אחרי שהניפו את צלחת האליפות מאמן מכבי דיבר על ההישג של קבוצתו: "זה תמיד קשה לזכות שנה אחר שנה".

חגיגות האליפות כבר היו בשבוע שעבר בבאר שבע אך אמש גם הגיע הפרס על העונה, צלחת האליפות. הקפטן שרן ייני וברק יצחקי היו אלה שזכו להניף בפעם ה-21 בתולדות המועדון את הפרס הגדול אותו קיבלו הצהובים בסיום הניצחון 1-3 על עירוני ק"ש בבלומפילד. הקבוצה ערכה כמובן גם את הקפת האליפות המסורתית והשחקנים התפנו לחגוג עם הקהל כמו גם המאמן פאולו סוזה שעלה ליציע: "הרגשתי טוב כשעליתי ליציע כי זו הייתה מחווה לאוהדים. מהיום הראשון הם הביעו את עצמם עם תמיכה בנו ולא רק שער 11 אלא כל האצטדיון כאשר כל המנויים אזלו".

http://www.youtube.com/watch?v=2rQT7HbrOgk

"גם במשחקי חוץ בליגה ובמשחקים שלנו באירופה הם עשו זאת ונתנו לנו הרגשה כאילו אנחנו משחקים בבית. לכן זו הייתה מחווה, לא רק שלי אלא של כל הצוות וכל השחקנים כי האוהדים הם חשובים מאוד לנו וכך הם היו לאורך כל העונה לכן זה הגיע להם". המאמן בילה את החגיגות לאחר המשחק כאשר הוא עטוף בדגל מדינתו: "פורטוגל זו המדינה שלי שאני גאה בה ומחפש לייצג אותה הכי טוב שאני יכול אך גם את המועדון והמדינה שאני נמצא בה כרגע. זה משהו שאני תמיד מנסה להראות כי מהיום הראשון כולכם קיבלתם אותי יפה מאוד. אני תמיד מנסה להביע את הכרת התודה על מה שאני חווה כאן במדינה היפה של ישראל".

סוזה שעבורו היה זה תואר אליפות ראשון בקריירת האימון הבהיר כי מההתחלה האמין שהצהובים יזכו לחגוג בסיום העונה: "תמיד האמנתי שאפשר לעשות זאת, יש לי ביטחון בעצמי. זה תמיד קשה לקחת אליפות שנה אחר שנה, לייצר כדורגל שונה ולדרוש מהשחקנים שלנו את מה שאני רוצה. אני מאמן עם הרבה ביטחון במה שאני עושה כי אני והצוות שלנו עובדים הרבה ומוודאים שכל הפרטים נכונים. זאת כדי שנוכל לספק עבודה טובה עבור השחקנים שלנו שתאפשר להם להעביר את זה למגרש ולהשיג תוצאות טובות".

https://www.youtube.com/watch?v=tukbw5uwMcQ

המאמן התייחס גם לתהליך שהקבוצה עברה העונה ולמטרות שלה בעתיד: "אחד הדברים שעשיתי כאן או יצרתי התקדמות בהם היא הדרך שאני ניגש למשחק מבחינת ארגון ההתקפה שלנו. יצירת שיטות משחק שונות כי אנו תמיד רוצים להרגיש את המשחק ולהעביר לשחקנים את הדרך בה נשחק הכי טוב שאנחנו יכולים. אני מרגיש שהתקדמתי מבחינת הגישה למשחק וקידום כדורגל חיובי שמנצח משחקים כי בסופו של דבר צריך להשיג תוצאות. הראינו כקבוצה כדורגל עם הרבה אומץ ושאפתנות גם בזירה המקומית וגם באירופה".

"לכולם יש סיכוי להעפיל לליגת האלופות. מה שהמועדון הזה עשה זה לתת לנו את האפשרות לחלום ולהתחרות על הסיכוי הזה. זה לא קל ליצור עקביות בליגה אך אנחנו מתקדמים בדרך הנכונה ובאירופה הראינו איזה צעדים עשינו קודם כל מבחינה מנטלית. הדוגמה הכי טובה היא במשחק החוץ בבורדו שפיגרנו ועם הרבה שאפתנות השחקנים הראו יכולת לחזור ולנצח. לא יהיה קל לחזור על העונה הטובה שעשינו באירופה אך אנחנו רוצים לוודא שנתחרה עם אותו אומץ ואותה שאפתנות בכדי לממש את החלום".

דן איינבינדר שחגג אמש שער ראשון במדי מכבי התייחס לרגע בו הקפטן שרן ייני קרא לברק יצחקי בכדי להניף איתו ביחד את צלחת האליפות: "במהלך כל חלק מהעונה מהרגע שברק נפצע היינו עצובים יחד איתו, התרגשנו ושמחנו יחד איתו והאליפות הזו היא שלו כמו כולם ואולי אף יותר. הוא חלק חשוב מאוד בקבוצה על המגרש ומחוצה לו ואני חושב ששרן עשה מעשה אצילי מאוד מבחינתו וזה היה מאוד מרגש".

יצחקי עצמו היה נרגש מאוד מהמחווה: " לא ידעתי אפילו חצי דבר וזה ממש הפתיע אותי והיה מאוד מרגש. חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן והנה זה קרה ונשאר רק להגיד תודה רבה לכולם". החלוץ דיבר גם על החזרה מהפציעה ועל רגע משמח מאוד מבחינתו: "יש לי עוד דרך ארוכה עד החזרה ואני עובד קשה בשביל זה. את היום הזה אני לא אשכח כי הפעם הראשונה שהתחלתי לרוץ אחרי הפציעה הייתה עכשיו בהקפת האליפות".