פאיץ', טבארז, איברהימי, פיליפוביץ'. תתחילו לשנן את השמות שינסו לקטוע לנו את החלום

השליטה הבלעדית בכדורגל הסלובני של השנים האחרונות נמצאת בידיה של מאריבור ולא במקרה. האלופה המקומית אוספת אליה את השחקנים הבכירים במדינה לצד כישרונות מבחוץ שעוזרים לה לשמור על ההגמוניה. אנחנו כאן בשביל לספק לכם את ההכנה הטקטית הראויה למשחק ולהכיר לכם את השחקנים המרכזיים של מאריבור לקראת המפגש הראשון ביום רביעי.

שם: אג'ים איברהימי

עמדה: קשר שמאלי

מספר חולצה: 10

אחד השחקנים הבולטים במאריבור הוא הקשר המקדוני בן ה-25 שחזר הקיץ לקבוצה לאחר הפוגה של שנה בקליארי האיטלקית. הקשר הנמרץ בעל רגל שמאל חזקה ויכולת להבקיע גם מקרנות הגיע למאריבור לראשונה ביוני 2011. הכוכב הגדול ביותר של נבחרת מקדוניה אחרי גוראן פאנדב החל מיד להראות את הפוטנציאל שלו בסלובניה. 22 שערים החווירו לעומת מספר מרשים אף יותר של 28 בישולים לזכות איברהימי בשתי העונות הראשונות שלו במאריבור. העניין מאיטליה לא איחר להגיע והקשר המוכשר עבר לקליארי שם הספיק להראות רק ניצוצות ולאחר עונה אחת עם שני שערים ושני בישולים חזר למקום בו הראה את הכדורגל הטוב ביותר שלו.

שם: מרקוס טבארז

עמדה: קשר/חלוץ

מספר חולצה: 9

למרות שנולד אלפי קילומטרים מסלובניה הקפטן הברזילאי נחשב ללא פחות מאגדה במאריבור. מספיק לדעת שטבארז הוא שיאן ההופעות (45) והשערים (17) בהיסטוריה של המועדון באירופה בכדי להבין שמעמד האגדה הגיע בזכות. בדומה לאיברהימי גם הברזילאי מספק איום משולב של שערים ובישולים כמו שמכבי חיפה כבר הספיקה להרגיש כאשר כבש מולה ב-2011. טבארז שפותח את עונתו השמינית במאריבור הוא בעל הבית במלוא מובן המילה עם תרומה שבאה לידי ביטוי בכל תחום. הנוכחות שלו על המגרש היא כשלעצמה משמעותית עבור קבוצתו אך גם 118 השערים שכבש עבור מאריבור בשבע העונות האחרונות.

שם: נוסמיר פאיץ'

עמדה: חלוץ

מספר חולצה: 17

אחד מאלה שיחכו למסירות המדויקות של איברהימי וטבארז הוא החלוץ הבוסני של מאריבור, נוסמיר פאיץ'. הבוסני המתנשא לגובה של 1.90 נראה אולי מעט גמלוני אך טכניקה לא חסרה לו ויכולות ההבקעה שלו מגוונות מאוד ולא מסתכמות רק בראש טוב. 19 שערים בכל המפעלים היו לכובש המצטיין של מאריבור אשתקד שמול מכבי ינסה להתחיל את הספירה לעונה הזו.

שם: לוקה זאחוביץ'

עמדה: חלוץ

מספר חולצה: 11

מי שכן מצא את הרשת העונה הוא חלוץ צעיר עם ייחוס משפחתי מבטיח ששם עליו את הזרקור. אם התפוח של לוקה זאחוביץ' אכן לא נפל רחוק מהעץ של אביו זלטקו אזי מאריבור הרוויחה שחקן ברמה הגבוהה ביותר. 12 דקות על המגרש הספיקו לחלוץ בן ה-18 בשבת האחרונה בכדי לכבוש צמד ולהעניק למאריבור 2-3 דרמטי על ראדומייה במחזור השני של הליגה הסלובנית. לוקה הצעיר זוכה להשגחה קרובה מאוד מצד אביו זלטקו, אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל הסלובני שכיום משמש כמנהל הספורטיבי של מאריבור.

שם: זלייקו פיליפוביץ'

עמדה: קשר אחורי

מספר חולצה: 5

מאחורי שחקני ההתקפה הכישרוניים של מאריבור יש גם כאלה שאמורים לשמור עליהם כמו הקשר האחורי זלייקו פיליפוביץ'. הסלובני בן ה-25 פותח את עונתו החמישית בקבוצה כאשר הוא כבר ידוע כדמות מפתח בקישור. בעת הצורך פיליפוביץ' שהוא עוד אחד מהגבוהים של הקבוצה (1.94) משחק גם במרכז ההגנה אך הקישור ההגנתי הוא המקום בו הוא מרגיש בנוח. שערים זה דווקא זה לא הצד החזק של פיליפוביץ' אך אשתקד הוא זכה לכבוש את השער האירופי החשוב ביותר של מאריבור. כיאה לשחקן שלא מרבה לכבוש הוא דאג שהשער יהיה מספיק יפה בכדי שיוכלו לזכור אותו מעבר לעובדה שהוא שלח את מאריבור לשלב 32 האחרונות של האירופה ליג.

שיננתם את כל השמות? יופי, עכשיו כמו מבחן בהיסטוריה, נקווה שנוכל לסיים עם ציון עובר ולשכוח את החומר הנלמד. המסע לעבר החלום נמשך, שיהיה לנו בהצלחה.

 

*התמונה באדיבות באתר הרשמי של מאריבור