הצהובים ימתינו לתוצאות הסיבוב הראשון כדי לדעת את זהות היריבה במוקדמות האלופות

בהגרלת מוקדמות ליגת האלופות שנערך הבוקר בשוויץ נקבע כי מכבי תל אביב תפגוש את המנצחת בהתמודדות בין סנטה קולומה, אלופת אנדורה, ל- פ.צ. באנאנטס ירבאן, אלופת ארמניה. המשחק הראשון בין השתיים ייערך ב- 01/02 ליולי והגומלין שבוע אחר כך. לקראת ההתמודדות הכנו לכם היכרות קצרה עם היריבות שבדרך.

סנטה קולומה (אנדורה)

הקבוצה המעוטרת בנסיכות הקטנה מהפירנאים נוסדה בשנת 1986 והספיקה לזכות בשמונה תארי אליפות מקומיים, תשעה גביעים ועוד ארבעה גביעי סופר קאפ. בעונה האחרונה סנטה קולומה השיבה לעצמה את האליפות אחרי שנתיים בהן סיימה רק במקום השני. בעונת 2001/02 סנטה קולומה רשמה היסטוריה עם משחק ראשון במסגרת מוקדמות גביע אופ"א והודחה אחרי הפסד כפול לפרטיזן בלגרד. ברזומה של סנטה קולומה שלוש הופעות במוקדמות ליגת האלופות, כאשר בכולן היא הודחה כבר בסיבוב הראשון. למעשה, האנדורים מעולם לא עברו שלב במפעל רשמי של אופ"א.

אלופת אנדורה הספיקה להיפגש עם מכבי תל אביב במסגרת הסיבוב הראשון של גביע אופ"א בעונת 2007/08 ואחרי ניצחון ביתי 0-1 היא הפסידה 0-4 בגומלין שנערך באצטדיון בלומפילד. הניצחון המפתיע הוא גם הניצחון היחיד של קבוצה אנדורית במסגרת אירופית. "אסטדי קומונאל", מגרשה הביתי של סנטה קולומה בבירת אנדורה, מכיל כ- 850 מקומות ישיבה אך במרבית המשחקים הוא מכיל יותר כיסאות ריקים מאוהדים.

פ.צ. באנאנטס ירבאן (ארמניה)

אלופת ארמניה נוסדה בשנת 1992 כנציגה של מחוז קוטיאק, אך בעקבות טלטלה פיננסית המועדון עבר תהליך שבסופו הפך לנציג של עיר הבירה ירבאן. עם שני גביעים מקומיים בארון פ.צ. באנאנטס רשמה היסטוריה בעונה האחרונה וזכתה בתואר אליפות ראשון. בעונת 2003/04 פ.צ. באנאנטס רשמה היסטוריה עם משחק ראשון במסגרת מוקדמות גביע אופ"א מול לא אחרת מהפועל תל אביב. אחרי תיקו 1-1 היסטורי במשחק החוץ שנערך בהולנד, הארמנים הפסידו 1-2 בבית והודחו מהמפעל. מאותה עונה הקבוצה שיחקה במוקדמות גביע אופ"א 9 עונות ברציפות, אך לא השכילה להעפיל מעבר לסיבוב המוקדמות השני.

הישג השיא של פ.צ. באנאנטס נרשם בעונת 2003/04 עם ההעפלה הראשונה והיחידה בהיסטוריה שלה מהסיבוב הראשון. אחרי הפסד ביתי 2-3 לדינאמו טביליסי הארמנים רשמו ניצחון 0-2 בגיורגיה והעפלה היסטורית לסיבוב המוקדמות השני. בסיבוב השני הם כבר נעצרו אצל דנייפרופטרובסק האוקראינית אחרי צמד הפסדים. מהעבר השני הארמנים רשמו את התבוסה הגדולה בהיסטוריה שלהם מול זלצבורג אחרי 0-7 במשחק הראשון ו- 0-10 בסיכום שני המשחקים. אלופת ארמניה מארחת את משחקיה באירופה באצטדיון "וואזגן סארסיאן" בירבאן המכיל כ- 14,000 מקומות ישיבה, אך היא מעולם לא ניצחה בו משחק במסגרת אירופית.