של שלב הנוקאאוט הזה היא להיות בעניינים לאורך שני המשחקים. אנחנו לא צריכים לשכוח שיש לנו שני משחקים ואנחנו צריכים לשמור על סיכוי להעפיל לאורך שני המשחקים. אני מקווה שההכנה שלנו למשחק מחר הייתה טובה מספיק ותאפשר לשחקנים לשחק טוב ולהשיג תוצאה טובה שתביא אותנו לגומלין עם סיכוי להעפיל".

הקפטן שרן ייני דיבר גם הוא על הסיכויים של קבוצתו: "אנחנו רוצים להגיע למשחק כמו שצריך, לפי תוכנית המשחק שלנו. אנחנו מכירים אותם אך אנחנו לא יכולים להבטיח מראש ניצחון מחר כמו שגם הם לא יכולים להבטיח. הכול יכול לקרות בכדורגל אך כמובן שהם הפייבוריטים במשחק".

"אנחנו מרגישים שאת קפיצת המדרגה כבר עשינו השנה באירופה אך כמובן שברגע שאתה מגיע למצב כזה אתה רוצה לעבור עוד שלב והמטרות משתנות. המטרות שלנו מתחילת העונה היו להיאבק על כל התארים ולשחק טוב באירופה ולהגיע כמה שיותר רחוק. לא חלמנו להגיע עד להיכן שאנחנו עכשיו אך ברגע שאנחנו פה אנחנו מתייחסים למשחק בשיא הרצינות, באים להשקיע ולשחק חזק בתקווה שנוציא תוצאה טובה".