מאמן האלופה פרגן לזהבי וחתם את העונה: "כולם עזרו לכולם להגיע לפסגה"

אלופת המדינה חתמה אמש עונה מוצלחת עם תואר האליפות השני ברציפות ועל הדרך הספיקה לשבור עוד כמה שיאים. מאמן הקבוצה התפנה לסכם את העונה והתייחס, איך לא, לשיא הכיבושים שקבע אמש ערן זהבי: "זה הישג מצוין לקבוצה שסייעה לערן להגיע למטרה שהוא ראוי לה. אמרתי את זה עוד לפני המשחק הקודם, דמארי עשה עונה נפלאה אבל אותנו מעניין רק השחקנים שלנו וערן הוא אדם מיוחד והוא ראוי לזה. הגענו לפסגת ההר וזה היה קשה. אני גאה מאד כי לא השארנו אף אחד בדרך, כולם עזרו לכולם להגיע לפסגה ולהשיג את כל המטרות שלנו. זאת מכבי, זה מה שאנחנו רוצים לראות, הקבוצה מעל כולם וכולם עובדים בשביל להשיג מטרה אחרי מטרה. נרצה לראות את זה גם בעונה הבאה".

סוזה נשאל על ההבדלים בין מכבי לקבוצות אחרות בפורטוגל או בליגת המשנה באנגליה: "זה קשה מאד להשוות כי גם ברמה התרבותית זה כדורגל שונה, תקציבים שונים וקצב משחק. התייחסתי בעבר לכדורגל הישראלי, היכן הוא צריך להשתפר והיכן הוא הרשים אותי. מאמנים מסוימים הרשימו אותי והציגו עבודה ממש טובה, אבל מי שהרשימו אותי במיוחד העונה הם האוהדים שלי. מהיום הראשון כל המנויים נמכרו, הם הגיעו למשחקים בחו"ל, משחקי חוץ, תמיד היו קרובים אלינו ותמכו בנו וזה מה שהרשים אותי יותר מכל כי זאת הנשמה של הקבוצה והם דחפו אותנו מאחור כדי להגיע לפסגה".

המאמן התייחס גם לשמועות על כך שאולי זה היה המשחק האחרון שלו במועדון והסביר: "מחר ומחרתיים אני עדיין אהיה כאן ואתם הולכים לראות אותי שוב החל מהעשירי ביוני. אני לא אוהב להתייחס לספקולציות כי יש לי יחסים קרובים ומקצועיים עם ההנהלה והשחקנים ואם יהיו לי הצעות אחרות ממכבי הם תמיד יהיו הראשונים לדעת".

ערן זהבי שכבש אמש שלושער וקבע שיא שערים עונתי לשחקן קישור אמר בסיום: "היתה עונה מדהימה מבחינה קבוצתית ואני שמח שזה התבטא גם במספרים אישיים, אבל הכי חשוב זה הקבוצה ובאמת שיחקנו כל העונה כיחידה אחת. אני מודה להם שהם פירגנו לי ובכלל זה היה כבר מביך, בשלב מסויים רק רציתי להחזיר והתואר הזה מוקדש אך ורק להם. אני יכול להבטיח שאני אנסה ואעשה הכל בשביל לשמור על היכולת הזאת, השנה זה התבטא במספרים מאד גבוהים, אבל עדיין יש דברים שאני רוצה לשפר ואני לא אבכה גם אם אני אסיים את העונה הבאה עם 20 שערים. הכי חשוב זה שהקבוצה תצליח ואני רוצה להגיד מפה תודה רבה לאוהדים ולשחקנים. עשינו עונה מדהימה".

מהראן ראדי זכה לאורך כל המשחק למפגן תמיכה מצד אוהדי הקבוצה ונראה נרגש בסיום: "אני אוהב את הקהל של מכבי ואוהב את הקבוצה הזאת. מה שהם עשו היום מאד ריגש אותי. הבנתי שפורסמו כל מיני דברים והם הגיבו לזה, אבל אני למדתי להסתכל על חצי הכוס המלאה ובשבילי זאת הכוס המלאה. זה הקהל הגדול הזה שכל המשחק עודד אותי כאילו הבקעתי שלושה שערים והיום אני מודה להם ולשחקנים מכל הלב. זה לא מובן מאליו המחווה הזאת ואני מאחל שנמשיך את הביחד הזה. זה מראה על התלכיד והכח שיש לקבוצה בשנתיים האחרונות וזה ייאמר לזכות הבעלים והמנהל המקצועי שעובדים קשה בשביל להביא שחקנים בלי אגו ועם הרבה אופי ואני שמח מאד שאתם רואים את התוצאות".

הקשר המשיך: "השנה בשבילי היתה שנה של למידה. למדתי הרבה דברים חדשים וגם סיטואציות שהייתי בהן ויצאתי מהן חזק. אנשים מסתכלים על זה שהמספרים שלי ירדו ופחות שיחקתי, אז אני יכול להגיד שמבחינה סטטיסטית אני אחד השחקנים שהכי הרבה שיחק בקישור, נכון ששיחקתי בתפקיד יותר אחורי אבל צריך את זה למען הקבוצה ומי שמבין מעריך את העבודה שנתתי השנה. אני לא אוהב להשוות בין השנה לשנה שעברה כי כל שנה היא לחוד, אבל בגדול עשינו עונה מצוינת ואין יותר שמח ממני".

גאל מרגוליס: "היתה עונה מאד מורכבת, מאד לא פשוטה. שיחקנו בשני מפעלים, גם בליגה וגם באירופה, עשינו דרך מאד יפה באירופה, שיחקנו נגד קבוצות מצוינות, זכינו באליפות בליגה והיתה עונה מדהימה. באופן אישי היה לי קצת קשה להיכנס לסגל עם שחקנים כמו ברק יצחקי וערן זהבי שנתן עונה מדהימה, אבל לומדים הרבה דברים גם מלבוא בכל יום ולהתאמן איתם. בהתחלה זה קצת קשה אבל עם הזמן זה הסתדר".