מאיטליה ועד ברזיל, שחקני מכבי תל אביב ששיחקו במונדיאל

איטליה 1990

18 ביוני 1990, אצטדיון סאן ניקולה בעיר בארי מפגיש בין נבחרת ברית המועצות עם השוער אלכסנדר אובארוב לנבחרת קמרון עם הקשר ההתקפי סיריל מקנאקי. האפריקאים הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר אחרי שגברו על נבחרת ארגנטינה של דייגו מארדונה ונבחרת רומניה של גיורגי חאג'י בשני המשחקים הראשונים, בעוד שנבחרת ברית המועצות איבדה סיכוי אפילו למקום השלישי. בתום המשחק הרוסים ניצחו 0-4, אבל קמרון המשיכה עד לרבע הגמר שם הודחה בהארכה מול אנגליה. אובארוב ומקנאקי נפגשו בשנית עם הגעתו של הקשר הקמרוני לקרית שלום ביולי 1993 ואפילו זכו להניף את גביע המדינה יחדיו.

ארה"ב 1994

25 ביוני 1994, אצטדיון פוקסבורו במדינת מסצ'וסטס מפגיש בין נבחרת ניגריה של מייקל אמאנלו לקבוצת הכוכבים מארגנטינה עם דייגו מארדונה, קלאודיו קאניג'ה וגבריאל באטיסטוטה. הבלם, שנעדר בגלל פציעה מהמשחק הראשון מול בולגריה, ראה את סמסון סיאסיה, לימים שיחק במדי צפרירים חולון, מעלה את ה"נשרים" ליתרון כבר בדקה ה-8. קלאודיו קאניג'ה הפך את התוצאה תוך 20 דקות וקבע את תוצאת המשחק. חמישה ימים אחר כך אמאנלו השלים 90 דקות גם בניצחון 0-2 על יוון ונפרד מהגביע העולמי בשמינית הגמר מול איטליה אחרי 1-2 בהארכה. אמאנלו עוד הספיק לטייל בין קבוצות קטנות באנגליה, ארה"ב וספרד לפני שהגיע למדים הצהובים בעונת 98/99.

צרפת 1998

את משחקי שלב הבתים של נבחרת צ'ילה ראה מאוריסיו ארוס מהספסל. בלמה של אוניברסיטאד דה צ'ילה, שזכה עם מכבי תל אביב באליפות בעונת 2002/03, ראה את חבריו לנבחרת הופכים לקבוצה היחידה בעידן שלוש הנקודות שהעפילה לשלב שמינית הגמר של גביע העולם ללא ניצחון. המשחק הבא זימן לחניכים של נלסון אקוסטה מפגש מול אלופת העולם ברזיל והמאמן החליט לעלות עם הגנה מעובה הכוללת גם את ארוס. עד המחצית זה כבר היה 0-3 ל'סלסאו' וההופעה היחידה של הבלם הצ'ילאני במונדיאל הסתיימה עם הדחה אחרי 4-1 בסיום.

יפן ודרום קוריאה 2002

אחרי שני הפסדים לארגנטינה ושוודיה החליט מאמן נבחרת ניגריה שזה הזמן לחילופי משמרות והעלה למשחק האחרון מול אנגליה שוער בן 20 העונה לשם וינסנט אניימה. הילד המוכשר ששיחק אז בליגה המקומית בניגריה, שמר על שער נקי וסייע לנבחרתו להשיג את הנקודה היחידה שלהם במונדיאל. מאז הפך אניימה לשוער הראשון של 'הנשרים' ואחרי שכשל עם נבחרתו במוקדמות מונדיאל 2006 חזר לגביע העולמי הראשון שנערך ביבשת אפריקה. בשנה החולפת, בזמן ששיחק במדים הצהובים, אניימה זכה גם להניף לראשונה את גביע אפריקה לאומות אחרי שגבר בגמר על בורקינה פאסו.

גרמניה 2006

שחקן נוסף שזכה להופיע במונדיאל וחלק את הקריירה שלו, בין היתר, בין הצהוב לאדום של תל אביב הוא המגן הגנאי ג'ון פנטסיל. זכורה במיוחד החגיגה שלו אחרי שהעפיל עם נבחרתו לשלב שמינית הגמר כאשר הוא הניף את דגל ישראל. הגנאי שיחק את כל 270 הדקות של נבחרתו בשלב הבתים, הפסיד לאיטליה במחזור הפתיחה וניצח את צ'כיה וארצות הברית בדרך להדחה 0-3 מול ברזיל בשמינית הגמר. שנתיים אחרי אותו מונדיאל הצהובים זכו לנציג נוסף עם החתמתו של שוער נבחרת סרביה דרגוסלב יבריץ'. השוער שרשם שתי עונות במדים הצהובים שיחק גם הוא את מלוא הדקות בשלב הבתים, סיים ללא נקודה וספג 10 שערים בינהם שישייה מנבחרת ארגנטינה. אגב, את השער האחרון כבש ילד בן 19 בשם ליאו מסי שעלה מהספסל להופעת בכורה בגביע העולמי.

דרום אפריקה 2010

אחרי עונה טובה במכבי תל אביב שכללה 24 משחקים, שני שערים ושני בישולים, יצא אנדריי קומאץ' עם נבחרת סלובניה למונדיאל הראשון באפריקה. הקשר היה שותף לניצחון נבחרתו 0-1 על אלג'יריה במשחק הראשון כשעלה 3 דקות לתום הזמן החוקי ואפילו ספג כרטיס צהוב בתוספת הזמן. אחרי תיקו 2-2 מול נבחרת ארה"ב בו נכנס 4 דקות בעומק תוספת הזמן, קומאץ' לא שותף בהפסד לנבחרת אנגליה ונפרד מהמונדיאל עם המקום השלישי.

ברזיל 2014

חמישה שחקנים בלבד עשו לאורך ההיסטוריה את הדרך ממשחקי גביע העולם לקרית שלום ושלושה את הדרך ההפוכה. 736 שחקנים רשומים בסגל נבחרותיהם למונדיאל הקרוב בברזיל, בינהם וינסנט אניימה שהפסיד לאחרונה את מקומו בנבחרת לאוסטין אג'ידה, והאריס מדוניאנין שנמנה על הסגל המורחב של נבחרת בוסניה. אז תפקחו את העיניים ותעקבו מקרוב, אולי אחד השחקנים שתראו על המסך עוד ילבש צהוב.