הקמפיין האירופי הסתיים אמנם עם הפסד בשוויץ אך עם רווח לשנים הבאות. תמונת מצב

רגע אחרי סיום קמפיין אירופי מוצלח חשבנו לעשות לכם קצת סדר במצב הקבוצה באירופה לקראת העונה הבאה. הישגי הקבוצה בשלב הבתים של האירופה ליג סייעו למועדון לעשות זינוק אדיר של 71 שלבים בדירוג הקבוצות של אופ"א. הדירוג החדש של הצהובים (105) עשוי להביא עימו תועלת גדולה בעונות הבאות, בעיקר בדמות הגרלות נוחות יותר. בתחילת העונה הנוכחית הצהובים סבלו מדירוג נמוך יחסית (מקום 176, ניקוד של 8.075) שהביא את הקבוצה למצב בו היא חשופה להגרלות קשות וכך אכן קרה.

בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות מכבי הייתה אחת מהקבוצות הלא מדורגות ולרוע מזלה קיבלה את הקבוצה הקשה ביותר שחיכתה בין המדורגות, פ.צ באזל. עם הניקוד שלה היום (17.875) מכבי הייתה מדורגת בשלב הזה והקבוצות החזקות ביותר שהיו מחכות לה היו לגיה ורשה ושריף טיראספול. בסיבוב הפלייאוף במידה ומכבי הייתה מעפילה הניקוד החדש לא היה עוזר לה להיות מדורגת אך עדיין הימנעות ממפגש עם קבוצות כמו באזל בשלב מוקדם יחסית הוא רווח לא קטן.

בכל הקשור לאירופה ליג, למרות שהקבוצה סיימה במקום השני בבית, הניקוד שלה כיום היה מאפשר לה ליהנות בשלב הבתים מהגרלה נוחה בהרבה על הנייר מזו שקיבלה העונה. מכבי נכנסה להגרלת שלב הבתים בעונה זו מהדרג הרביעי והאחרון ובהתאם לכך קיבלה שלוש יריבות הממוקמות גבוה ממנה בדירוג אופ"א. הניקוד הנוכחי של מכבי היה מקפיץ אותה עד לדרג השני ועדיין מאפשר לה לקבל את פרנקפורט אך גם קבוצות כמו קובאן הרוסית, טרומסו הנורבגית או פאנדורי הרומנית. אז המסע האירופי הסתיים אמנם עם הפסד בשוויץ אך עם רווח לשנים הבאות. לתוצאות הטובות של שלב הבתים העונה יכולה להיות השפעה גדולה על הישגי הקבוצה באירופה כבר בעונה הבאה ומי יודע, אולי זאת רק ההתחלה.