קפטן הקבוצה התייחס למטרות לקראת מחנה האימון: "לא שוכחים את העשור שעבר"

מכבי תל אביב השלימה הבוקר את ההכנות לקראת היציאה למחנה האימונים באוסטריה כשערכה אימון בוקר בקרית שלום. מחר יזכו השחקנים ליום חופש וביום שישי הם ימריאו לוינה בשעות הבוקר. עוד לפני האימון הגיעו הקפטן שרן ייני בצוותא עם טל בן חיים לשוחח עם התקשורת. ייני התייחס לשינוי בצוות המקצועי הקיץ: "זה צוות שאנחנו מכירים, אנחנו נהנים לעבוד מול צוות כזה. אם זה מאמן הכושר, עוזרי המאמן והמאמן עצמו. יש אווירה טובה באימונים ואנחנו מבסוטים. הצוות הנוכחי באותה רמה כמו הצוות של העונה שעברה, זאת הרמה הכי גבוהה שיש ויש לנו רק תשבוחות".

"יש פה שחקנים מאד רעבים להצלחות, אתם לא שוכחים שלא לקחנו תואר עשר שנים ואנחנו עדיין לא שבעים. יש לנו עוד זמן עד שתצטרכו לשאול את השאלות על הרעב, אז אנחנו באים עם כל האנרגיות. חוצמזה, שהמאמנים יודעים לעשות את העבודה מבחינה מנטאלית, יש לנו פסיכולוג שעוזר גם למאמנים וגם לנו ומהבחינה הזאת אני לא חושש. למרות העזיבה של הצוות הקודם עדיין יש המשכיות. המדיניות מתיישרת עם זה וזה טוב לנו. הרבה מסגנון העבודה שלנו עם מאמן הכושר נשמר בשנתיים האחרונות, וכך גם סגנון המשחק והאימונים על הנעה  וקבלה של הכדור על אותן העקרונות אז אנחנו באמת מרוצים".

הקפטן נשאל על האופציה לפיה ערן זהבי עשוי לעזוב לטובת הצעה מפתה מחול והסביר: "ערן מתנהג כמו שכל שחקן מתנהג, הוא שומר לעצמו את כל מה שקורה סביבו וזה לגיטימי, כולנו היינו מתנהגים באותה צורה. אני יכול להגיד לגביו שכולנו, כל השחקנים והאנשים במועדון, רוצים שהוא יישאר, אבל מצד שני אם הוא יוכל להשתדרג, אם זה מבחינת שכר, מבחינה מקצועית או הקבוצה עצמה אנחנו נצטער אבל נשמח בשבילו מאד, נעודד אותו ונברך אותו. בסך הכל ערן שחקן מעולה, יש לו יכולות שמאד מחפשים באירופה ואני בטוח שהרבה קבוצות ירצו אותו כולל מכבי תל אביב".

https://www.youtube.com/watch?v=Im6uHfR-_IQ

בתגובה להגרלת מוקדמות ליגת האלופות אמר שרן ייני: "חייכתי כשראיתי שזאת שוב סנטה קולומה, אבל אנחנו לא מתעסקים בזה כי זה טפשי עוד לפני שאחת הקבוצות עלתה אז זה מיותר. שלב הבתים זאת הרמה הכי גבוהה של הכדורגל אז כמובן שזה לא קל וכמובן שאנחנו רוצים להגיע לשם, אבל המטרה של הקבוצה היא קודם כל להישאר במפעלים האירופים. אם נצליח להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות זה יהיה חלום, חוויה לכל אחד מאיתנו, ואם נהיה בליגה האירופית אז נהיה מבסוטים מעל הגג כי זה המון ניסיון שיתרום לנו בעונות הבאות אם נרצה להגיע לליגת האלופות".

טל בן חיים, מתחיל עונה שנייה בקבוצה וכבר מרגיש בבית: "זאת קבוצה שלישית שלי בבוגרים ואין ספק שמכבי תל אביב זה מועדון בסטנדרטים שונים. יש גם תוצאות בשטח ורואים איך אנחנו נראים בשנתיים האחרונות, ולא רק מבחינה מקצועית. לגבי השאלה שלכם על הרעב, אז אני לא חושב ששחקן מקצוען, במיוחד במועדון כמו מכבי תל אביב, צריך לייצר רעב. הוא צריך לקום עם זה בבוקר, לשאוף למצוינות ולשמור על מה שהשגנו פה בשנתיים האחרונות, כי להיות שחקן במכבי תל אביב זה לא דבר של מה בכך ואם קיבלת את ההזדמנות אתה צריך לשמור עליה בכל רגע".

הקיצוני נשאל על יריבות האימון במחנה שלא מתהדרות בשם מוכר במיוחד באירופה ולא התרגש מהמצב: "אנחנו לא חושב שהיריבות שלנו במחנה האימון אומרות משהו. אנחנו בתחילת הדרך וכבר ביום שבת יש לנו משחק ראשון אחרי פחות משבועיים של אימונים. גם אנחנו לא ברמה שאנחנו רוצים להגיע אליה למשחק הראשון באירופה, כך שכרגע זהות היריבות שלנו במחנה לא כל כך משמעותית. לא מדובר בקבוצות חובבים ואני בטוח שלא יהיה לנו מאד קל נגדם כי גם אנחנו לא בכושר שנהיה בתחילת העונה. אנחנו באים למחנה כדי להכין את עצמינו ולעשות מחנה מוצלח".

"הצוות הנוכחי וזה של העונה שעברה הם ברמה הכי גבוהה שיש, אבל הם שונים אחד מהשני. אני עוד לא מכיר את אוסקר כל כך טוב, אני מתאמן אצלו פחות משבוע, אבל אני רואה שהוא מאמן מצוין ואין שום סיבה שלא נשחזר את מה שעשינו בשנים האחרונות. אני לא מסתכל על שאר הקבוצות בליגה. כרגע, מועדון בסדר הגודל של מכבי, תלוי רק בעצמו. אם אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות אז לא נצטרך להסתכל על שאר הקבוצות בליגה מתחילת העונה ועד לסופה. אני כרגע שחקן של מכבי תל אביב וכמובן שאני ארצה לשחק בחו"ל, אבל כרגע אני פה והרבה יותר מטוב לי. אני רוצה לעשות עונה הרבה יותר טובה ממה שעשיתי בשנה שעברה וזאת כרגע המטרה היחידה שלי".

שרן ייני סיכם: "יש לנו סגל טוב מאד שמשחק כבר שלוש או ארבע שנים ביחד. אני זוכר עונות שמכבי חיפה נשארה עם אותו סגל והיתה עדיין טובה, כך שאני לא חושב שנרד ברמה. קבוצות אחרות עושות את המאמץ להתחזק וזה עושה טוב לכדורגל הישראלי. אני מאמין שעוד נביא שחקנים, אתם אמרתם שג'ורדי הוא אחת הסיבות להצלחה של הקבוצה אז הוא עושה עבודה טובה ואני אשאיר את כל הנושא הזה אצלו. אני לא חושב שקבוצות אחרות עשו יותר מידי רכישות אז ניתן לזה את הזמן".